Roy Schröder Geplaatst: 20 juli 2018 Rapporteer Geplaatst: 20 juli 2018 is dat zo'n bluetooth ding wat je aan je telefoon koppelt ? app installeren en klaar ? Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 22 juli 2018 Rapporteer Geplaatst: 22 juli 2018 ja werkt goed bij mij in samen werking met torque pro snelheid olie temp afr cooling 0 100km en veel meer alles wat de ecu registreert zal te zien zijn op de smartfoon moet wel er bij vermelden dat ik wel een emerald ecu heb Quote
J. Bakker Geplaatst: 23 juli 2018 Rapporteer Geplaatst: 23 juli 2018 ik heb een USB versie, geen blauwe tand, die van mij werkt gewoon op een laptop Quote
Roy Schröder Geplaatst: 26 juli 2018 Rapporteer Geplaatst: 26 juli 2018 heb er één besteld via Ebay; Vgate VS890, moet volgens verkoper werken. ps lampje heeft al 2 dagen niet meer gebrand Quote
Tim Valk. Geplaatst: 26 juli 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 26 juli 2018 Net opgezocht, als het goed werkt bestel je mij er ook maar 1 Quote
Roy Schröder Geplaatst: 26 juli 2018 Rapporteer Geplaatst: 26 juli 2018 ik test hem ff als ik hem heb, mocht die het niet goed doen kun je hem overkopen van me 😁 Quote
Roy Schröder Geplaatst: 10 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 augustus 2018 https://classicalfa.com/pages.php?pageid=62 chassis op basis van Lotus Elise. Quote
Roy Schröder Geplaatst: 10 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 augustus 2018 moederbedrijf Geely gaat 1,6 Miljard euro pompen in Lotus. Geely ( wat ook Volvo onder haar hoede heeft) gaf gisteren aan het merk naar dezelfde hoogte als Porsche en Ferrari te willen brengen. Wat ze precies in de pen hebben zitten is nog niet helemaal bekent gemaakt, wel is al bekent dat er een SUV gaat komen op Volvo basis en dat er mogelijk een nieuwe Esprit aan gaat komen die moet gaan concureren met Porsche/Ferrari. Lotus komt daarnaast vandaag nog met een mededeling aan de hand van haar 70 jarig bestaan dit jaar, ben benieuwd. insiders zeggen te weten dat er een compleet nieuw hoofdgebouw/fabriek gaat komen in Hethel en een reeks special editions van de huidige modellen. Quote
Roy Schröder Geplaatst: 10 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 augustus 2018 nieuws is bekent, er gaan onderzoekcentra's gebouwd worden, een nieuwe fabriek en hoofdgebouw, en later mogelijk nog 2 fabrieken elders in de UK. verder vanwege 70 jarig bestaan op 29 september een festival waarbij ik helaas moest constateren dat de eerste 5000 free tickets voor Lotus eigenaren die met de lotus willen komen weg waren binnen een halve dag 😥 Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 12 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 12 augustus 2018 hier weer wat aankomend onderhoud stond gepland voor de winter maar de homokineet en hulp cilinder koppeling hebben het begeven ,, dus dan maar de komende week de aandrijf as vervangen, en koppelingsplaat , dan ook maar een short ratio bak van een s2 er in ( met een nieuw kleurtje😀) Quote
Roy Schröder Geplaatst: 12 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 12 augustus 2018 nice ! heb je de bak zelf onder handen genomen ? ziet er top uit ! ik zou ook meteen de clutch release arm vervangen, daar die niet veel kosten en voor problemen kunnen zorgen. de nieuwe hebben een smeernippel, de oude niet. wanneer de oude slecht begint te worden moet je anders de bak weer demonteren. Quote
J. Bakker Geplaatst: 12 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 12 augustus 2018 En natuurlijk direct motorsport schakelkabels monteren Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 14 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 14 augustus 2018 ja.... dank je wel mijn oude is nog goed geen grote spelingen gelukkig, maar zal er zelf eentje met smeernippel maken goed idee plannen zijn iets gewijzigd deze winter zal hij er pas ingebouwd worden anders hebben we z`on lange winter 😀 probeerde de versnellingsbak er zo uit te bouwen maar het is veel makkelijker om de clam en de motor uit te bouwen (zonder brug ) dan kun je tenminste alles fatsoenlijk op moment zetten en uit voorzorg de krukaskeerring vervangen dan doen we de koppeling en vliegwiel en kabels ook volgen mij staat er dan een een auto waar veel aan vervangen is 😑 en de draagarmen moeten ook nog gestraald worden en behandeld zit nu een dikke laag zwarte verf op dus nu alleen aandrijf as en hulp cilinder en het echte werk over een paar maandjes Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 15 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 15 augustus 2018 Op 12-8-2018 om 23:24 zei J. Bakker: En natuurlijk direct motorsport schakelkabels monteren Jan.. ik probeer eerst de rubberen verbindings busjes te vervangen, die zijn zacht, denk dat dat het grootste probleem is als er ruimte op komt. Ik heb kunstof bussen laten maken en verwacht dat dit een stukje beter schakelt Quote
Tim Valk. Geplaatst: 16 augustus 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 16 augustus 2018 Houd ons op de hoogte, dan mag je er mij ook een setje bezorgen Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 16 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 16 augustus 2018 zal ik doen tim duurt nog een dikke week voor dat mijn onderdelen binnen zijn ...maar dit is vast simpeler te monteren dan de motorsport schakelkabels😀 Quote
J. Bakker Geplaatst: 16 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 16 augustus 2018 (aangepast) klopt deze bussen zijn makkelijk te monteren ( je heb er trouwens maar 2 stuks nodig hoor) en die had ik er ook in zitten maar bij mij brak een kabel, en toen heb ik direct maar motorsport kabels geplaatst, die kabels zijn veel anders dan de standaard kabels, hier zitten dan ook geen rubberen bussen in maar zijn standaard voorzien van een soort teflon bussen welke in aluminium uiteindes zijn geplaatst en niet zoals de standaard kunststof uiteindes met rubberen bussen. Het plaatsen van nieuwe kabels viel ook wel mee hoor het enigste probleem bij het plaatsen was dat de buitentemperatuur 35 graden was, poeh en dan is het onder de auto erg warm hoor. De motorsportkabels zijn instelbaar, ik moet dit nog beter instellen, ben nog niet helemaal tevreden. Wel ben ik er mee naar Zwitserland geweest en natuurlijk geen enkel probleem gehad, ik heb trouwens heel lang nagedacht over een Elise met een Rover blok of een Toyota Blok, toevallig liep ik tegen deze aan welke ik nu heb dus en Rover blok en ik moet zeggen wat een heerlijk blok is dit, lekker om aan te sleutelen, goedkoop in de onderdelen en wat is dit een levendig blokje, ik weet wel hij is maar 122 PK en met een Larini RVS uitlaatsysteem en K&N luchtfilter en een 52 mm gasklephuis zal hij rond de 130 PK hebben denk ik, maar wat een lekker blok, ik weet dat de koppakking een probleem is en mijn blok heeft al een MLS pakking en en zo,n speciale thermostaat dus volgens mij heb ik het belangrijkste gedaan, ook heb ik een oliedruk en olie temperatuurmeter geplaatst, dus ik blijf onder de 3000 t/min als de motor koud is, als de olietemperatuur 90 graden is geef ik pas gas. Kortom ik ben heel erg tevreden met mijn rover blok, en vergeleken met de Toyota blok welke ik heel traag en lui vindt heb ik de goede keus gemaakt, en dan heb ik ook nog een vroeg model S2 dus zonder airco en al die troep, dus een heel licht model welke volgens kenners de beste versie S2 was. Trouwens de Toyota bleek ook niet zonder problemen te zijn, wat daar precies mee aan de hand was weet ik niet maar dit hoorde ik. 16 augustus 2018 aangepast door J. Bakker Quote
Tim Valk. Geplaatst: 17 augustus 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 augustus 2018 (aangepast) De toyota zou olieverbruik hebben blijkbaar en inderdaad de rover is ideaal voor de “klusser” zoals ons je kan er altijd zo een 160 pk blokje in leggen, deze vind je al voor een 1500€ Is zeker geen noodzaak, heb met Roy zen elise gereden en voelde eigenlijk niet veel verschil met de mijne, zeker niet 25% vermogen (120 tov 160) blijkbaar komt deze pas echt in bij wat snelheid 17 augustus 2018 aangepast door Tim Valk. Quote
J. Bakker Geplaatst: 17 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 17 augustus 2018 4 minuten geleden zei Tim Valk.: De toyota zou olieverbruik hebben blijkbaar en inderdaad de rover is ideaal voor de “klusser” zoals ons je kan er altijd zo een 160 pk blokje in leggen, deze vind je al voor een 1500€ Is zeker geen noodzaak, heb met Roy zen elise gereden en voelde eigenlijk niet veel verschil met de mijne, zeker niet 25% vermogen (120 tov 160) blijkbaar komt deze pas echt in bij wat snelheid heeft Roy dan een ander blok dan dat wij hebben ? ik had begrepen dat hij ook een Rover 122 PK blok had ? Quote
Tim Valk. Geplaatst: 17 augustus 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 augustus 2018 Klopt, maar ikzelf heb de 111s dus 160 pk, zit op 5.1sec tot 100km/h is dezelfde blok maar met variabele nokkenas Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 17 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 17 augustus 2018 die heb ik ook in de s1 tim alleen dan met emerald is inderdaad makkelijk te monteren en snel genoeg voor de elise Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 17 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 17 augustus 2018 volgende stap voor mij is om deze legaal op kenteken te krijgen ( 20 % meer vermogen) was voorheen 40% constructie snelheid wordt wel naar beneden gebracht om te voorkomen dat ik een test op lelystad moet doen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.