Jump to content
Sign in to follow this  
Tim Valk.

Lotus elise babbel

Recommended Posts

Tim Valk.

Ok, gezien het bestuur al aangaf dat er geen appart subforum komt en er momenteel genoeg mogelijkheden zijn sluit ik me hierbij aan!

Technische vragen kunnen op de juiste toppics gesteld worden en bij deze wou ik dit toppic gebruiken voor de elise babbel.

aub geen negatieve reacties hier, ik doe alvast de aftrap:

 

Nadat opel, hennessy en zelfs tesla een lotus elise gebruikte als basis voor hun sportwagen hier een nieuwe versie (boven mijn budget) gebaseerd op de elise s3, zelfs de koplampen van lotus worden gebruikt, namenlijk de Detroit Electric’s new SP:01 sportscar.

 

 

80169742-0ACE-4455-B6A0-7053BD54B364.jpeg

EDA62FBB-BADF-4A6C-A343-B958FB6BFD9C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
J. Bakker

Hmmm, vindt eigenlijk dat de achterzijde van de auto met de plaats waar de achterlampen staan er niet mooier op is geworden, en tja ik ben nog steeds geen liefhebber van een auto op batterijen, kan nog veranderen maar tot nu toe prefereer ik nog steeds de brandstof motor 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tim Valk.

Ikzelf ook wel, maar als je de optrek van de nieuwe tesla roadster ziet (0-100 in 1.9 sec) krijg ik wel goesting in een batterijen auto maar alweer ontbreekt mij het budget😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Aerdts

Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
J. Bakker
3 uur geleden zei Richard Aerdts:

Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc.

Ik heb daar nog nooit in gereden alleen een keer in een Volvo V60 hybride, daarom hou ik ook even een slag om de arm, ik kan pas een mening geven als ik in beide heb gereden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Aerdts

Je hebt gelijk Bas. Het blijft allemaal een leuk stukje techniek. Thorr is en blijft leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan Ottenhof

Mooie cijfers 1.9sec ook een heel mooie auto (aan de achterzijde) maar het is vrijen met een opblaaspop het doel is er wel maar het gevoel niet. Een auto en zeker een kitcar moet gevoel brengen. Een harly rijder zij ooit,, het is één grote dildo '' zo voel ik het. Als ik naast een tesla sta weet ik dat ik het afleg in mijn westfield. Maar ik heb een stijve en hij de bijtelling. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy Schröder

Ben ook geen fan van electrice auto's.

Wat veel vergeten word is dat de beleving die veroorzaakt word door bv geluid en vibraties van de brandstofmotor vaak belangrijker zijn dan de daadwerkelijke snelheid.

Harley davidson motoren zoals reeds gezegd zijn een goed voorbeeld ervan.

Ga zelf al zo'n 25 jaar naar formule 1 races kijken, maar ook ieder jaar naar andere race klasses.

De huidige F1 krachtbron is misschien wel snel, maar komt langs de baan bij lange niet zo over.

Doe mij dan maar historische races of klasses waar wel dit zeer belangrijke element voelbaar is.

Voor mij geld dat ook voor gewone auto's.

Denk ook niet dat ooit een electrice auto daar aan kan komen.

Bovendien als ik naar het vermogen kijk van de Formule E, dan is er nog een hele lange weg te gaan om het vermogen van de Formule 1 te evenaren.

Op dit moment hebben ze tijdens de wedstrijd ongeveer 185 pk.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronnie Wagterveld

Waarom kiezen tussen het één of het ander.

Voor door de week een Tesla S P100, sneller dan veel ferrari's. In het weekend een Cobra met een dikke v8 en mijn oldtimer met een 3 liter 6 in lijn... Ik zou me wel vermaken :) Met de Cobra naar een tractor pulling event.

En electrisch wordt ook al veel in drag races gebruikt en met succes

[youtube]

 

Edited by Ronnie Wagterveld

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronnie Wagterveld

Dat was wel een slecht exemplaar.... met de P100 van een kennis heb ik betere resultaten ;)

* rempedaal dat wegzakt in de eerste bocht..... nog niet gehoord
* low power mode na 30 seconden... volgens mij is die auto gewoon niet goed

Ken ook zat benzine auto's die rot lopen en geen rondje volhouden ;)

 

Edited by Ronnie Wagterveld

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy Schröder

dan liever wat gebrul van een brandstof motor als de snelheid toch hetzelfde is....

btw; met benzine kan ik tanken en door blijven rijden, denk dat die Tesla met deze rijstijl na een paar rondjes klaar is.

voor uitslag even kijken n 8 minuten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy Schröder

ben opzoek naar een set nieuwe schokbrekers voor mijn S2 waar nu nog de originele Bilstein's onder zitten.

De keuze is niet zoveel bij de Elises, maar misschien dat iemand zijn bevindingen t.o.v. de Originele Bilstein kan geven.

De wagen moet vooral comfortabel zijn op de weg, dus hoeft niet perse af te stellen zijn, of een harde afstelling voor circuit gebruik te hebben.

De meeste merken geven dat aan met "street series" of iets dergelijks, en in principe qua prijs in het onderste sigment zitten.

Wat ik weet is dat de meeste overstappen op Nitron en GAZ, maar hoor van de laatste wisselvallige reacties.

Qua prijs liggen de merken dicht bij elkaar zag ik, zo gemiddeld rond de 1000,- per set.

Naast Bilstein, Nitron, Gaz zag ik ook nog Quantum staan, maar van die laatste weet ik helemaal niks.

Wat zijn jullie bevindingen ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
J. Bakker

ik heb Nitron onder mijn Elise zitten, tot nu bevallen ze perfect, die van mij zijn enkelvoudig instelbaar, toen ik mijn Elise kocht zaten ze er al onder dus ik kan geen vergelijk maken. Ook ik gebruik de Elise alleen voor toeren en op het circuit zal hij niet komen ( vindt ik totaal niets aan ), dus comfortabel is ook voor mij belangrijk. Ik vindt mijn Nitrons redelijk comfortabel en helemaal als ik dit vergelijk met mijn Sylva Striker, deze was trouwens voorzien van GAZ coilovers, dat ligt natuurlijk ook aan het type auto. Ik vindt dus de rijeigenschappen van de Nitron best wel goed en mocht ik eens nieuwe nodig zijn dan zal ik waarschijnlijk weer Nitrons nemen omdat ik hiermee tevreden ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy Schröder

ik neem aan dat je de street series 2 hebt....

deze hieronder zijn dat die ik in overweging heb.

 

Nitron Street Series 2
 
Zoom
nss_street_series_4.jpg
nss_street_series_3.jpg
nss_street_series_2.jpg

Nitron Street Series 2

ALL VARIANTS IN STOCK NOW 


Nitron Street Series 2
A developement of the original street series with updated internals and a revised colour scheme.

S1, S2K, S2Toyota, Europa and VX220
 
 Sign up for price alert

Availability: In stock

Excl. Tax: £699.00Incl. Tax: £838.80

ries 2 hebt...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy Schröder
1 uur geleden zei J. Bakker:

 

trouwens gisteren ook een update aangeschaft, ik werd een beetje zat van de Miles cluster dus ik heb deze besteld

( 2 maand levertijd) https://garw.co/products/garw-ic7

nice ! ben benieuwd naar je bevindingen als je hem hebt.

persoonlijk heb ik weinig problemen met het stack display af te lezen.

had jij overigens ook niet een short shifter geinstalleerd ? zo ja, hoe bevalt dat t.o.v. het originele.

1 uur geleden zei J. Bakker:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tim Valk.
3 uur geleden zei J. Bakker:

ik heb deze besteld

Nice dach😱😱😱,

zeker laten weten als je het binnen hebt, moet ik van dichtbij zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...