Tim Valk. Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Ok, gezien het bestuur al aangaf dat er geen appart subforum komt en er momenteel genoeg mogelijkheden zijn sluit ik me hierbij aan! Technische vragen kunnen op de juiste toppics gesteld worden en bij deze wou ik dit toppic gebruiken voor de elise babbel. aub geen negatieve reacties hier, ik doe alvast de aftrap: Nadat opel, hennessy en zelfs tesla een lotus elise gebruikte als basis voor hun sportwagen hier een nieuwe versie (boven mijn budget) gebaseerd op de elise s3, zelfs de koplampen van lotus worden gebruikt, namenlijk de Detroit Electric’s new SP:01 sportscar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Hmmm, vindt eigenlijk dat de achterzijde van de auto met de plaats waar de achterlampen staan er niet mooier op is geworden, en tja ik ben nog steeds geen liefhebber van een auto op batterijen, kan nog veranderen maar tot nu toe prefereer ik nog steeds de brandstof motor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 2 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Ikzelf ook wel, maar als je de optrek van de nieuwe tesla roadster ziet (0-100 in 1.9 sec) krijg ik wel goesting in een batterijen auto maar alweer ontbreekt mij het budget😜 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 3 uur geleden zei Richard Aerdts: Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc. Ik heb daar nog nooit in gereden alleen een keer in een Volvo V60 hybride, daarom hou ik ook even een slag om de arm, ik kan pas een mening geven als ik in beide heb gereden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 beginnen ze met een Elise, zitten we gelijk alweer in een andere rubriek https://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/forum/43-elektrische-en-andere-aandrijving/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Je hebt gelijk Bas. Het blijft allemaal een leuk stukje techniek. Thorr is en blijft leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Mooie cijfers 1.9sec ook een heel mooie auto (aan de achterzijde) maar het is vrijen met een opblaaspop het doel is er wel maar het gevoel niet. Een auto en zeker een kitcar moet gevoel brengen. Een harly rijder zij ooit,, het is één grote dildo '' zo voel ik het. Als ik naast een tesla sta weet ik dat ik het afleg in mijn westfield. Maar ik heb een stijve en hij de bijtelling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francesco De Stefano Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Well spoken Stefan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 elektro snel klopt maar dit gaat ook als de brandweer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 2 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Ben ook geen fan van electrice auto's. Wat veel vergeten word is dat de beleving die veroorzaakt word door bv geluid en vibraties van de brandstofmotor vaak belangrijker zijn dan de daadwerkelijke snelheid. Harley davidson motoren zoals reeds gezegd zijn een goed voorbeeld ervan. Ga zelf al zo'n 25 jaar naar formule 1 races kijken, maar ook ieder jaar naar andere race klasses. De huidige F1 krachtbron is misschien wel snel, maar komt langs de baan bij lange niet zo over. Doe mij dan maar historische races of klasses waar wel dit zeer belangrijke element voelbaar is. Voor mij geld dat ook voor gewone auto's. Denk ook niet dat ooit een electrice auto daar aan kan komen. Bovendien als ik naar het vermogen kijk van de Formule E, dan is er nog een hele lange weg te gaan om het vermogen van de Formule 1 te evenaren. Op dit moment hebben ze tijdens de wedstrijd ongeveer 185 pk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 (aangepast) Waarom kiezen tussen het één of het ander. Voor door de week een Tesla S P100, sneller dan veel ferrari's. In het weekend een Cobra met een dikke v8 en mijn oldtimer met een 3 liter 6 in lijn... Ik zou me wel vermaken Met de Cobra naar een tractor pulling event. En electrisch wordt ook al veel in drag races gebruikt en met succes [youtube] 3 februari 2018 aangepast door Ronnie Wagterveld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 http://www.thedrive.com/news/5207/this-video-reminds-us-that-the-tesla-model-s-is-an-awful-track-car Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 (aangepast) Dat was wel een slecht exemplaar.... met de P100 van een kennis heb ik betere resultaten * rempedaal dat wegzakt in de eerste bocht..... nog niet gehoord * low power mode na 30 seconden... volgens mij is die auto gewoon niet goed Ken ook zat benzine auto's die rot lopen en geen rondje volhouden 3 februari 2018 aangepast door Ronnie Wagterveld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 dan liever wat gebrul van een brandstof motor als de snelheid toch hetzelfde is.... btw; met benzine kan ik tanken en door blijven rijden, denk dat die Tesla met deze rijstijl na een paar rondjes klaar is. voor uitslag even kijken n 8 minuten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 snelste elise... 50% betere gewichts/PK verhouding dan Bugatti Veyron Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 Heel mooi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 3 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 nice, maar ik kies toch voor de hennessey, maar weer boven mijn budget Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 3 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 februari 2018 yep, die is idd ook geweldig. hieronder ook een Elise die als donor gebruikt is, maar ziet t.o.v. de meeste andere heel anders uit... http://www.motortrend.com/news/rezvani-beast-alpha-x-blackbird-coachbuilt-700-hp-lotus-elise/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 ben opzoek naar een set nieuwe schokbrekers voor mijn S2 waar nu nog de originele Bilstein's onder zitten. De keuze is niet zoveel bij de Elises, maar misschien dat iemand zijn bevindingen t.o.v. de Originele Bilstein kan geven. De wagen moet vooral comfortabel zijn op de weg, dus hoeft niet perse af te stellen zijn, of een harde afstelling voor circuit gebruik te hebben. De meeste merken geven dat aan met "street series" of iets dergelijks, en in principe qua prijs in het onderste sigment zitten. Wat ik weet is dat de meeste overstappen op Nitron en GAZ, maar hoor van de laatste wisselvallige reacties. Qua prijs liggen de merken dicht bij elkaar zag ik, zo gemiddeld rond de 1000,- per set. Naast Bilstein, Nitron, Gaz zag ik ook nog Quantum staan, maar van die laatste weet ik helemaal niks. Wat zijn jullie bevindingen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 ik heb Nitron onder mijn Elise zitten, tot nu bevallen ze perfect, die van mij zijn enkelvoudig instelbaar, toen ik mijn Elise kocht zaten ze er al onder dus ik kan geen vergelijk maken. Ook ik gebruik de Elise alleen voor toeren en op het circuit zal hij niet komen ( vindt ik totaal niets aan ), dus comfortabel is ook voor mij belangrijk. Ik vindt mijn Nitrons redelijk comfortabel en helemaal als ik dit vergelijk met mijn Sylva Striker, deze was trouwens voorzien van GAZ coilovers, dat ligt natuurlijk ook aan het type auto. Ik vindt dus de rijeigenschappen van de Nitron best wel goed en mocht ik eens nieuwe nodig zijn dan zal ik waarschijnlijk weer Nitrons nemen omdat ik hiermee tevreden ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 ik neem aan dat je de street series 2 hebt.... deze hieronder zijn dat die ik in overweging heb. Zoom Nitron Street Series 2 Be the first to review this product ALL VARIANTS IN STOCK NOW Nitron Street Series 2 A developement of the original street series with updated internals and a revised colour scheme. S1, S2K, S2Toyota, Europa and VX220 Sign up for price alert Availability: In stock Excl. Tax: £699.00Incl. Tax: £838.80 Add to Wishlist Add to Compare Email to a Friend ries 2 hebt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 (aangepast) ik heb de Fast Road series http://www.elise-shop.com/nitron-ntr-fast-road-shocks-40mm-elise-exige-europe-vx220-p-502002.html trouwens gisteren ook een update aangeschaft, ik werd een beetje zat van de Miles cluster dus ik heb deze besteld ( 2 maand levertijd) https://garw.co/products/garw-ic7 4 februari 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 1 uur geleden zei J. Bakker: trouwens gisteren ook een update aangeschaft, ik werd een beetje zat van de Miles cluster dus ik heb deze besteld ( 2 maand levertijd) https://garw.co/products/garw-ic7 nice ! ben benieuwd naar je bevindingen als je hem hebt. persoonlijk heb ik weinig problemen met het stack display af te lezen. had jij overigens ook niet een short shifter geinstalleerd ? zo ja, hoe bevalt dat t.o.v. het originele. 1 uur geleden zei J. Bakker: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 4 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 3 uur geleden zei J. Bakker: ik heb deze besteld Nice dach😱😱😱, zeker laten weten als je het binnen hebt, moet ik van dichtbij zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.