Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. Pinto turbo conversie

    Die kleppen kunnen lichter Menno
  3. Today
  4. Thermostaathuis ford pinto

    Dit model zoek ik. Heeft iemand nog iets liggen wat die wil verkopen?
  5. De eerste rit!

    Net terug oh boy what a joy!! Testrit was succesvol. Algehele aandrijflijn vertoont geen krimp. Toch anderhalf uur gereden. Ben er erg content mee. Nog een paar ritjes en hij kan volledig afgebouwt worden.
  6. Pinto turbo conversie

    Korte update, Begonnen met de kop na te lopen, demonteren, schoonmaken De inlaat flens is binnen en past mooi TPS sensor pasgemaakt op het gasklephuis
  7. Deurtjes super 7

    Pm
  8. Yesterday
  9. De eerste rit!

    Nou het heeft eventjes geduurd...... maar de assen zijn klaar. En morgen is het moment daar van testen. 1 voordeel binnen n uurtje weet je alles Dus met goede moed gaan we kijken wat er gebeurt.
  10. Herbouw Mojo 2

    Leuk om te zien dat je hem herbouwt. Ik heb het proces ook helemaal doorlopen. Atthans bijna helemaal doorlopen. Het is veel werk maar zeker dd moeite waard. En de donkere dagen komen er toch aan. Veel succes!
  11. Deurtjes super 7

    Gebruikte deurtjes super 7 Zat op mijn Robin Hood Doe een bod
  12. Dakje super 7

    Dakje met drukknoopjes zat op mijn Robin Hood. Doe een bod.
  13. Inbouw Lambda sensor

    Juist Harry Tussen 9 uur een 3 uur is goed
  14. Inbouw Lambda sensor

    volgens mij slaat condens neer op koude oppervlakken en niet de warmere. Heeft iets te maken met dauwpunt? verwarming gaat gewoon geschakeld via een relais welke via de ecu gestuurd is. Nog nooit problemen mee gehad. lambda sensor moet natuurlijk niet ondersteboven hangen zoals je wel eens ziet.
  15. T9 bak

    T9 bak 5 versnellingsbak uit een ford sierra 2.0 met nog geen 100000 km op de teller compleet met versnellingspook en ingaande cardankop weg wegens overbodig vaste prijs 190€ valkeneerstim@me.com
  16. 2030 nul uitstoot

    Kijk dan even wat in het regeerakkoord staat https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/regeerakkoord20172021.pdf Hoofdstuk 3: Van de 56 Mton verlaging van de uitstoot wordt er 3.5 Mton bij Transport gezocht. Het zal zo'n vaart niet lopen. En 3 van mijn 4 auto's zullen 2030 niet halen schat ik zo in :).
  17. 2030 nul uitstoot

    Geweldig voor jou Ronnie, ik hoop dat de regering jou er ook over een tijdje in laat rijden, dat is de discussie
  18. Afgelopen week
  19. 2030 nul uitstoot

    Sterker nog, ik vind een nieuwe auto gaaf. En een super seven. En een klassieker. En een carbagerun 850 T5 Ik heb het allemaal omdat ik het één mooi vind en het ander ook. Er is niets dat je in de weg staat om een klassieke seven te onderhouden en mee te hobbyen. Dus eigenlijk heb ik geen idee waar je naar toe wil. Dat de regels veranderen is een gegeven, in 1900 gold dat, 30 jaar later ook en nu nog steeds.
  20. 2030 nul uitstoot

    Klaaijsens en Bakker hebben wel degelijk een punt. Denk dat grofweg 90% van de autobezitters wegloopt met de nieuwste modellen of snufjes. Die vinden het allemaal geweldig die nieuwe technieken en mogelijkheden, maar voor de hobbiest is er waarschijnlijk straks geen plaats meer. Het past misschien niet hier om erover te discussiëren, maar aan de andere kant hebben wel wel ermee te maken vroeg of laat.
  21. 2030 nul uitstoot

    toch denk ik dat wij de autoliefhebbers een uitstervende soort is, ik weet niet hoe het met jullie is maar veel jongere hebben meer belangstelling voor de nieuwste telefoon dan voor een mooie auto, ik zie dit om me heen gebeuren, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Men wordt natuurlijk ook ontmoedigd door onze roverheid, welke geld nodig heeft voor hun spelletjes en het pompen van geld in zinloze landen, wij mogen dat alleen betalen natuurlijk. onder het mom van de milieu en dit gesteund door de geitenwollen sokken figuren ook wel de milieu maffia genoemd
  22. 2030 nul uitstoot

    @B.Klaaijsen Op dit forum mag niet over Lotus Elises gesproken worden.... Laten we dan helemaal niet over het klimaat beginnen. Ik ben er helemaal voor om uit te zoeken welke positieve elementen er zijn in de nieuwe regels. En een ik zou het helemaal niet erg vinden in een zelfrijdende auto naar het werk te gaan én in mijn vrije uren lekker te rijden. Beide kan samen bestaan.
  23. 2030 nul uitstoot

    het is leuk de discussie van techniek apart te voeren , daar gebeurt heel veel en is interessant met name die batterij en laad- ontwikkeling van Storedot geeft toch weer nieuwe inzichten. Wat wel opvalt is de tendens die je door hoort klinken om het autobezit te ontmoedigen om de burger straks in een elektrisch zelfrijdend treintje te vervoeren. een soort stemveetransport zeg maar. Wat daarbij vergeten wordt is dat de auto voor veel mensen een stuk persoonlijkheid is. Dat ben je kwijt als hij zelf rijdt. Het karakter is weg en ruimte voor eigen invulling is er niet meer. Maar dat schijnt bij de meeste mensen er niet toe te doen, zo lees je. De economische discussie van Roy verdient een apart topic want er zijn speelt meer dan de co2 kerk laat geloven. Binnen de kitcar wereld wordt het lastig, zelf bouwen, ookal is het bpm vrij , is enkel voor mensen die er veel geld voor over hebben en straks wellicht helemaal onmogelijk.... of juist niet in het kader van hergebruik Aparte discussie waard om over te brainstormen..
  24. 2030 nul uitstoot

    Zo wordt het een politieke inhoudelijke discussie. Daarvoor zijn er partijen hier kunnen wij zelf binnen deze club toch geen invloed op hebben. Daarom lekker over de technische kant praten. Daar is deze club welvoor
  25. 2030 nul uitstoot

    Dat klopt, er zal zeker iets moeten gebeuren. En er zal ook iets gebeuren, ook als de overheden zich er niet mee bemoeien. Zo is het altijd al gegaan. De "deadline" van 2030 met alle consequenties is gewoon erg onrealistisch. Daarbij is de reden van de doelstelling een lulverhaal waarin iedereen Word meegezogen. Ik zie het zo... Straks over wat jaartjes kun je met je benzineauto/oldtimer alleen nog maar rijden op een paar vastgestelde dagen per jaar. Het eerste de beste tankstation ligt in een straal van 100 km. Daarbij kom je geen stad of natuurgebied natuurlijk meer in, en word je als crimineel aangekeken als je voorbij rijd. Tegen die tijd is de wereld zo geïndoctrineerd dat er nog maar 1 manier is van autorijden, en dat is electrisch en zelfrijdend. Niet zelfrijdend is de volgende stap. Zelf rijden word als levensgevaarlijk beschouwd en onverantwoord. De verzekeringspremie word vervolgens voor zelfrijdende auto's onbetaalbaar gemaakt enz enz. Moraal van het verhaal... Middels een wereldwijde leugen word het autorijden nog verder uitgemolken en uiteindelijk is onze hobby straks history, tenzij je alleen nog hobby heb aan het bouwen van je kitcar met automatische besturing. Maar diegene die denkt dat je tegen die tijd nog zelf een auto mag bouwen en daarna zelfs kunt rijden, leven al helemaal in een droom. Levensgevaarlijk!! Zullen ze zeggen. De gegevens uit eerdere post, laten duidelijk zien dat de gewone auto niet de boosdoener is van de vervuiling. Deze massaverandering om alleen straks nog electrisch te rijden heeft puur te maken met economische redenen en werkgelegenheid. Maar totaal niks met milieu aspecten !
  26. 2030 nul uitstoot

    Ergens moet er een begin zijn. zelfde was met auto gordels enz... En de technische uitdagingen zijn zeer interessant en zeker nog lang niet allemaal opgelost. De brandstof motor loopt nu ook tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Zie Mazda's laatse motor. ik bekijk het van uit de technische ontwikkeling en zo gaan we een erg mooie tijd in.
  27. 2030 nul uitstoot

    Even wat feitjes... De 16 grootste containerschepen stoten net zoveel fijnstof en schadelijke zwavel uit als alle 800 miljoen autos op de hele wereld ! Aan CO2 stoten deze 16 net zoveel uit als 50 miljoen auto's. Wat al eerder hier geschreven werd is dat de electrisch diesel aandrijving al jaren word toegepast en dus voor 30% brandstof besparing zorgt. Ondanks dat zijn de bovengenoemde cijfers nog steeds belachelijk hoog. Het gaat nergens om als je de uitstoot van schepen vergelijkt met auto's. Die 16 grootste schepen varen continu om ze rendabel te houden. Buiten dat varen er nog duizenden schepen de wereld rond die net iets minder uitstoten. Overige schepen, vliegtuigen enz daargelaten. Tuurlijk valt daar nog heel veel te halen, maar tevens word ook geschreven dat deze mega dure en complexe diesel electrice aandrijvingen van tankers en containetschepen nu al vaker onhaalbaar zijn. Feit blijft dat de wereldwijde CO2 uitstoot van auto's in het niet valt bij alle overige boosdoeners. Maar wat blijft er gemakkelijker dan de particuliere autobezitter op te zadelen met hogere kosten/investeringen. Dit alles als schijnvertoning naar de allesgelovende mens die toch alles slikt. Dat de wereld niet meer afhankelijk is van de dure olie, maar dat de overheid via belasting de burger uitmelkt door de hunzelf opgewekte zonnepanelen. Dat is de toekomst voor ons. Niet dat hele klimaatverhaal, dat is slechts het verhaal erachter om dit te bewerkstelligen. Het andere bewijs hiervoor is dat de belanghebbende overheden wereldwijd honderdduizenden mensen in dienst hebben om dit te verkondigen, en de verhalen van oliebelanghebbende tegen te spreken. Money rules the world, nothing else...
  28. 2030 nul uitstoot

    Nooit slecht om EV meeting te houden. Ik heb nog een oldtimer die eventueel geschikt is.
  29. 2030 nul uitstoot

    ik weet dit is een startup maar chrysler/mercedes inversteerd er niet voor niks heel veel geld in, https://thenextweb.com/insider/2017/05/11/this-israeli-startup-has-a-battery-that-can-charge-an-electric-car-in-5-minutes/
  1. Meer activiteit laden
×