Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen week
  2. JB de Klerk

    Ecu ford zetec

    Te koop Ecu Mondeo 2 liter 1993 (zetec) waarbij de transponeer eruit geschreven is. Vraagprijs €120,00
  3. Rudie Heikens

    Koeling

    Als je motor niet (nooit) aan de kook raakt dan is het niet nodig. Raakt hij wel eens aan de kook dan is het zaak te kijken of de radiator wel voldoende koelvermogen heeft en of er geen koellucht LANGS de radiator ontsnapt. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat de hete lucht wel goed kan verdwijnen naar buiten. Om die reden zie je (meestal) koelsleuven in de motorkap en in de zijpanelen. Sommige motoren worden heter dan andere, die hebben dus ook meer koeling nodig. Ik zou om me heen kijken en me richten op vergelijkbare auto's...
  4. Eerdere
  5. Als ik al die Engelse filmpjes langs zie komen (voornamelijk Caterham) dan zie ik steeds motorkapjes met hele rijen koelsleuven, terwijl zo ongeveer alle Westfield-filmpjes geen “opengewerkte” motorruimte hebben. Juist de koeling is nogal eens onderwerp van gesprek op dit forum. Kan iemand dat verklaren of er iets zinnigs over zeggen? Het lijkt me dat heel veel dezelfde motoren worden gebruikt.
  6. Lekstroom is er altijd wel . Haal de min Pool er eens een paar dagen van af en meet dan wat je voltage doet . Als het dan nog goed is weetje dat je accu goed is. Als de motor loopt meet dan ook even wat je voltage is die moet dan rond de 14V zitten . Als hij lager is werkt je dynamo waarschijnlijk niet goed. Lekstroom opsporen is altijd lastig . Je kunt elke keer een andere zekering er uithalen, en kijken welke zekering/groep het probleem veroorzaakt. P.s wat voor een auto gaat het om . Is het een standaard zekering /relais kast . Radio , alarm, computer en klokje hebben altijd lekstroom, Gr Gerrit .
  7. Ik ga maar een jumpstarter aanschaffen. De accu is nog geen jaar oud. Vervangen om hetzelfde euvel van snel leeglopen. Daar zit het hem dus niet in. Toch lekstroom? Kon het vorig jaar niet vinden, dus dan maar een lapmiddel. Moet echt om de dag een stuk rijden om de accu op kracht te houden.
  8. Bedankt voor jullie reacties, blijf toch maar E5 gebruiken naar aanleiding van jullie advies. nogmaals bedankt.
  9. Voor veel oldtimers is gewone Euro 95 een prima brandstof. Let wel op dat er niet teveel ethanol is toegevoegd. Zo is E10 benzine (met 10% ethanol) absoluut uit den boze. Veel zachte delen in het brandstofsysteem (rubber slangen, membramen in benzinepomp of carburateur, kurk, zink in bijvoorbeeld de vlotter) worden hierdoor aangetast. Ook kan oude benzine-aanslag oplossen in E10 benzine, met concentratie van vervuiling als gevolg. Ook trekt ethanol (een alcoholsoort) water aan. Dit kan bij langere opslag leiden tot vocht en dus corrosie in de tank. Ook treedt op den duur bacterievorming op, waarmee de kwaliteit van de brandstof achteruit gaat. Let op dat Euro 95 bijvoorbeeld ook vaak 5% ethanol bevat en dus eigenlijk E5 benzine is. Staat uw oldtimer dus langere tijd stil dan is het sowieso aan te raden om een premium benzine te tanken, met een zo laag mogelijk alcoholgehalte (Super 98, V-power, Excellium e.d.). Altijd stallen met volle tank Dit voorkomt condensvorming en roest aan de binnenzijde van de tank. Staat de auto langere tijd stil? Houd er dan rekening mee dat de gemiddelde Euro 95 benzine na ca. 6 maanden verouderd. Het is in dat geval beter om een premiumbenzine te tanken. Controleer na langere stilstand ook altijd de benzineslangen onder de auto en in de motorruimte en vervang regelmatig het brandstoffilter.
  10. Francesco De Stefano

    E 10 brandstof in blacktop zetec?

    Ervaring heeft mij geleerd dat ik ook wat meer km’s haal uit een tank Euro 98. Dus dat compenseert het prijsverschil weer enigszins. Verder staat de auto ook langere perioden stil en blijft de kwaliteit van Euro 98 ook veel betere behouden. Tot slot heeft de tuner mij ook het advies gegeven 98 te tanken…
  11. Francesco De Stefano

    Hoofdremcilinder

    En natuurlijk rempotjes….. 😂😄
  12. De slangen worden dan poreus en gaan scheuren. Je krijgt uiteindelijk een mooie vuurbal😊 Ik tank overigens ook altijd E5 RON98 voor mijn Zetec Blacktop. Er wordt toch niet veel mee gereden, dus ik ga geen risico's nemen
  13. Rudie Heikens

    Hoofdremcilinder

    Wat Francesco zegt! Remvloeistof kan makkelijk 100grC verdragen en de potjes ook. Hoe heet moet het worden voordat eea smelt? Ja, gaat vast lukken als de potjes tegen het uitlaatspruitstuk komen, dán smelt het zeker. Maar met enige tussenruimte en de luchtwervelingen onder de motorkap zou ik me niet zoveel zorgen maken... Maar nogmaals, wat Francesco zegt. (Vooral dat tweede) Ik heb voor een paar Euro een bi-bu thermometertje gehaald voor in de auto. Het thermokoppel voor buiten zit aan een lange draad, die kun je overal waar jij dat wilt met een ty-rapje vastbinden. Werkt goed om allerlei temperaturen te meten tijdens rijden. (Buitentemp, waterslangen, motorblok, ECU, en natuurlijk rempotjes...)
  14. Francesco De Stefano

    Hoofdremcilinder

    Ik rij al VM77 vanaf 2000 , de eerste had geen hitteschild voor het remvloeistofreservoir, degene die ik nu rij en zelf gebouwd heb wel. Nooit problemen mee gehad. Zowel bij de eerste als de huidige VM. Lijkt me dus niet een heel noodzakelijke modificatie. Maar joh…. Een beetje rommelen aan zo’n auto blijft altijd leuk.
  15. Wat gebeurd er als de slangen er niet tegen kunnen?
  16. Joey van den Bogaert

    Hoofdremcilinder

    Ga eens rijden en meet de temperatuur eens in de buurt rond de cilinder. Misschien valt het reuze hard mee.
  17. Herman Kamp

    Hoofdremcilinder

    Beste Jan en Francesco, Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik heb er al een hitteschild tussen zitten. Desalniettemin vind ik het toch niet een heel prettige constructie, dus ik ga kijken of ik het veranderen kan. Groeten Herman
  18. Joey van den Bogaert

    E 10 brandstof in blacktop zetec?

    Ford zou vanaf 1992 gewoon moeten kunnen. Veelal met mijn zetec altijd E10 getankt (sinds 2014 45.000km mee gereden) en tot op heden geen gezeur mee gehad. Check wel je brandstofslangen of deze voor E10 geschikt zijn! Die heb ik moeten vervangen omdat ze bij Westfield gewoon doodleuk carburateur slangen meeleveren voor een injectie motor en slangen die NIET tegen E brandstof kunnen.
  19. Ligt aan het bouwjaar, daar zijn wel lijstjes van die kun je googelen... Maar ik zou E5 tanken (doe ik zelf ook) Is altijd beter dan al die Ethanol-meuk!
  20. Kan iemand mij vertellen of je E10 brandstof kan tanken in een Seven met Zetec 2 liter 16v. Tot nu toe heb ik E5 getankt, maar het prijsverschil is nu wel erg groot.
  21. Hoi, onze start steeds niet na een dag of 3 a 4 stilstand. We hebben nog geen lekstroom kunnen ontdekken. Net na slechts een half uurtje opladen, ging het voltage van 11,4 naar 12,8. Dat kan toch niet? Hij startte ook gelijk. Toen ik de lader aansloot zag ik het voltage ook meteen met tienden oplopen.. Ik krijg gewoon een soort gevoel als bij de benzineleiding, dat er een vuiltje voorzit, die je even moet doorblazen, maar heb verder geen kennis omtrent electriciteit helaas. Zegt het jullie iets? Alvast dank voor het meedenken.
  22. Francesco De Stefano

    Hoofdremcilinder

    Bij mijn VM zat er in het bouwpakket een bescherm kap bij om het reservoir te beschermen tegen hitte.
  23. J. Gijsberts

    Hoofdremcilinder

    Normaal zit het tandemreservoir aan de onderzijde voorzien van 2 pilaren, die in rubber afdichtingen worden gedrukt. Her reservoir wordt dan met een boutje vastgezet om te voorkomen dat deze omhoog kan komen. Door nu 2 losse pilaren met een bevestigingsstrip te maken met hitte bestendigen slangen er tussen kun je het geheel om hoog en opzij brengen. Hierdoor kun je het niveau waarschuwingssysteem behouden als dat aanwezig is. Je kunt ook kiezen voor losse reservoirs van bijv. Wilwood. Een gemakkelijker oplossing is een RVS hitteschild aanbrengen tussen het uitlaatspruitstuk en het reservoir om de stralingswarmte naar het reservoir te verminderen. Het effect kun je gemakkelijk voor en na de modificatie meten met een infrarood thermometer. Ik heb zelf rvs hitteschildjes toegepast voor verschillende componenten. Mocht hiervoor meer willen weten neem dan kontakt met mij op of kom een keer langs. Groeten Jan.
  24. Herman Kamp

    Hoofdremcilinder

    Het reservoir van mijn hoofdremcilinder zit vlak bij mijn uitlaatspruitstuk en ik ben bang dit een keer mis gaat en de boel gaat smelten. Is het mogelijk om op een bestaande hoofdremcilinder (VW) losse vulpotjes voor de remvloeistof te monteren? Groeten Herman
  25. toen was de maand december weer gevuld hier, in zoverre, ik heb er iemand van kunnen weerhouden een elektrisch voertuig aan te schaffen
  26. Arjan Verbokkem

    Caterham half hood

    Dakje is verkocht.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...