Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Rudie Heikens

    1000 bochten door Twente en Duitsland 19 mei 2024

    Ik ben d'r ook!
  3. Bas Bais

    1000 bochten door Twente en Duitsland 19 mei 2024

    Leuk Joey!! Hebben we weer wat om naar uit te kijken
  4. Joey van den Bogaert

    1000 bochten door Twente en Duitsland 19 mei 2024

    Het is nog een eindje weg maar de aankondiging maak ik al wel aan! Op de 1e pinksterdag 19 mei 2024 zal ik de rit 1000 bochten door Twente en Duitsland organiseren. Ergens rondom Enschede of Hengelo zal de start plaats vinden. Vanaf 10 uur staat de koffie/thee en lekkers klaar, rond 11 uur vertrekken wij om de rit te rijden en zullen eerst richting noord Twente rijden en hier zal ergens een lunch locatie zijn waar wij kunnen stoppen. Na de stop gaan wij de grens over om door Duitsland te rijden. Duitsland heeft als voordeel dat eigenlijk alle buiten wegen 100km/h zijn. Na een stuk Duitsland gaan wij de grens weer over en eindigen in de omgeving van Lattrop bij Erfgoed Bossem (zie foto). De totale lengte van de rit zal zo'n 140km zijn. De rit word vanuit de KCC georganiseerd met aansluiting van de SSCN leden. In de loop van de tijd zal ik meer informatie gaan delen over de start+lunch locatie en zullen er een routeboek en navigatiebestanden delen.
  5. Joey van den Bogaert

    1000 bochten door Twente en Duitsland

    tot
    Enkele jaren geleden heb ik voor de SSCN een rit uitgezet door Duitsland en Twente, deze keer gooi ik de rit andersom en zal deze voor de KCC organiseren.
  6. Afgelopen week
  7. Joey van den Bogaert

    even voorstellen

    Ondanks dat de radiateur strak in je neus zit kun je nog erg veel bypass krijgen om je radiateur heen. Ik rij zelf met een 2 liter 150pk zetec op een radiateur van een VW polo G40 (1992 auto). Achter de radiateur zit een goede ventilator en een stuk aluminium goed om de radiateur heen zodat de ventilator goed lucht door de radiateur kan trekken. Het standaard door Westfield meegeleverde stukje blik had enorm veel bypass waardoor in een hete zomer (35 graden buiten) de motor tot 110 graden opwarmde... Nu kom ik niet boven de 95 graden uit. Kijk even naar de ET waarde van je velgen, Westfield heeft 13-23 nodig en dan kom je op een citroen C2 o.a. uit. Dan heb je alleen centreer ringen nodig van citroen naar ford naafgat en wielmoeren ipv bouten (dit is van toepassing op mijn 2010 gebouwde Westfield!)
  8. Ik ben benieuwd of iemand het onderstaande thermostaathuis nog heeft liggen? Het is voor een ford pinto motor. Maar zonder gat Ik hoor het graag
  9. michel

    even voorstellen

    bedankt voor de tips Rudie. Ik heb geen onderplaat onder het blok, is geheel open. De radiateur is redelijk ingebouwd in de neus, dus weinig ruimte er om heen. Wel vind ik deze erg schuin staan. Had een mooi carbon luchtfilter op het oog, maar deze paste helaas niet omdat deze te dik was. Iemand nog tips voor een goed luchtfilter? Wie kent iemand die de webers goed kan afstellen? staat er ergens op internet wat de basis instellingen zijn? En wat voor velgen passen er onder? ik heb nu 185x40x13 met een steekmaat 4x108. Dit vindt ik er persoonlijk niet uitzien omdat deze de wielkasten niet vullen.
  10. Rudie Heikens

    even voorstellen

    Ik heb een 2 liter blok met ook een oude radiateur. Misschien moet je een aantal (platgedrukte) lamellen richten om maximale doorstroom van lucht te krijgen, maar minstens zo belangrijk is dat de luchtstroom dóór de radiateur gaat en niet er omheen. Zorg dus dat de omtrek van de radiateur goed is afgedicht met bv aluminium beplating. Als ontsteking en brandstoftoevoer goed zijn afgesteld dan mag het onder de kap niet te heet worden. Heb je een koelvloeistof-temperatuurmeter in je dashboard? Als je twijfelt aan de aangegeven waarde dan kun je de temp.sensor losschroeven en in een bakje kokend water leggen (Dan moet 'ie dus 100gr aanwijzen...) Ik zie aan de zijkant van de body geen roosters voor warmteafvoer, maar warmte kan ook langs de onderkant verdwijnen. Je hebt toch geen onderplaat onder je blok? Zelf heb ik nóóit thermische problemen, zelfs niet na een lange tocht in de hete zon bij 30plus... Wel gaat dan soms de koelventilator draaien (maar daar is 'ie ook voor...) Een thermostaat hoort er natuurlijk wel in, dat is zeker. En koelvloeistof, zeker geen kraanwater. Zorg voor goeie luchtfilters, liefst aanzuigen met koude buitenlucht. Kelken zijn voor op het circuit. Veel sleutelplezier!
  11. michel

    even voorstellen

    Rudie, er zit geen luchtfilter op ben ik nog voor aan het kijken. Er zitten alleen kelken op, maar deze zijn er momenteel af. Zou de radiateur nog genoeg koeling geven, want onder de kap werd het behoorlijk warm. En er zat ook geen thermostaat in het thermostaathuis.
  12. Rudie Heikens

    even voorstellen

    Rembekrachtiging? Geen luchtfilters? Radiateur onbekend. Oud type. Messing, dus goed te repareren...
  13. Eerdere
  14. michel

    even voorstellen

    ging inderdaad niet goed met de foto's nog een poging.
  15. Arjan Verbokkem

    Lotus elise babbel

    Even het volgende: Mijn Elise S1 (vroeg model) heb ik gekocht met aangepaste luchtinlaat. Daytona induction kit en gietaluminium inlaatspruitstuk. Er was een 54mm gasklephuis gemonteerd, maar daar zit geen aansluiting voor carterontluchting op. De carterontluchting was op het blok afgedopt. Bij het afzetten van de motor klonk er af en toe een piepend geluid en uit het luchtfilterhuis kwam een zuigend geluid. Ik heb het gasklephuis vervangen voor een 52mm met aansluiting voor carterontluchting. Het piepje is weg en het aanzuiggeluid uit het luchtfilter, na afzetten, motor is er nog wel mar wel afgenomen (normaal, schijnt zo te horen). Ik heb nu bij het loslaten van het gas, na flink doortrekken in toeren, een kort grommend geluid. moeilijk te beschrijven. Is niet gelijk bij het loslaten van het gas, maar een seconde later, beetje random, maar altijd na doortrekken in toeren en gas los. Heeft iemand een idee? Misschien is het toeval en is het gewoon een andere trilling, maar het is begonnen na vervangen gasklephuis.
  16. Joey van den Bogaert

    even voorstellen

    Denk dat iets niet werkt met de foto's.
  17. michel

    even voorstellen

    hierbij een aantal foto's van het motorblok. Weet iemand wat voor radiateur dit is? en kan ik deze makkelijk vervangen voor een ander?
  18. Paul Anhuiser

    BF Torino Stoelen

    Hele mooie set Zie: ≥ BF Torino Silverstone — Interieur en Bekleding — Marktplaats
  19. JB de Klerk

    Rush Mohr Superplus te koop. Verkocht

    Apk is van maart 2023 en hij is recentelijk getaxeerd i.v.m. de verzekering. De motor is een Ford Zetec 2l., 16 Klepper, MT75 versnellingsbak en een Ford Atlas achteras met een reductie van 3,2. Bij de auto behoren de volgende reserve onderdelen: 2 MT75 versnellingsbakken, achteras met reductie 3,9 en een complete nieuwe koppelingsgroep incl. drukgroep. Heb de auto in de loop der jaren steeds meer geperfectioneerd zoals op de foto’s is te zien.
  20. Joey van den Bogaert

    Laatste kcc op de koffie van 2023 op 22 oktober.

    Laatste kcc op de koffie van 2023 bij restaurant de Kribbe nabij Wilp. Let op de fitspalen die rondom Wilp staan!! Adres: Weerdseweg 6a Wilp.
  21. Peter Scheilen

    VM 77

    Bodydelen zoals achter- en voorspatborden levert Gunter Schmidt ook. Carbon varianten zijn er ook, Christof Rothe https://cr-modelltechnik.com/superseven/ Christof kent Gunter ook. Veel plezier met de VM77. Grtz. Peter
  22. Rudie Heikens

    even voorstellen

    Welkom hier Michel. Stuur maar 's wat fotootjes op van het blok, er zijn hier vast mensen die het herkennen...
  23. Herman Kamp

    even voorstellen

    Welkom Michel en succes met restaureren!
  24. Goedemiddag, Mijn naam is Michel van Santen en kom uit het mooie Ossenzijl. Sinds kort heb ik een Dutton super Seven model uit 1983 met hoogstwaarschijnlijk een Ford Sierra 2.0 pinto met dubbele webers . Momenteel ben ik deze aan het opknappen om straks met mooi weer lekker te gaan toeren en clubmeetings te bezoeken. Ik ben begonnen met het motorblok, maar omdat de motorcode helaas niet meer op het blok staat heeft het wel wat voeten in de aarde gehad om de juiste onderdelen te vinden. Hierna wil ik de buitenkant wat moderniseren, interieur aanpakken en uiteindelijk de wielen. Dus ik zal nog wel regelmatig hier te vinden zijn om advies te vragen. Mochten er nog vragen van jullie kant zijn dan hoor ik het graag. gr. michel
  25. R.v.Maarschalkerweerd

    Caterham Style Rounded Front Cycle Wing Mudguards 13" Carbon

    Jaar geleden....
  26. Joey van den Bogaert

    VM 77

    Beste Tom, Ik weet van enkele VM77 rijders dat zij delen zoals wielophanging bij een Gunter Schmidt in Duitsland kopen. Heeft (als ik de verhalen goed heb) jaren in de autosport gewerkt/gereden. Body delen zal zelf maken zijn of leden die mooie mallen hebben (die zijn er) je hiervan weer een nieuw onderdeel kan maken. Kun je ook een foto van de auto uploaden? Groeten, Joey van den Bogaert
  27. Tom

    VM 77

    Hi liefhebbers, Laat ik me even voorstellen. Ik ben Tom uit België en al jaren een autoliefhebber. Na jaren tobben, was het nu eindelijk het het moment om een weekendauto te kopen. Ik zocht een oldtimer (wegens interessante jaarlijkse inschrijving en verzekering in Be) een cabrio, iets dat pit had en redelijk uniek. Dan moet ik mijn oog vallen op Lotus 7 afgeleiden a la Caterham, Westfield,… omdat dit mijn eerste weekendwagen was, wist ik niet goed of ik er effectief veel zou in rijden dus dat was afwachten… vorige maand kwam ik dan een mooie VM77 tegen en liet mijn hart spreken. Ondertussen rij ik er een maandje mee en komt hij meermaals per week buiten. Heerlijk. Ik heb echter wel enkele vragen en bezorgdheden. Onderhoud van de motor is geen probleem (Opel gsi 16v blok) maar mocht er schade zijn (bv ophanging stuk, achterspatbord,…) waar kan je dan best terecht om dit te herstellen? Elke VM eigenaar heeft hier toch wel eens mee te maken? Op dit moment ziet hij er picobello uit en ik hoop dat nog lang zo te houden maar je weet nooit natuurlijk… Hopelijk kunnen jullie mij helpen… groetjes Tom 0032486240767
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...