Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Yesterday
  2. Lotus elise babbel

    vanmorgen hydrolisch systeem ontlucht met pressure bleeder en alles werkt nu perfect. koppelingspedaal pakt ook weer normaal. eindelijk vandaag genieten van het goeie weer
  3. Afgelopen week
  4. Van 4 naar 8 cilinders

    Grrrr. Dimlicht en grootlicht brand niet meer. Dacht het gevonden te hebben in een slechte aarde. Nu wil het dimlicht niet meer uit en grootlicht alleen met seinschakelaar aan.
  5. Druklager, Zetec Blacktop met MT75

    Bij mij zit de originele erop. Alleen is de koppelingsarm verplaatst.
  6. Op Zaterdag 2 juni, houden wij onze jaarlijkse Open Dag. Iedereen is van harte welkom, zowel met als zonder kitcar, tussen 10:30 en 16:00 uur ! Altijd een leuke dag om anderen te ontmoeten en bij te praten. Koffie/thee en broodjes worden u ook op deze dag aangeboden door Dax Benelux. Parkeren : http://daxbenelux.com/wp-content/uploads/2016/05/parking.jpg
  7. Druklager, Zetec Blacktop met MT75

    Waarom moet er een vulring tussen?
  8. Lotus elise babbel

    ok, maar op die easy bleed zit toch geen pomp functie en manometer ?
  9. Lotus elise babbel

    Bij een easy bleed mag je maximaal 1,5 bar gebruiken, ik gebruik 0,5 bar en dat is zat. Werkt zover ik weet hetzelfde. Is alleen van kwaliteit anders maar daar betaal je natuurlijk ook na. Zou ik iedere dag remolie moeten vervangen dan zou ik geen easy bleed gaan kopen, maar dat lijkt me duidelijk.
  10. Kms ontsteking

    is alleen ontsteking dus en niet sturing voor branstof ?? Heb je een type nr van deze kms ontsteking ?
  11. Lotus elise babbel

    is wel een verschil met de easy bleed en een pressure bleeder.. bij de tweede bouw je een lichte druk op waardoor je ook makkelijker de lucht eruit. echter die dingen zijn er vanaf zo'n 100,- tot wel 600,-
  12. Lotus elise babbel

    klopt, zo moet het gaan. nog een andere belangrijke tip is om de koppelingshulpcilinder los te koppelen van de arm en deze naar binnen te bewegen, daarna vastzetten met een t-rap. dit omdat in die slag lucht verzameld kan worden en achter de ontluchtingsnippel zit, die lucht gaat er anders niet uit. dat heb ik nog niet gedaan, dus dat wil ik sowieso zaterdag laten doen. een andere tip wat ik gelezen heb is om eerst het systeem middels de pressure bleeder een 20 minuten op 1 bar druk te zetten. daarna kijken of die niet terugloopt, om er zeker van te zijn dat er geen lek zou zijn ergens, maar ik heb geen aanwijzingen dat ergens een lek zit. ik wil nu eerst weten of dit ook echt het probleem is, daarom ga ik zaterdag naar een garage. na een hoop andere dingen te hebben uitgesloten, ga ik er wel vanuit dat dit voor 90% zeker het probleem is. mocht dat het zijn dan koop ik zo'n ding ook, of maak idd mss zelf één. de remmen zouden niet losgekoppeld hoeven worden met ontluchten als je zo'n pressure bleeder gebruikt heb ik overal gehoord. wel als je het op een andere manier zou doen, is de kans groot dat het anders niet lukt.
  13. Lotus elise babbel

    Ik heb op de vx220 een 4 kanaals ABS systeem dat hetzelfde is als bij de nieuwere Lotus. Mijn 6 pots zijn van WP met dezelfde layout als de originele AP. Ik ga maar eens zoeken op het www of er speciale trucjes zijn om te ontluchten. Ik gebruik een easy bleed kun je voor 3 tientjes bij Brezan kopen werkt perfect en is een eenmalige investering. Heb dat ding jaren geleden aangeschaft en dubbel en dik terug verdient.
  14. Lotus elise babbel

    Hallo Roy, Om je een idee te geven van een pressure bleeder bekijk dan eens de volgende link. Het is zelf te maken. Vooral het extra reservoir dat op het remreservoir wordt aangesloten voorkomt dat het niveau te laag wordt. http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/experience/maintenance/bleedbrakes/ Ik moet mijn 4 pistons Porsche remklauwen bij mijn kitcar ook losmaken voor het ontluchten. Als deze in de lucht hangen gebruik ik dummy platen, die de remschijven simuleren en de zuigers in dezelfde positie houden en het pedaal met max kracht kan worden bediend. Welke type 6 pots klauwen gebruik je en hoe is de layout in gemonteerde conditie? sukses
  15. Lotus elise babbel

    ik weet niet vanaf welk bouwjaar ABS standaard of een optie was. die van mij heeft in ieder geval geen ABS. Als de VX220 qua onderstel hetzelfde is als de Elise, dan zou het ontluchtingsprobleem wel eens hetzelfde kunnen zijn. op you-tube vind je filmpjes hoe je de remmen moet ontluchten, vaak eerst demonteren van de klauwen en deze op de kop houden tijdens het ontluchten. Ik heb nu weer, of beter gezegd nog steeds een ontluchtingsprobleem heb ik gemerkt. verder is een ander probleem dat je dit met 2 man eigenlijk moet doen om er zeker van te zijn om het reservoir altijd vol zit. dit omdat hij anders lucht kan pakken nog boven het minimum streepje. de enige goede manier schijnt met een pressure-bleeder te zijn om het hydrolische systeem te ontluchten. gezien ik zo'n ding niet heb en niemand ken met zo'n ding, heb ik maar voor zaterdagmorgen een afspraak gemaakt bij een sport en racewagen specialist in de buurt. hoop dat ik daarna van de problemen eindelijk af ben.
  16. Lotus elise babbel

    Hallo Richard. Ik vermoed dat het ontluchtingsprobleem wordt veroorzaakt door de ABS unit. Nu weet ik niet of de vx220 dezelfde ABS unit heeft als de Elise. Voor bepaalde model jaargangen moet worden aangesloten op het Lotus Techcentre. Zie onderstaand document onder de sectie JJ3. http://vsic.lotuscars.com/system/files/documents/sn_jj_elise exige_brakes.pdf Misschien heb je hier iets aan en zou een kijken of je de ontluchtingsprocedure voor de Opel Speedster kunt bemachtigen. Sukses Jan Gijsberts
  17. Lotus elise babbel

    Soms denk je dat je weet hoe iets werkt, dan blijkt er toch een uitzondering op de regel te zijn. Ik heb met remmen al dingen meegemaakt die natuurkundig niet mogelijk waren en toch had ik ze. Heb nu carbonschijven op de vx220 met 6 zuigers, krijg de lucht niet uit de klauwen. Heb nu 3 liter motul 660 erdoor gejaagd en nog steeds niet goed.
  18. APK zuid limburg

    Misschien niet helemaal eerlijk, maar als je toch geld wilt uitgeven en wilt je huidige motor blijven gebruiken, dan. Koop een ecu die je kunt programmeren en doe het meteen goed. Kost ook een beetje maar dan heb je het wel goed. Jouw motorfietsblokje krijg je nooit door de huidige emissie. Lambda 1 constant zal je nooit halen, je luchtpompje is veel te traag hiervoor.
  19. APK zuid limburg

    ik heb hier een dergelijk lambdagestuurd luchtpompje voor 4 carburateurs. Met een centrale carburateur is het een stuk stabieler maar het blijft een enorm geklooi. Op een motorfietsmotor met 4 carburateurs is het na lang meten op een 4gastester mij nog niet gelukt de uitstoot stabiel op lambda 1 te krijgen. Probleem wat ik had met het pompje is dat de fluctuaties te extreem waren. Theoretisch moet je dan dus een ideale en gelijke mengseltoevoer hebben per inlaatkanaal. Je moet luchttoevoer in je inlaat maken per inlaatkanaal. (sommige motorfietscarburateurs hebben daarvoor al een aansluiting per carburateur ivm vacuum) Het is mij niet duidelijk of het setje in die webshop op narrow of breedband werkt. moet je voldoen aan enkel max 3,5% co bij stationair, dan heb je het lambdagereedschap helemaal niet nodig, je kunt de carburateurs dan handmatig arm afstellen en eventueel een katalysator haalt de laatste halve a 1 procent co wel weg. Een viergastest vergt echter een constante regeling van de mengseltoestroom in combinatie met een katalysator. Het luchtpompje doet niets anders dan aan de hand van de lambdalezing de hoeveelheid valse luchttoevoer veranderen.
  20. APK zuid limburg

    Uitleg werking: http://www.altmann.haan.de/L1/default.htm
  21. staartstuk T9 bak

    yup hieroo
  22. Dax Rush afmaken

    hallo Cees welkom hier en veel bouw plezier ik heb hier ook nog een gestrande dax staan welke ik aan het demonteren ben.komen dus de nodige onderdelen vrij... wellicht iets van je gading . ook heb ik nog een bouwhandleiding liggen..
  23. Lotus elise babbel

    ja klopt, maar dit keer zaten ze echt zo vast dat ze niet los wilde komen. begrijp het eigenlijk ook niet... als je de auto parkeert zitten de remblokken toch niet vast tegen de schijven normaal ervan uitgaande dat de handrem er ook niet op zit. verder zou ik denken dat na een ritje de schijven zijn opgewarmd, zo niet heet zijn, waarna ze in de garage afkoelen en dus krimpen. dan zou de speling tussen blokken en schijven alleen maar groter moeten worden. zal er wel naast zitten, maar zo zou ik denken dat het zou werken.
  24. APK zuid limburg

    Ok bedankt allemaal. Heeft iemand ervaring met het volgende om de CO binnen de perken te krijgen, met carbs is hier namelijk niet veel aan te doen.. RVS katalysator zit er al op... https://catalog.zodiac.nl/en/catalog/06-intake/intake/fuel-injection/precision-lambda-regulator-to-make-carbureted-engines-euro-3-compliant/ Kost een duit, maar als de kitcar hiermee door de keuring kan komen, dan ben is het voor mij goed en kan ik de auto ook verkopen zodat deze de volgende keer ook wordt goedgekeurd.
  25. paraplu (regenscherm

    @W vd Knaap: de eigenaar werkt bij Bernard Sanders in de Binckhorst. Ik heb hem toevallig die dag gesproken. Ook hij zit hier op het forum.... (Alleen zijn naam. Euhhh), maar een Google actie en je weet hem te vinden. suc6
  26. Eerder
  27. Sylva Blackbird

    Tja, doodzonde hoe deze Striker door het kenteken circus is gegaan. ‘Blackburn’ zegt al voldoende en dan te koop bij Target....
  28. Lotus elise babbel

    @Roy Schröder, bij mijn daily driver zitten de remmen bij vochtig weer al na 2 dagen ‘vast’. Dit gaat gepaard met een flinke ‘klonk’ bij wegrijden. Nu rij ik met dit budget merk van een groot Duits concern ongeveer 50.000 km per jaar, overigens met ‘great value for money’. De remschijven roesten echt terwijl je er naar kijkt; pisbakkenstaal doet het beter....
  1. Meer activiteit laden
×