Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. Van 4 naar 8 cilinders

    Zitten AIM stekkertjes in.
  3. Westfield schakelaars

    Wegens verkoop van mijn Westfield bied ik hierbij een volledig nieuw setje originele Westfield schakelaars en waarschuwingslampjes te koop aan. Setje nog in de verpakking. Te koop voor € 70,-
  4. Today
  5. Van 4 naar 8 cilinders

    stekker is een Amp. en kan ik je nieuw leveren net zoals de rest van de stekkers op de motor.
  6. Brandstofleidingen waar?

    Bijna iedere normale auto heeft de brandstofleiding onder de auto lopen. Die vliegen ook niet om de haverklap in de brand of laten een benzinespoor na als ze over een steen of tak rijden.
  7. Van 4 naar 8 cilinders

    Frequentie gemeten t.o.v. bobine tijdens het starten. Uitgang ecu heeft dezelfde frequentie. Zit alleen 30 ohm verschil in de bedrading links en rechts. Kabelboom deels opengemaakt. hier zitten doorverbindingen in die op schema niet terug te vinden zijn. Ik denk dat ik beter een nieuwe kan maken. Probleem is echter dat de connectortjes in de 40-polige stekker niet of nauwelijks eruit te halen zijn. Ik vermoed dat de kabelboom niet bij deze motor en ecu hoort. Ecu's zijn allemaal 14CUX van Lucas. Zit echter onderling ook verschil in. Ik heb de AMR3276. Bij mijn motor hoort ERR6802 of AMR3729. Onderlinge verschillen kan ik nergens vinden. Aansluitschema's zijn echter allemaal gelijk. Met de goede tuneweerstand zou de AMS3276 ook geschikt zijn voor een uitvoering zonder cat. Hoe krijg je me gek??
  8. Brandstofleidingen waar?

    Tot op heden niks geen problemen mee gehad. Westfield heeft thv de versnellingsbak nog een fijne beugel zitten. Die slijt door de drempels. De verlaagde bodem beschermt ook de leidingen.
  9. Brandstofleidingen waar?

    @Joey, Ik snap je constructie maar vind dat niet prettig. Kan een hoge drempel of een steen of stok waar je overheen rijdt en die omhoog springt, je brandstofleiding kapot slaan? @Ben, ik ben meteen gaan kijken. Helaas wordt dat ingewikkeld om dat er precies op dat punt, geen bovenkant is. zie foto.
  10. Brandstofleidingen waar?

    ja boven in de hoek van de tunnel gaat prima. Maar andere vraag heb je al een kenteken? Zo niet dan voor alles de iva manual raad plegen.
  11. Van 4 naar 8 cilinders

    alles wijst wel naar de ecu zeker als je de draad van de ontsteking losgooid en hij blijft open staan is even overwegen andere ecu of andere intake en carb maar helaas wederom kosten
  12. Brandstofleidingen waar?

    Hoi Cees, Kun je ze niet aan de bovenkant van de tunnel laten lopen? Bij mij zitten ze daar ook en bij veel andere sevens die ik gezien heb. Groeten, Ben
  13. Brandstofleidingen waar?

    Bij mijn Westfield gaan ze over de bodem.
  14. Yesterday
  15. Van 4 naar 8 cilinders

    zitten twee timers in deze ecu. die zullen het wel hebben begeven. is ook al weer oud deze ecu serie.
  16. Van 4 naar 8 cilinders

    dan is toch de ecu niet goed. makkelijkste is dan toch een andere ecu zoeken. Zeker gezien de prijs
  17. CO2 APK keuring

    Stefan & Menno, dank je voor jullie mee denken. ik woon in Breda, daar is ook wel ergens 'n garage waar ik het co kan laten meten, misschien wel de beste oplossing. Mvg. Ad
  18. Hoi, Ik ben een Dax rush aan het bouwen met een 2.0 liter Zetec injectie. Mijn vraag is waar ik de benzine leidingen laat lopen? Normaliter zou je ze door de midden tunnel laten lopen. Er is zo weinig ruimte dat de leidingen 2 cm van de aandrijfas lopen. Dat is op het smalste punt van de tunnel, vlak na de versnellingsbak. Niet prettig omdat de versnellingsbak ook maar op een rubber steunt en niet prettig omdat bij een breuk in de aandrijfas, de boel direct in de fik vliegt. In enkele minuten is de auto weg. Bij de Dax Rush zie ik geen mogelijkheid de leiding onder de auto door te laten lopen omdat er geen balk of zoiets is waar hij tegenaan zu kunnen lopen zonder het laagste punt van de auto te zijn. Alternatief is om de leiding door de passagiersruimte te leiden. Bij de rechter arm/knie van de passagier. Helaas kan ik de leiding niet in de hoek bodem/zijkant leggen omdat de stoel in de weg zit. Daarom denk ik zo’n 15 cm hoger. Het voordeel is dat dit de kortste weg is. De benzine aan en afvoer bij de zetec zit aan de passagiers kant. De tank af en aanvoer zit ook aan de passagierskant. Nadeel is de veiligheid bij een kleine botsing van de passagiers zijkant. De leiding gaat dan ook meteen kapot. Oplossing zou kunnen zijn om rubberen leidingen te nemen met staal omvlochten en er omheen nog een aluminium profiel. Zie bijgesloten schets. Een ander probleem is dat ik dat nog nergens anders gezien heb. Graag jullie mening.
  19. CO2 APK keuring

    Ad waar woon je. In de buurt van Diemen? Even co meten geen probleem. Maar hoeveel is hij nu. Als ze 0.5% aanhouden ja dan wordt het moeilijk.
  20. CO2 APK keuring

    Ad, De naam zegt het al CO stelschroef. als je die hebt zal ik die gebruiken. Ik zou hem gewoon aanbieden ter keuring dan weet je of het uberhaubt wel nodig is. Je mag altijd binnen bepaalde tijd de auto opnieuw aanbieden voor kostenloze herkeuring. Persoonlijk ga ik het liefst altijd naar een apk garage die wat feeling heeft bij oudere auto's. Die lossen het vaak wel op.
  21. CO2 APK keuring

    Dank je Menno & Mischa. Menno kan ik dan simpel weg de benzinedrukregelaar ( reduceer ) een paar tiende terug draaien, is dat voor het moment niet schadelijk voor de motor ? ( dit is voor 1 dag, ongeveer 15 km rijden ) Mischa, voor een vermindering van de co uitstoot draai ik dan de stelschroef " IN,, met de klok mee. of " UIT,, tegen de klok in. en zijn dat echt slagen of een minimum. Ik weet van Porsche 930 turbo, dat dat een minimum van verdraaien van de luchtmassa inlaat 1/10 van 1 slag al teveel kon zijn, maar dit was niet electronisch maar mechanisch ( K-jetronic ) ik ben blij als jullie nog een antwoord voor mij hebben.. Met vriendelijke groed Ad C.
  22. Van 4 naar 8 cilinders

    Ledje blijft branden. Zijn in 2 banken aangestuurd en blijven beide open staan.
  23. Van 4 naar 8 cilinders

    bij alle injector aansluitingen? en blijft het ledje vol branden?
  24. CO2 APK keuring

    sommige van de cosworth ecu hebben naast de stekker een co schroef. bouwjaar auto is leidend. en 3,5 procent is ruim en prima te halen.
  25. CO2 APK keuring

    Als je CO te hoog is dan moet je er voor zorgen dat je meer lucht of minder brandstof in de motor krijgt. Dit kan op allerlei manieren.
  26. Van 4 naar 8 cilinders

    Ledje knippert niet bij het starten. Injector blijft dus openstaan.
  27. Van 4 naar 8 cilinders

    Staat 12V op de injector. Een kant is dan via de ecu naar aarde geschakeld. Als de injector dicht moet staan wordt er 12V op de andere kant gezet zodat er op beide contacten 12V staat. Ledje ga ik proberen. Bedankt voor het meedenken.
  28. Van 4 naar 8 cilinders

    12v op de injectoren is normaal. Meet je ook naar de ecu toe op de min geschakelde draad. Meet is tussen de injector aansturingdraad en massa? EN probeer ook een een ledje in een injector aansluiting en dan de motor starten. Kijken of het ledje dan snel knippert.
  1. Meer activiteit laden
×