Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Today
  2. Harry Bouma

    Handrem / Schijfremmen.

    In principe werkt dit wel, maar je voldoet dan niet aan de voorwaarde van noodrem als het hoofdremcircuit uitvalt.
  3. Yesterday
  4. ad coertjens

    Handrem / Schijfremmen.

    Dank je voor het bericht. Denk ik te simpel als ik denk dat je in de aanvoer remolieleiding tussen de achterwielen een T-stukje kunt zetten met 1 aftakking naar de Hydrolische handrem cilinder, de remolieleiding die van voor af komt aansluiten op de Hydrolische handrem-cilinder. Ik heb een schema gemaakt, zou het zo simpel zijn ?. Zie foto schema. Op AliExpress zijn veel Hydrolische handremmen te koop. mvg. Ad C.
  5. Harry Bouma

    Handrem / Schijfremmen.

    Ok interessant, mag die vergrendeling op het hoofdcircuit of moet dit een aparte klauw zijn?
  6. Thimo Jansen

    Handrem / Schijfremmen.

    Op m'n Striker ga ik de kabels achterwege laten en voor een hydraulische bediening. Met een vergrendeling erop is het ook acceptabel voor de APK.
  7. Afgelopen week
  8. ad coertjens

    Handrem / Schijfremmem

    Op deze discussie niet reageren, die is er per ongeluk geplaatst. Mvg. Ad C.
  9. ad coertjens

    Handrem / Schijfremmen.

    Hallo mannen en vrouwen. Ik heb achter Wilwood schijfremmen, daar zit ook de handrem op die bediend wordt met kabels, die handrem doet het voor geen meter, de werking is te vergelijken met knijpremmen van een fiets. Ik moet ongelooflijk aan de handrem gaan hangen om er enige vertraging in te krijgen. Mijn vraag, hoe hebben jullie de werking van je handrem op schijven gemonteerd zodat ze goed werken, ik ben hier zo benieuwd naar, op trommels is het geen probleem, maar het gaat dus over de handrem met kabels op ( Wilwood 4 pots ) remschijven. Graag jullie bevindingen. Met vriendelijke groet, Ad C.
  10. ad coertjens

    Handrem / Schijfremmem

    Hallo lotgenoten. Ik zit met een aantal vragen in mijn hoofd wat betreft de remmerij van mijn VM77 en wel deze. Hoe kan het dat mijn rechter voorwiel eerder blokkeert als het linker? De remschijven zijn even dik, remblokken zijn even dik, zo goed als nieuw, ook uit gewisseld van links naar rechts, de banden hebben dezelfde slijtage maar zijn nog heel goed, de remdruk kan niet anders zijn links of rechts, het komt van 1 remleiding af met een T splitsing , remschijven zijn aan beide kanten voelbaar even glad, of ik er alleen of met z'n tweeen in zit maakt niet uit. Geen, nee geen lucht in de remmen, staal gevlochten flexibele remleidingen, hoe kan het dan zijn dat hij bij flinke pedaaldruk rechts eerder blokkeert dan links. De auto remt overigens goed, alleen wil ik dat als ik vol moet remmen beide wielen blokkeren en niet 1wiel eerder dan het andere, dit is bij hoge snelheden ook link natuurlijk, maar hoe kan het ???? Achter heb ik een nieuwe Atlas as met spare laten maken in 2017 door Biesheuvel met nieuwe remschijven en 4 pots Wilwood remklauwen, met remverdeler er tussen, ook deze remmen moeten volgens mij veel harder remmen. Of ik de remverdeler helemaal open zet of bijna dicht is er geen verschil, remblokken zijn van de zachte soort, geadviseerd door Biesheuvel, remdruk is het zelfde als de voorkant. Er zit een enkele pedaal remcilinder op van ATe 19 mm, de remolie is 1 jaar oud en is van het merk ATe racing blue. Er is 3 keer 1liter remolie door het systeem gezogen om er al de lucht uit te halen, het rempedaal is knoert hard, dus geen lucht meer in de remleidingen of remklauwen. Waarom zit ik dan nog met deze problemen, de APK was goed maar liet op de remmen-rollenbank verschil zien tussen links en rechts, hoe kan dit ??? weet iemand hier nog iets over te zeggen waar ik naar zou kunnen kijken. IK HOOR HET GRAAG. Mvg. Ad Coertjens
  11. Antonie Vonk

    Sportscarday bij van Lopik

    tot
  12. Verslag bestuursvergadering maandag 25 februari.docx
  13. Harry Bouma

    van 4 naar 6 cylinders

    zou niet weten waarom niet, heb al een aantal van die ombouws gedaan, vooral met golfjes dan. Als het maar proffessioneel is uitgevoerd. Als de auto origineel nooit met het type motor is uitgevoerd volgt een weg naar Lelystad.
  14. Eerder
  15. Paul van de Kant

    Drukknopen tonneau cover

    Dank jullie wel heren voor de reacties. Ik ga kijken of het wat is wat ik zoek.
  16. Lambert Smit

    van 4 naar 6 cylinders

    Dag, vriend van mij heeft een bmw cabrio en wil m ombouwen van 4 naar 6 cylinder motor. Ik vroeg mij af: mag dat nog steeds via RDW? Of is dat ook niet meer mogelijk, mbt emissie-eisen enzovoorts? groeten Lambert
  17. B.Klaaijsen

    Invoer UK na Brexit

    ik heb er een stuk over geschreven in de komende kits4all. Samengevat, Antwoord van de rdw is dat alle engelse invoer autos na 29 maart afgehandeld worden als ex eu voertuig ookal zijn de registraties in de EU periode tot stand gekomen. UK Import moet dan volledig gekeurd worden, individueel via lelystad of apk2 norm op de regio-rdw keuringsstations, afhankelijk van bouwjaar cq permanente eisen. eucaris of exportdatums uit engeland hebben met die werkwijze niets te maken aangezien er niet vermeld wordt naar welk land de export plaats heeft gevonden tenzij de auto al is heringeschreven maar die autos gaat het niet om.. Dat is het antwoord, ik heb de brief gepubliceerd . Hoe het allemaal loopt met die brexit is nog onduidelijk. Het zal per land ook wel weer anders afgehanded worden.
  18. Ad Huijgens

    MK Indy avontuur

    1 voordeel als iets niet werkt. Kunnen maar 5 oorzaken zijn. Draadje te kort, Draadje te lang. Draadje tegen elkaar aan. Draadje verkeerde kleur. Draadje kwijt. Succes.
  19. Niels Schreuders

    MK Indy avontuur

    Een tang, labels, tiewrap's en vooral veel, héél veel kabels... Haha dat moeten we nog maar afwachten, met een beetje "pech" verhuis ik binnenkort naar zuid duitsland.
  20. Tim Valk.

    Lotus elise babbel

    Begint er op te lijken, binnenkort even toeren en misschien gewoon zelf van genieten🤔
  21. Tim Valk.

    MK Indy avontuur

    Goed bezig kerel, 21/07 lelystad is haalbaar zie ik, moet ook niet volledig af zijn om te komen
  22. Marc Verbeek

    Invoer UK na Brexit

    In België is inschrijving na 29 maart nog mogelijk als de import vanuit de UK voor 29 maart heeft plaats gevonden .
  23. Harm Boerma

    Invoer UK na Brexit

    in europa is er een systeem waar wanneer men een auto exporteerd de gegevens van de wagen in komen te staan. dit systeem heet Eucaris. het lijkt mij dat als eenmaal de wagen hierin vermeld wordt met als datum de exportdag. dat de RDW dit zou moeten kunnen beoordelen als een europeese invoer omdat het niet de Brexit datum is maar datum van export. echter weet ik nog steeds niet hoe dit juridisch zit . en/of de rdw hier een vreemde houding in gaat nemen. zijn er mensen binnen deze club die daar een antwoord op kunnen geven ?
  24. Niels Schreuders

    MK Indy avontuur

    Weer even een update! De flippers zijn zo goed als klaar, enigste probleem is momenteel de stevigheid van de flippers zelf, deze moeten wat steviger gemaakt worden. De morse kabel is netjes en stevig bevestig en het mechanisme werkt perfect (buiten beschouwing gelaten het buigen van de flippers) Daarna mijn ambities als loodgieter beproefd, koeling en olieleiding en gemaakt en gemonteerd. Olieleiding is klaar en koelwater bijna, enkel nog de overdruk slangetjes aansluiten op het tankje. Volgende op de lijst, aanpassen van de benzine tank. Omdat het motorblok van een Kawasaki is, gebruiken we ook de originele brandstofpomp hiervan, deze zit op de motorfiets bevestigd in de benzine tank. Na lang wikken en wegen besloten om dezelfde route te nemen en niet voor een extra swirl pot constructie te gaan met extra lage druk pomp. Dus, de pomp wordt gemonteerd in de benzinetank. Om dit te kunnen doen moet de tank aangepast worden, op de freesbank en draaibank een mooie flens gemaakt welke op de tank wordt gelast. De komende dagen gaan we beginnen met het elektrisch systeem. Het wordt nog wel een hele uitdaging om alles goed uit te tekenen, in te meten en vervolgens te fabriceren. Mochten jullie nog tips hebben omtrent de kabelboom en electra, dan hoor ik het graag, want dat wordt nog een hele kluif!
  25. Pim de Jonge

    Lotus elise babbel

    Goed gezien Harry, dat is mijn Alpine, Tim heeft hem geprepareerd voor de spuiter en laten spuiten. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, petje af voor Tim.
  26. Tim Valk.

    Bellhouse T9

    Hy, ik heb er een voor je Wou het eerst niet weg doen daarom wachte ik enkelle dagen tot iemand reageerde maar niets gezien hier. Voor 50€ mag je het afhalen😉
  27. Ramon Koch

    Drukknopen tonneau cover

    Bedoel je zoiets? CBS heeft ook een redelijke selectie van dat spul. Bootdoekshop zou ook wel iets kunnen leveren en anders eens op Tenax fastener zoeken.
  28. Harry Bouma

    Drukknopen tonneau cover

    ik ken ze wel met popnagel bevestiging.
  29. Wim v d Hil

    Sportscarday 30 maart.

    Beste allemaal, Bij deze zijn jullie weer uitgenodigd voor onze jaarlijkse sportscarday !
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...