Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

cavitatie moet je idd voorkomen, rest wat ik lees lijkt me een goeie ingreep.

laat ff weten hoe je ervaringen zijn als je dit hebt gemaakt, en het liefst ook een verhaaltje over hoe en wat je het gedaan hebt uiteindelijk.

scheelt mij weer tijd om het goed uit te zoeken 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga ik zeker doen, maar dat wordt pas aankomend winter, ik ben nog wat aan het uitzoeken, dit omdat ik ook een PRRT heb gemonteerd en deze zeker wil laten zitten, ik heb net de downpipe vervangen door een nieuwe ( van een MGF ) na twee avonden onder de auto ( tjonge wat zat dat vast ) ben ik er weer even klaar mee. :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei J. Bakker:

ga ik zeker doen, maar dat wordt pas aankomend winter, ik ben nog wat aan het uitzoeken, dit omdat ik ook een PRRT heb gemonteerd en deze zeker wil laten zitten, ik heb net de downpipe vervangen door een nieuwe ( van een MGF ) na twee avonden onder de auto ( tjonge wat zat dat vast ) ben ik er weer even klaar mee. :) 

 

 prrrrt, prrt, prrt prrtt. plof plof, prrrt prrt zal vast wel goed komen Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

goed bezig kerel.

ik heb overigens de bestelling helemaal binnen, breng het misschien zondag ff bij je langs, hebben daarover nog wel ff contact.

Vanavond toch maar besloten om andere diffuser te kopen zoals op de afbeelding, alleen zonder gat voor uitlaat.

Afbeeldingsresultaat voor extended diffuser elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, steekt 6 cm langer uit dan origineel.

vond dat persoonlijk mooier.

heb hem nog niet binnen, maar het is sowieso de bedoeling dat de grilles links en rechts gaan verdwijnen.

de kentekenplaat houder ga ikzelf maken, tevens de 2 bevestigingen naar de diffuser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Dirk Wormmeester:

die zou ik nooit nemen, heb al verhalen gehoord dat die wegbrand door de motor en uitlaathitte.

zelfs bij de duurdere varianten van Reverie uit Carbon heb ik ditzelfde gehoord, waardoor ik altijd voor een aluminium versie zou gaan.

 

andere foto van de diffuser, maar ook 6 cm langer zoals op de andere foto wat ik gepost had.

Afbeeldingsresultaat voor extended rear diffuser elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het zojuist met Tim over een bekerhouder in de Elise.

dat bracht me op een geweldig idee, kost niet veel en werkt perfect.

bijkomend voordeel is, als je knoeit dat het meteen wegloopt in het gat.

Afbeeldingsresultaat voor cheap cupholder

Link naar reactie
Delen op andere sites

😂 😂gelukkig niet echt .pffff..

maar vindt het uberhaupt knap dat iemand rustig een kop koffie kan drinken in een lotus 

tim    goed bezig wordt er weer een lotus opgebouwd of is dit voor een ander soort project  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de lol een Lambda sensor gekocht voor de Elise met rover blok van..... alie express ik dacht het zal wel niet veel soeps zijn, toen ik hem binnen kreeg leek hij me stevig en goed maar dat zegt niets over de werking, voor hetzelfde is dit een leeg stukje metaal, ik heb hem gemonteerd en kreeg geen melding en ook op mijn ODB reader leek het perfect, nu heb ik de hele zomer met deze sensor gereden en behoorlijke afstanden zoals naar zwitserland, maar de spanning kwam toen de auto voor de APK moest vorige week en ja ook de emissie werd gemeten...... perfect.... dus ik heb een Lambda sensor gekocht voor 
€ 28,84 en is prima dus moet je een nieuwe sensor of wil je een sensor op reserve kijk hier dan eens naar
 

 

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is bijna 100 euri's goedkoper, top !

heb vandaag ergens een reserve ecu uitgehaald voor weinig, daar ze niet meer gemaakt worden en ook niet te repareren zijn heb ik hem gekocht.

een andere optie is een Emerald, maar die is ook meteen 10x zo duur en schijnt toch nog wat haken en ogen te hebben.

had het met Tim er toen straks over, maar weet iemand of de VVC versie dezelfde ECU heeft als de gewone K-serie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee roy de vvc heeft een andere ecu     bij vragen bel ff met marten van der velde hij weet er nu alles van en is nog op zoek naar s2 vvc ecu`s 😀  emerald werkt goed en bij standaard motor en is gewoon plug en play  net zo als de originele ecu + nog een beetje extra vermogen er bij

zelf heb ik er een wide band lamda op zitten is wat makkelijker te programmeren

roy heb jij een s2  vvc ecu er bij gekocht dan ..daar is wel belangstelling voor als je hem weer kwijt wil 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee voor standaard K-serie motor is de van mij.

maar heb ook geen zin om de overstap naar Emerald te maken, volgens andere is het anders niet zo simpel plug and play wat ik heb gehoord overigens.

sowieso is een originele, zolang ze nog zijn uit te halen stukken goedkoper.

vermoed dat dit ook wel eens snel kan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik ook op zoek naar een ecu hert nadeel van een emerald vindt ik dat er geen foutcodes uit te lezen zijn niet eerder dan je de laptop er aan zet.

Verder werkt het perfect 

Vandaag nog navraag gedaan voor een vvc ecu daar vroegen ze ook al 600 pond voor 

Dus niet onverstandig om er een op voorraad te hebben 

Ff wat anders, voor de lotus nog een certificaat aangevraagd in het archief van lotus fabrikant 

Blijft altijd leuk om veel te verzamelen voor de s1 😉 

 

Screenshot_20181115-202930.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...