Klaas van Veluw Geplaatst: 18 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2018 roy de distributieriem vervangen voor een elise met k serie blok stelt niet zo veel voor vvc wordt iets lastiger maar is nog steeds prima te doen voor een aantal tientjes mits je het gereedschap en de ruimte hebt uiteraard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 18 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2018 je kan er slecht bij omdat het chassis er voor zit maar verder is het een klusje van niets mits je het blokkeer gereedschap voor de krukas en de nokkenas hebt, ik raad je aan deze allebei aan te schaffen, je bent dan voor beide ongeveer 35 euro samen kwijt en dan een een setje van 73 euro en klaar ben je http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/lotus-elise-1-8-122pk_v15636_g3096.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 18 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2018 begrijp het, maar die van mij zit in juli er precies 4 jaar op. gezien mijn rijstijl weet ik nu zeker dat hij nog goed is, mss vervang ik hem alsnog volgende winter ofzo. ik zie wel. heb overigens zojuist nog een Janspeed RVS demper gekocht met vette ronde uiteindes. mss dat ik hem ga gebruiken in combinatie met een andere diffuser en anders zie ik wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 19 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2018 (aangepast) Die van mij zit er nu ook 4 jaar op maar ik weet niet hoe de vorige eigenaar heeft gereden dus voor alle zekerheid heb ik hem vervangen, ik hou me gewoon aan de 4 jaar omdat ik de tools al heb en omdat ik weet dat rubber ook uitdroogt, en voor de centen hoef je het niet te laten, ook is heb al eens meegemaakt met een auto ( geen lotus ) dat een riem is gebroken, de schade was toen behoorlijk dus ik neem ook daarom geen risico, het was toen een auto van het bedrijf maar toch.............. heb je nu dan een uitlaat met ovalen uiteindes ? vindt je de ronde mooier dan ? ik heb de Larini, club sport 19 maart 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 19 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 maart 2018 Heb er nu een quicksilver opzitten met net als de originele uitlaat ovale uiteindes die perfect in de louvres passen. die wat ik nu heb gekocht heeft ronde uiteindes van 115 mm die iets onder een hoek staan, net als bij de originele uitlaat. omdat ik zo meteen een andere diffuser wil gaan monteren, zullen die louvres toch verwijderd of vervangen moeten worden. ben er nog niet over uit, denk dat ik eerst een andere diffuser erop zet en dan bekijk of ik de demper wissel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 20 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 maart 2018 ik weet niet wat het verschil in geluid is maar mijn Larini maakt een heerlijk geluid, meer dan de standaard maar niet echt hinderlijk op lange afstanden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 21 maart 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 Op de mijn staat er volgens roy ook een larini op, compleet de uitlaatlijn Klinkt inderdaad zeer goed, als je wat toeren maakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 21 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 (aangepast) ik kan je demper niet zien maar onderstaande heb ik er onder, en dan natuurlijk met ovalen uiteindes ( vindt ik mooier, net als origineel ) http://www.elise-shop.com/larini-club-sports-system-rvs-uitlaatsysteem-voor-elise-s2-elise-s2-all-modellen-behalve-vvti-p-145.html 21 maart 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 21 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 heb de quicksilver en denk dat ik hem toch verkies boven de Janspeed. hier wat vergelijkingsmateriaal voor zover... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 21 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 hoewel niet dezelfde elise, heb ik wel dit geroffel in mijn quicksilver zitten. geluid komt overeen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 21 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 (aangepast) ja ik vindt zoals te horen op de filmpjes de quicksilver te tam en ik denk dat Tim deze demper heeft http://www.elise-shop.com/larini-sport-uitlaat-voor-elise-s2-met-kseries-motor-p-563.html 21 maart 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 21 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 maart 2018 mss geen goed filmpje omdat hij het pedaal niet doortrapt. de quicksilver heeft een zwaarder geluid dan de larini en janspeed, ook bij hoge toeren. de larini word bij hoge toeren dan vooral schel. is een smaakverschil denk ik. persoonlijk grenst de quicksilver voor mij tegen het randje, omdat het (resonantie) in de auto vooral merkbaar is bij langere afstanden. However, soortgelijk verhaal hoor ik ook over de clubsport veel, waardoor veel mensen de janspeed verkiezen boven de larini. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 22 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 maart 2018 dat klopt wat je zegt, de janspeed maakt een beschaafder geluid, ik ben gewent aan een open uitlaat naast mijn oor van de Sylva Striker, nou dan zijn alle andere dempers stil hoor, tot nu toe bevalt mij Larini dus goed, als je hem doortrekt in de toeren knettert hij zo lekker, en als je rustig met weinig toeren door een rustig dorpje rijdt kan dat ook zonder de dominee te storen in zijn preek, Ook op de snelweg was hij verrassend stil, het geluid van de wielen overtrof het uitlaatgeluid en met 4000 t/min was de resonantie ook grotendeels weg en reed hij redelijk goed, okay een limousine zal het nooit worden natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 22 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 maart 2018 Mijn supercharger komt boven welke uitlaat dan ook uit. Dit is op langere snelwegstukken wel behoorlijk storend. Tot aan 3000 rpm gaat het nog maar eenmaal erboven dan jankt dat ding echt heel aanwezig. De hardtop zorgt natuurlijk ook nog eens voor een extra geluidsbox. Andere kant is de vermogenswinst en het lineaire koppelkromme ruim vergoedend voor de geluid toename. Bij ieder bocht die je uitkomt voel je gewoon het vermogen dat via de banden grip zoekt. Gaat makkelijk tot 7800 rpm en heb nog geen klachten op het circuit gehad van geluidhinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 25 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 maart 2018 Heb de janspeed tekoop gezet. https://link.marktplaats.nl/m1268436989 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 25 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 maart 2018 heeft iemand wel eens de batterij van de keyfob gewisseld ? zo ja, moet deze dan opnieuw geactiveerd worden met de reserve keyfob/sleutel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 28 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 maart 2018 niks voor jou Tim ? https://rover.ebay.com/rover/1/710-53481-19255-0/1?icep_ff3=2&pub=5575033836&toolid=10001&campid=5337202664&customid=&icep_item=302680930510&ipn=psmain&icep_vectorid=229508&kwid=902099&mtid=824&kw=lg http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=302680930510&t=1522177775000&tid=10&category=7251&seller=capitalonemotors&excSoj=1&excTrk=1&lsite=100&ittenable=false&domain=ebay.co.uk&descgauge=1&cspheader=1&oneClk=1&secureDesc=0 40.000 dollar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Nice maar ver boven mijn budget momenteel bezig mer de herstelling van dezelfde elise als jij welke bij wielart stond met chassisschade aan voorbalken en deurbalk, nu bezig met de nodige stukken uit een andere ongeval toyota elise te halen fotos volgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 30 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2018 ben benieuwd naar de foto's ! zal weer een uitdaging zijn denk ik. wat die Ronin betreft, is dat wel iets speciaals en sta te kijken dat die uberhaupt te koop staat. de man die hem gebouwd heeft, heeft hem eigenlijk in 3 stappen zover gekregen als die er nu bijstaat. begonnen met een Lotus Elise nieuw te kopen in 2005 om hem daarna extreem te verbouwen. lotus heeft destijds die man benaderd om met hem samen te werken, zover ik weet heeft die dat aanbod afgeslagen. wat ik begrepen heb is het niet de eerste keer dat hij hem in de grand canyon in de soep heeft gereden. iedere keer dat het gebeurde was voor hem aanleiding om hem weer te verbouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 31 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2018 Vandaag ook de distributie vernieuwd, zat er 4 jaar op en het was geen overbodige luxe. Riem stond helemaal los en de spanrol maakte herrie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 1 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2018 Geen nieuwe waterpomp Wim ? en wat voor poelie heb je op de uitlaatkant zitten 14 uur geleden zei Wim v d Hil: Vandaag ook de distributie vernieuwd, zat er 4 jaar op en het was geen overbodige luxe. Riem stond helemaal los en de spanrol maakte herrie. Oei Roy, nog steeds zo zeker van je zaak om de riem niet te vervangen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 1 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2018 16 minuten geleden zei J. Bakker: Geen nieuwe waterpomp Wim ? en wat voor poelie heb je op de uitlaatkant zitten Oei Roy, nog steeds zo zeker van je zaak om de riem niet te vervangen ? Nee geen nieuwe pomp, zit er nog geen 10.000 km op. Dit type met geen automatische spanner is wel iets gevoeliger voor de riem. Komt er ruimte op slijt de riem als een gek De poelie zit er op om de nokkenassen nog te fijn tunen met graden, ik heb er andere nokkenassen in zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Klaas van Veluw Geplaatst: 1 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2018 een erg mooie kleur wim en ziet er ook nog eens strak uit aan de onderzijde zo zie je niet veel s1 het (span) veertje heb ik bewust weggelaten , heeft niet veel nut in mijn ogen alleen maar kans dat het tussen de riem komt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 1 april 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2018 Ben benieuwd naar een volledige foto van deze elise, ziet er op eerste zicht echt netjes uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 1 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2018 59 minuten geleden zei Tim Valk.: Ben benieuwd naar een volledige foto van deze elise, ziet er op eerste zicht echt netjes uit! Dat kan ik wel regelen 😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.