Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

roy de distributieriem vervangen voor een elise met k serie blok stelt niet zo veel voor vvc wordt iets lastiger maar is nog steeds prima te doen 

voor een aantal tientjes

 mits je het gereedschap en de ruimte hebt uiteraard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je kan er slecht bij omdat het chassis er voor zit maar verder is het een klusje van niets mits je het blokkeer gereedschap voor de krukas en de nokkenas hebt, ik raad je aan deze allebei aan te schaffen, je bent dan voor beide ongeveer 35 euro samen kwijt en dan een een setje van 73 euro en klaar ben je

http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/lotus-elise-1-8-122pk_v15636_g3096.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp het, maar die van mij zit in juli er precies 4 jaar op.

gezien mijn rijstijl weet ik nu zeker dat hij nog goed is, mss vervang ik hem alsnog volgende winter ofzo.

ik zie wel.

heb overigens zojuist nog een Janspeed RVS demper gekocht met vette ronde uiteindes.

mss dat ik hem ga gebruiken in combinatie met een andere diffuser en anders zie ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zit er nu ook 4 jaar op maar ik weet niet hoe de vorige eigenaar heeft gereden dus voor alle zekerheid heb ik hem vervangen, ik hou me gewoon aan de 4 jaar omdat ik de tools al heb en omdat ik weet dat rubber ook uitdroogt, en voor de centen hoef je het niet te laten, ook is heb al eens meegemaakt met een auto ( geen lotus ) dat een riem is gebroken, de schade was toen behoorlijk dus ik neem ook daarom geen risico, het was toen een auto van het bedrijf maar toch..............

heb je nu dan een uitlaat met ovalen uiteindes ?  vindt je de ronde mooier dan ? ik heb de Larini, club sport

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er nu een quicksilver opzitten met net als de originele uitlaat ovale uiteindes die perfect in de louvres passen.

die wat ik nu heb gekocht heeft ronde uiteindes van 115 mm die iets onder een hoek staan, net als bij de originele uitlaat.

omdat ik zo meteen een andere diffuser wil gaan monteren, zullen die louvres toch verwijderd of vervangen moeten worden.

ben er nog niet over uit, denk dat ik eerst een andere diffuser erop zet en dan bekijk of ik de demper wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss geen goed filmpje omdat hij het pedaal niet doortrapt.

de quicksilver heeft een zwaarder geluid dan de larini en janspeed, ook bij hoge toeren.

de larini word bij hoge toeren dan vooral schel.

is een smaakverschil denk ik.

persoonlijk grenst de quicksilver voor mij tegen het randje, omdat het (resonantie) in de auto vooral merkbaar is bij langere afstanden.

However, soortgelijk verhaal hoor ik ook over de clubsport veel, waardoor veel mensen de janspeed verkiezen boven de larini.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt wat je zegt, de janspeed maakt een beschaafder geluid, ik ben gewent aan een open uitlaat naast mijn oor van de Sylva Striker, nou dan zijn alle andere dempers stil hoor, tot nu toe bevalt mij Larini dus goed, als je hem doortrekt in de toeren knettert hij zo lekker, en als je rustig met weinig toeren door een rustig dorpje rijdt kan dat ook zonder de dominee te storen in zijn preek, Ook op de snelweg was hij verrassend stil, het geluid van de wielen overtrof het uitlaatgeluid en met 4000 t/min was de resonantie ook grotendeels weg en reed hij redelijk goed, okay een limousine zal het nooit worden natuurlijk  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn supercharger komt boven welke uitlaat dan ook uit. Dit is op langere snelwegstukken wel behoorlijk storend. Tot aan 3000 rpm gaat het nog maar eenmaal erboven dan jankt dat ding echt heel aanwezig. De hardtop zorgt natuurlijk ook nog eens voor een extra geluidsbox. Andere kant is de vermogenswinst en het lineaire koppelkromme ruim vergoedend voor de geluid toename. Bij ieder bocht die je uitkomt voel je gewoon het vermogen dat via de banden grip zoekt. Gaat makkelijk tot 7800 rpm en heb nog geen klachten op het circuit gehad van geluidhinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice maar ver boven mijn budget

momenteel bezig mer de herstelling van dezelfde elise als jij welke bij wielart stond met chassisschade aan voorbalken en deurbalk, nu bezig met de nodige stukken uit een andere ongeval toyota elise te halen

fotos volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben benieuwd naar de foto's !

zal weer een uitdaging zijn denk ik.

wat die Ronin betreft, is dat wel iets speciaals en sta te kijken dat die uberhaupt te koop staat.

de man die hem gebouwd heeft, heeft hem eigenlijk in 3 stappen zover gekregen als die er nu bijstaat.

begonnen met een Lotus Elise nieuw te kopen in 2005 om hem daarna extreem te verbouwen.

lotus heeft destijds die man benaderd om met hem samen te werken, zover ik weet heeft die dat aanbod afgeslagen.

wat ik begrepen heb is het niet de eerste keer dat hij hem in de grand canyon in de soep heeft gereden.

iedere keer dat het gebeurde was voor hem aanleiding om hem weer te verbouwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen nieuwe waterpomp Wim ? en wat voor poelie heb je op de uitlaatkant zitten

14 uur geleden zei Wim v d Hil:

Vandaag ook de distributie vernieuwd, zat er 4 jaar op en het was geen overbodige luxe.

Riem stond helemaal los en de spanrol maakte herrie.

 

 

Oei Roy, nog steeds zo zeker van je zaak om de riem niet te vervangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei J. Bakker:

Geen nieuwe waterpomp Wim ? en wat voor poelie heb je op de uitlaatkant zitten

Oei Roy, nog steeds zo zeker van je zaak om de riem niet te vervangen ?

Nee geen nieuwe pomp, zit er nog geen 10.000 km op.

Dit type met geen automatische spanner is wel iets gevoeliger voor de riem.

Komt er ruimte op slijt de riem als een gek

De poelie zit er op om de nokkenassen nog te fijn tunen met graden, ik heb er andere nokkenassen in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 een erg mooie kleur wim en ziet er ook nog eens strak uit aan de onderzijde zo zie je niet veel s1 

het (span) veertje heb ik bewust weggelaten , heeft niet veel nut in mijn ogen alleen maar kans dat het tussen de riem komt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...