Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Doe ik Tim, duurt nog wel even denk ik, waarschijnlijk pas eind Maart en ja Roy ik heb de short shifter en ook de update aan het schakelmechanisme ( http://www.elise-shop.com/gemodificeerd-schakelmechanisme-elise-s1s2exige-s1-340r-roverpg1-p-93.html  )  en samen werkt dat perfect,maar niet de ene zonder de andere doen, dus wil je een short shifter dan ook de update nemen

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

volgens mij heb ik die update niet meer nodig..

heb een paar weken terug met Tim, motorsport schakelkabels gemonteerd, hoeven nooit meer vervangen te worden.

merkte meteen dat het schakelen een stuk strakker gaat, en doordat hier geen rubbers meer inzitten blijft dit ook zo.

Tim; volgens mij is dit setje wat Jan laat zien wel een uitkomst om de originele schakelkabels te verbeteren/deels te reviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die rubbers zijn als ze wat ouder worden super zacht en het schakelen lijkt dan gewoon meer als in soep roeren, na de update ( er zaten net nieuwe normale schakelkabels in) kon ik weer lekker snel en trefzeker schakelen, het monteren van de Nylatron bushes vergt wel veel kracht ( en geluk ) want ze passen er eigenlijk net niet in dus je moet ze er in persen, door de bushes iets schuin aan te slijpen, richten ze zich vanzelf en met wat brute kracht ram je ze in de ogen van de kabels

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, die van mij waren inmiddels ook al 17 jaar, en helemaal sloppy.

met name de rubbers aan de bak zat speling op.

alleen zijn die motorsportkabels een stuk dikker waardoor ze niet zo 1,2,3, zijn uitgewisseld...vraag maar Tim ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Roy Schröder:

klopt, die van mij waren inmiddels ook al 17 jaar, en helemaal sloppy.

met name de rubbers aan de bak zat speling op.

alleen zijn die motorsportkabels een stuk dikker waardoor ze niet zo 1,2,3, zijn uitgewisseld...vraag maar Tim ;)

 

 

 

het gaat ook om de rubbers aan de bak, deze kan je vervangen door Nylatron 

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zomer komen er andere elise velgen op die ik zwart heb laten poedercoaten.

Nu wil ik dan ook de diffuser in het zwart hebben en ben aan het denken om er zelf één te gaan fabriceren.

Als materiaal wil ik gewoon aluminium gebruiken, zoals dat bij de originele ook is.

Heeft iemand ervaring met het laten anodiseren van aluminium ?

Heb ook gezien dat je dit zelf kunt doen, maar lees ook geregeld dat dit niet echt lukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er eentje zelf gemaakt van alu- plaat, netjes op de buigbank gevouwen en uit 2 delen gemaakt. Geschuurd met 380, daarna primer erop en zwart gespoten met spuitbusje. Zag er na 2 jaar nog prima uit. Is mijn inziens prima te maken, ik had wel eerst van karton een uitslag gemaakt. Was wel erg handig om dat zo te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vindt je dat nou echt mooi zwarte velgen ? ik vindt net als je op een afstandje staat of er van die zwarte gaten in de auto zitten waar de wielen horen te zitten. het lijkt wel een manie iedereen wil zwarte velgen.........  dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke smaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 sets, metaalkleurig en zwart. Die laatste kleur vind ik ook wel wat hebben, maar als het me gaat vervelen dan kan ik ze omwisselen.

De aluminium geannodiseerde diffuser leg ik ook aan de kant als de zwarte velgen erop gaan. Heb zwarte geannodiseerde diffusers gezien, wat ik wel strak uit vond zien. Vandaar de vraag. 

Maar als dat peperduur is of niet zomaar kan, dan is spuiten ook een optie.

Wil idd eerst een mal maken van karton en heb iets in mijn hoofd zitten wat ik nog niet gezien heb bij de verkrijgbare exemplaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit klaas !

heb mijn velgen een soort van mat zwart laten coaten, maar zit toch nog wat glans op.

zien er een beetje zo uit als Tim's Elise velgen.

idee erachter was dat ik ze niet iedere keer hoef te poetsen, maar of dat zo is weet ik nog niet :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf hebben we op de vx220 Avon ZZR banden. Voor trackday's  zeer geschikt op de gewone weg ook prima. Verwacht er geen 20 K aan km van want dat ga je bij lange na niet halen.

Het is maar wat je er ook aan wilt uitgeven, en natuurlijk het vermogen dat je hebt.  Voor dagelijks gebruik waarschijnlijk een veel te dure band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, de Toyos en Avons zijn met zekerheid 1 van de beste banden die verkrijgbaar zijn voor onze auto's, maar zoals al gezegd meer gebaseerd voor circuit gebruik.

Daar ik vrijwel nooit het circuit op ga, lijkt me dat onnodig.

prijs technisch denk ik ook dat de rainsports op de helft zitten voor de 4.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een beetje hoe ze het keuren, in mijn XTR had ik gordelplicht maar geen helmplicht. Meestal wel een helm op want zonder helm is het eigenlijk geen doen. Ik had een klein kunststof plaatje dat wonderen deed maar dan nog. De snelheidsbeleving is wel heel anders in een zulk soort auto. Praktisch nut gezien nul maar beleving 100 %. Ik mis de XTR toch wel een beetje, zeker met de V6 erin. De VX220 is meer een auto, waar je snel mee kunt rijden maar je niet echt het gevoel van de snelheid meekrijgt, bij de XTR leek het al snel dat je heel hard reed. Maar eerlijk gezegd moet je met dit soort auto's alleen het circuit opzoeken wil je tenminste je rijbewijs langere tijd houden, elke rit was bij mij vol uitdagers. Daar is de openbare weg gewoon niet geschikt voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Deze week weer eens gesleuteld aan de Elise en hem voorzien van nieuwe vloeistoffen, filters ect.

Zoals ik al aangaf op een ander topic had ik wat issues met ontluchten nadat de remvloeistof vervangen was.

Dit is vandaag opgelost na wat goeie tips, nog bedankt ervoor !

De nieuwe koppeling pakt weer goed, en dankzij de motorsport schakelkabels schakeld deze nu strak en soepel.

verder kleppendekselpakking nog vervangen en ook nog wat info opgehaald over de interval van eerder besproken distributieriem vervangen.

m.b.t. tot dat laatste blijkt dat Lotus de interval van 4 jaar gebaseerd heeft op het vaak aannemelijk hoger toerental dat Elises zouden hebben met rijden dan de overige auto's met hetzelfde blok.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Roy Schröder:

verder kleppendekselpakking nog vervangen en ook nog wat info opgehaald over de interval van eerder besproken distributieriem vervangen.

m.b.t. tot dat laatste blijkt dat Lotus de interval van 4 jaar gebaseerd heeft op het vaak aannemelijk hoger toerental dat Elises zouden hebben met rijden dan de overige auto's met hetzelfde blok.

 

 

En ga je hem nu wel vervangen of wacht je nog even ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...