J. Bakker Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 (aangepast) Doe ik Tim, duurt nog wel even denk ik, waarschijnlijk pas eind Maart en ja Roy ik heb de short shifter en ook de update aan het schakelmechanisme ( http://www.elise-shop.com/gemodificeerd-schakelmechanisme-elise-s1s2exige-s1-340r-roverpg1-p-93.html ) en samen werkt dat perfect,maar niet de ene zonder de andere doen, dus wil je een short shifter dan ook de update nemen 4 februari 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 volgens mij heb ik die update niet meer nodig.. heb een paar weken terug met Tim, motorsport schakelkabels gemonteerd, hoeven nooit meer vervangen te worden. merkte meteen dat het schakelen een stuk strakker gaat, en doordat hier geen rubbers meer inzitten blijft dit ook zo. Tim; volgens mij is dit setje wat Jan laat zien wel een uitkomst om de originele schakelkabels te verbeteren/deels te reviseren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 5 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 februari 2018 ja die rubbers zijn als ze wat ouder worden super zacht en het schakelen lijkt dan gewoon meer als in soep roeren, na de update ( er zaten net nieuwe normale schakelkabels in) kon ik weer lekker snel en trefzeker schakelen, het monteren van de Nylatron bushes vergt wel veel kracht ( en geluk ) want ze passen er eigenlijk net niet in dus je moet ze er in persen, door de bushes iets schuin aan te slijpen, richten ze zich vanzelf en met wat brute kracht ram je ze in de ogen van de kabels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 5 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 februari 2018 klopt, die van mij waren inmiddels ook al 17 jaar, en helemaal sloppy. met name de rubbers aan de bak zat speling op. alleen zijn die motorsportkabels een stuk dikker waardoor ze niet zo 1,2,3, zijn uitgewisseld...vraag maar Tim Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 5 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 februari 2018 (aangepast) 43 minuten geleden zei Roy Schröder: klopt, die van mij waren inmiddels ook al 17 jaar, en helemaal sloppy. met name de rubbers aan de bak zat speling op. alleen zijn die motorsportkabels een stuk dikker waardoor ze niet zo 1,2,3, zijn uitgewisseld...vraag maar Tim het gaat ook om de rubbers aan de bak, deze kan je vervangen door Nylatron 5 februari 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 Was inderdaad een hele karwei Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 6 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 je ziet ze niet vaak, maar mocht je over een paar jaar een ruimtereis maken, dan kom je mss deze tegen https://www.autoblog.nl/nieuws/en-jawel-held-elon-musk-schiet-zijn-tesla-roadster-naar-mars-105195 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 11 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2018 Deze zomer komen er andere elise velgen op die ik zwart heb laten poedercoaten. Nu wil ik dan ook de diffuser in het zwart hebben en ben aan het denken om er zelf één te gaan fabriceren. Als materiaal wil ik gewoon aluminium gebruiken, zoals dat bij de originele ook is. Heeft iemand ervaring met het laten anodiseren van aluminium ? Heb ook gezien dat je dit zelf kunt doen, maar lees ook geregeld dat dit niet echt lukt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 11 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2018 Heb er eentje zelf gemaakt van alu- plaat, netjes op de buigbank gevouwen en uit 2 delen gemaakt. Geschuurd met 380, daarna primer erop en zwart gespoten met spuitbusje. Zag er na 2 jaar nog prima uit. Is mijn inziens prima te maken, ik had wel eerst van karton een uitslag gemaakt. Was wel erg handig om dat zo te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 11 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2018 vindt je dat nou echt mooi zwarte velgen ? ik vindt net als je op een afstandje staat of er van die zwarte gaten in de auto zitten waar de wielen horen te zitten. het lijkt wel een manie iedereen wil zwarte velgen......... dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke smaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 11 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2018 Ik vind het wel staan op mijn cars Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 11 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2018 Ik heb nu 2 sets, metaalkleurig en zwart. Die laatste kleur vind ik ook wel wat hebben, maar als het me gaat vervelen dan kan ik ze omwisselen. De aluminium geannodiseerde diffuser leg ik ook aan de kant als de zwarte velgen erop gaan. Heb zwarte geannodiseerde diffusers gezien, wat ik wel strak uit vond zien. Vandaar de vraag. Maar als dat peperduur is of niet zomaar kan, dan is spuiten ook een optie. Wil idd eerst een mal maken van karton en heb iets in mijn hoofd zitten wat ik nog niet gezien heb bij de verkrijgbare exemplaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Klaas van Veluw Geplaatst: 17 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 februari 2018 Helemaal gelijk Tim Black wheels Vindt ik zelf ook het mooiste bij de lotus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 18 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Mooi mooi, nice dakje erbij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 18 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 februari 2018 ziet er goed uit klaas ! heb mijn velgen een soort van mat zwart laten coaten, maar zit toch nog wat glans op. zien er een beetje zo uit als Tim's Elise velgen. idee erachter was dat ik ze niet iedere keer hoef te poetsen, maar of dat zo is weet ik nog niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 18 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 februari 2018 Ben er overigens voor 90% uit welke banden ik erop ga doen. https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiJhJyWn6_ZAhWove0KHQtkD18YABAIGgJkZw&ohost=www.google.nl&cid=CAESEOD2AvFvDlxbNcO1DuIiCE0&sig=AOD64_0_WwugiP4sVRuyYLh3lbiDihK5qQ&q=&ved=0ahUKEwjWmZaWn6_ZAhUSaVAKHfRKAKIQ0QwINw&adurl=https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiJhJyWn6_ZAhWove0KHQtkD18YABAIGgJkZw&ohost=www.google.nl&cid=CAESEOD2AvFvDlxbNcO1DuIiCE0&sig=AOD64_0_WwugiP4sVRuyYLh3lbiDihK5qQ&q=&ved=0ahUKEwjWmZaWn6_ZAhUSaVAKHfRKAKIQ0QwINw&adurl=https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiJhJyWn6_ZAhWove0KHQtkD18YABAIGgJkZw&ohost=www.google.nl&cid=CAESEOD2AvFvDlxbNcO1DuIiCE0&sig=AOD64_0_WwugiP4sVRuyYLh3lbiDihK5qQ&q=&ved=0ahUKEwjWmZaWn6_ZAhUSaVAKHfRKAKIQ0QwINw&adurl=https://www.autobanden-365.nl/b-type/Uniroyal/RainSport+3.html Heb die banden al bijna 8 jaar naar alle tevredenheid op mijn dialy's liggen, en schijnt dat deze banden het ook zeer goed doen op een elise/exige. zelfs voor circuit gebruik, enkel hoge slijtage zou daar als minpunt opgemerkt zijn. gezien ik dit toch niet doe, wil ik ze wel eens proberen. de wegligging op mijn daily's vind ik fenominaal, zeker in de regen. ben benieuwd hoe ze me bevallen gaan op de elise. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 19 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 februari 2018 Zelf hebben we op de vx220 Avon ZZR banden. Voor trackday's zeer geschikt op de gewone weg ook prima. Verwacht er geen 20 K aan km van want dat ga je bij lange na niet halen. Het is maar wat je er ook aan wilt uitgeven, en natuurlijk het vermogen dat je hebt. Voor dagelijks gebruik waarschijnlijk een veel te dure band. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 19 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 februari 2018 ik heb de Elise op Toyo Proxes T1R staan en die bevallen me ook prima Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 20 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 februari 2018 klopt, de Toyos en Avons zijn met zekerheid 1 van de beste banden die verkrijgbaar zijn voor onze auto's, maar zoals al gezegd meer gebaseerd voor circuit gebruik. Daar ik vrijwel nooit het circuit op ga, lijkt me dat onnodig. prijs technisch denk ik ook dat de rainsports op de helft zitten voor de 4. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 20 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 februari 2018 de nieuwe en waarschijnlijk laatste 3-eleven. ben overigens benieuwd hoe lotus zich zal ontwikkelen bij Geely, kon wel eens de welgedroomde omwenteling worden. https://www.autoblog.nl/nieuws/allerlaatste-lotus-3-eleven-krijgt-430-pk-106993 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 22 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2018 Ooit heb ik een 2-eleven Roy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 22 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2018 nee, niks voor mij... volgens mij met die wagen helm plicht in ons land Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 22 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 februari 2018 Is een beetje hoe ze het keuren, in mijn XTR had ik gordelplicht maar geen helmplicht. Meestal wel een helm op want zonder helm is het eigenlijk geen doen. Ik had een klein kunststof plaatje dat wonderen deed maar dan nog. De snelheidsbeleving is wel heel anders in een zulk soort auto. Praktisch nut gezien nul maar beleving 100 %. Ik mis de XTR toch wel een beetje, zeker met de V6 erin. De VX220 is meer een auto, waar je snel mee kunt rijden maar je niet echt het gevoel van de snelheid meekrijgt, bij de XTR leek het al snel dat je heel hard reed. Maar eerlijk gezegd moet je met dit soort auto's alleen het circuit opzoeken wil je tenminste je rijbewijs langere tijd houden, elke rit was bij mij vol uitdagers. Daar is de openbare weg gewoon niet geschikt voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 17 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2018 Deze week weer eens gesleuteld aan de Elise en hem voorzien van nieuwe vloeistoffen, filters ect. Zoals ik al aangaf op een ander topic had ik wat issues met ontluchten nadat de remvloeistof vervangen was. Dit is vandaag opgelost na wat goeie tips, nog bedankt ervoor ! De nieuwe koppeling pakt weer goed, en dankzij de motorsport schakelkabels schakeld deze nu strak en soepel. verder kleppendekselpakking nog vervangen en ook nog wat info opgehaald over de interval van eerder besproken distributieriem vervangen. m.b.t. tot dat laatste blijkt dat Lotus de interval van 4 jaar gebaseerd heeft op het vaak aannemelijk hoger toerental dat Elises zouden hebben met rijden dan de overige auto's met hetzelfde blok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 18 maart 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2018 19 uur geleden zei Roy Schröder: verder kleppendekselpakking nog vervangen en ook nog wat info opgehaald over de interval van eerder besproken distributieriem vervangen. m.b.t. tot dat laatste blijkt dat Lotus de interval van 4 jaar gebaseerd heeft op het vaak aannemelijk hoger toerental dat Elises zouden hebben met rijden dan de overige auto's met hetzelfde blok. En ga je hem nu wel vervangen of wacht je nog even ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.