Tim Valk. Geplaatst: 10 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 februari 2017 na dat ik eindelijk alle onderdelen bij elkaar gevonden heb kan ik beginnen aan de elise eerst alle onderdelen die ik nodig heb uit het speedster chassis gehaald geloof mij dit was een monsterwerk ik heb beslist om de complete onder balken aan elkaar te laten en dit als een geheel te vervangen, het balkje tegen de binnenkant was wel te herstellen maar door dit als 1 geheel te vervangen zijn de maten van de ophanging zeker juist
Tim Valk. Geplaatst: 11 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 februari 2017 de volledige ophanging los, heb kunnen oefenen bij Roy zijn elise
Tim Valk. Geplaatst: 16 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 16 februari 2017 De zware middelen moeten gebruiken maar het einde van afbreken is eindelijk in zicht. Voor degene die dachten dat een lijmverbinding niet sterk was, kan ik het tegendeel bewijzen.
Roy Schröder Geplaatst: 16 februari 2017 Rapporteer Geplaatst: 16 februari 2017 super resultaat Tim ! had van te voren nooit gedacht dat zulke schade onherkenbaar gerepareerd zouden kunnen worden !
Tim Valk. Geplaatst: 17 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 februari 2017 Een echte kenner zal het wel zien belangrijkste vind ik dat het juist gedaan is, terug even stevig en toch proper op het eerste zicht normazl wou ik alleen de balkjes vervangen die volledig stuk waren maar heb dan toch beslist om de volledige kop van onder als 1 geheel te vervangen, nu zie je het wel in de auto omdat ik meer lijm gebruik dan normaal maar ben nu wel zeker dat de balken juist staan tov elkaar gezien deze niet van elkaar zijn los geweest hierdoor kan ik ook de bodemplaat terug mooi recht maken, hier zat ook een klein plooitje in fotos volgen
Tim Valk. Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 18 februari 2017 Bodem had een plooitje, deze terug rechtgemaakt, ook de balk stond een tikje om, dit heeft totaal geen invloed maar wou het toch perfect hebben
Menno Groenendaal Geplaatst: 18 februari 2017 Rapporteer Geplaatst: 18 februari 2017 Handig zo met die houten balken. Mooi project
Tim Valk. Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 18 februari 2017 Eerste keer dat ik voordeel haal uit mijn nogal smalle garage
Tim Valk. Geplaatst: 22 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 22 februari 2017 Lijmen die handel
Harry Bouma Geplaatst: 22 februari 2017 Rapporteer Geplaatst: 22 februari 2017 Heb je ook een primer gebruikt?
Tim Valk. Geplaatst: 22 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 22 februari 2017 Nee, niet nodig bij deze lijm. Wat opruwen van de aan elkaar te lijmen delen is altijd wel aangeraden.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 22 februari 2017 Rapporteer Geplaatst: 22 februari 2017 Hoi Tim Wordt er daarna nog geklonken of is het alleen lijm? Op discover lijmde ze delen en klonken daarna. Hé ziet er wel ingewikkeld uit maar leuk om te volgen.
Tim Valk. Geplaatst: 22 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 22 februari 2017 Hy, eerst word de lijm gezet en direct erna worden nog een 4tal torx schroefjes geplaatst per verbinding om de delen tegen elkaar te persen maar heb me laten vertellen dat deze eigenlijk alleen maar zijn voor tijdens het droogproces van de lijm gezien dit wel enige tijd duurt deze schroevjes blijven wel zitten gezien deze nu ook in de lijm vastzitten
J. Bakker Geplaatst: 25 februari 2017 Rapporteer Geplaatst: 25 februari 2017 nou dan mag je trots op jezelf zijn, het mooiste van alles is dat bijna iedereen zei dat het niet wil en dan toch bewijzen dat het wil, en dat hij als je hem verkoopt niets waard zou zijn ?? nou ik zou hem zo van je overnemen hoor !!
Tim Valk. Geplaatst: 27 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 27 februari 2017 THANKS Ondertussen de nieuwe crashbox vastgelijmd aan het chassis, ook terug roosters geplaatst tegen bladeren enzo die in je fan kunnen komen. De nieuwe trekoogsteun is ook geplaatst maar volgens mij alleen maar bruikbaar voor op bv. circuit om voorzichtig weg te slepen
Tim Valk. Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 28 februari 2017 Aan de voorclam begonnen dit is een 2dehands die ik kocht want de replicas passen niet zo goed, eerst enkelle barsten van de lamphouders terug hersteld alvorens we deze eens passen
Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2017 De voorclam gepast en komt goed, dan alle fouten en barsten uitgewerkt.
Koen Peeters Geplaatst: 4 maart 2017 Rapporteer Geplaatst: 4 maart 2017 Tim, het is werkelijk indrukwekkend wat jij in dat kleine hok van jou allemaal klaarspeelt! En dat tegen een tempo dat de lichtsnelheid benadert... Chapeau!
Tim Valk. Geplaatst: 4 maart 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 maart 2017 En dan post ik alleen mijn eigen autos he hier nog een kooitje wat ik van de week voor iemand maakte:
Tim Valk. Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 6 maart 2017 Thanks schuren die handel
Roy Schröder Geplaatst: 6 maart 2017 Rapporteer Geplaatst: 6 maart 2017 goed bezig Tim ! zie er naar uit van de zomer samen een keer de ardenne te verkennen ! ps; een Elise euvel zijn de knipperlichten...die moet je extra goed vastzetten, willen nog wel eens eruit vliegen op hoge snelheid. bij mij (nog) niet gebeurt, maar heb het wel al vaker gelezen.
Tim Valk. Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 6 maart 2017 De pinkers die ik heb zijn de haakjes al afgebroken, dit zal dus de oorzaak zijn, hier maar extra bevestigingen aan voorzien dan. Deurtjes ook maar uitgehaald en aan het mat zetten Worden meegespoten voor de kleur uit te nevellen.
Roy Schröder Geplaatst: 7 maart 2017 Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2017 meteen ook dan maar nieuwe deurophangpennen erin zetten, die slijten bij onze auto's ook nogal. die van mij zijn 2 jaar geleden vervangen.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.