Klaas van Veluw Geplaatst: 7 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 7 januari 2019 Tim de s1 elise was in 99 ook met oranje rood gelijmd Quote
Tim Valk. Geplaatst: 8 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 8 januari 2019 Hy, dat wist ik niet, goed om te weten Quote
Simon Marks Geplaatst: 8 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 8 januari 2019 (aangepast) 21 uur geleden zei Klaas van Veluw: Tim de s1 elise was in 99 ook met oranje rood gelijmd https://www.evo.co.uk/lotus/elise/14089/lotus-elise-s1-buying-checkpoints S1 The chassis has survived the test of time well, but the visible epoxy (glue) – it can be red, green or blue depending on the car’s age 8 januari 2019 aangepast door Simon Marks Quote
J. Bakker Geplaatst: 9 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 9 januari 2019 Beste Simon, een verstandig besluit om een Elise te nemen, ik had een Sylva Striker en heb deze weg gedaan omdat ik een Elise bruikbaarder vindt en heb er nooit spijt van gehad, natuurlijk had ik de Striker het liefst ook gehouden maar financieel en door ruimte gebrek was dat niet mogelijk. Een Elise is bijna een Kitcar ook dit is een auto waar je bijna alles zelf aan kan doen, en hij rijd ook nog eens geweldig en als het regent zit je lekker droog. veel hebben het er over dat een Rover blok niet goed is en een Toyota blok wel, nou deze Toyota heeft echt ook problemen. een Roverblok loopt gewoon geweldig en is betaalbaar te onderhouden, de verhalen van de defecte koppakking is waar maar als je een MLS koppakking hebt gemonteerd en het allerbelangrijkste voordat je gas geeft eerst de motor warm rijdt is het geen enkel probleem en heb je aan de rover een perfect blok, ik mag wel zeggen beter dan de toyota Quote
Tim Valk. Geplaatst: 9 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 januari 2019 Ikzelf heb ook een rover en rijd er bijna 2 jaar dagelijks mee, zeer tevreden van Ivm de blauwe lijm heb ik nooit gezien zal dan ook bij een s1 moeten zijn, vanaf de s2 is het altijd de rode geweest welke ze nu nog steeds gebruiken Quote
Simon Marks Geplaatst: 9 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 9 januari 2019 (aangepast) @ J. Bakker Tof bericht van je Bakker 👍 Ik zit nog in de twijfel fase.... Ik vind mijn Westfield Se echt gaaf en heb de afgelopen jaren veel geld gestoken in onderdelen. Deze zijn met een hoop enthousiasme, tijd en passie ingebouwd alleen heb ik nooit echt focus gehad voor documentatie/facturen en originaliteit. Het is tenslotte 'mijn' hobby. Had ik hier wel rekening mee gehouden had ik de Westfield wel te koop durven zetten, maar ik ben bang dat ik er nu gewoon een belachelijk bedrag voor terug krijg. Rationeel gezien kan ik het wagentje niet van hand doen voor een fractie van de investering... Wie wel? Daarnaast blijft het ook gewoon een feest om in te rijden, elke keer weer. De Westfield verkopen zal voorlopig dus nog niet gebeuren. Ik snap goed dat je de Fury hebt verkocht en nu tevreden bent over een Elise. Lijkt me ook echt gaaf zo'n ding. @ Tim Ik las 'toevallig' een buyers guide over de S1 en kwam een stukje over tegen over de epoxy lijm die gebruikt werd voor een Elise. Gezien het topic dacht ik, even plaatsen Geen wijsneus actie... 9 januari 2019 aangepast door Simon Marks Quote
Roy Schröder Geplaatst: 9 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 9 januari 2019 de groene kit was iets mee, dacht te weten dat die gevoelig was voor elementen van buitenaf. wat ik weet is daarna de rode gekomen waar dit probleem mee opgelost was. Ik heb ook de Rover uitvoering en kan ook beamen dat dit een heerlijk blok is, veel trekkracht onderin. die onbetrouwbaarheid van het hele rover blok blijft een hardnekkig gerucht op de vele eerdere HGF wat al lang is opgelost. de laatste K-serie is al van 2004, dus ik verwacht dat er niet veel Rover uitvoeringen meer rondrijden met originele koppakking. Wat Jan zegt klopt als een bus, eenmaal de koppakking vervangen voor de betere uitvoering en het probleem is opgelost. overigens is zo'n koppakking vervangen geen mega dure operatie, en ben je voor een paar honderd euro al klaar. voor de rest is het een ijzersterk blok wat goedkoop in onderhoud is en makkelijk en goedkoop te tunen, zeker in vergelijking met de toyota uitvoeringen. nadeel wat ik vind aan de toyota is dat deze 100 kg zwaarder is en pas loskomt boven de 6000 toeren. qua prestaties heb je dus ook meer paardjes nodig door dat zwaardere gewicht bij een toyota. kenners zeggen dat een +/- 150 pk sterke toyota uitvoering ongeveer net zo snel is als een 120 pk sterke rover. het karakter van de K-serie vind ik persoonlijk ook veel beter bij de elise passen. Quote
Tim Valk. Geplaatst: 9 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 januari 2019 (aangepast) 3 uur geleden zei Simon Marks: Gezien het topic dacht ik, even plaatsen Geen wijsneus actie... Geen probleem, ik vond dit zeer nutige info ps: ik heb er ook aan gedacht om de mk en elise in te ruilen voor een exige v6 maar hier hetzelfde verhaal, zal de mk na al het werk... nooit kunnen wegdoen dus gaan we maar zelf een exige s2 bouwen, zal ook leuk worden en daarna zien we wel weer😬 9 januari 2019 aangepast door Tim Valk. Quote
Simon Marks Geplaatst: 10 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 10 januari 2019 (aangepast) 7 uur geleden zei Tim Valk.: Geen probleem, ik vond dit zeer nutige info ps: ik heb er ook aan gedacht om de mk en elise in te ruilen voor een exige v6 maar hier hetzelfde verhaal, zal de mk na al het werk... nooit kunnen wegdoen dus gaan we maar zelf een exige s2 bouwen, zal ook leuk worden en daarna zien we wel weer😬 Dan ben ik gelukkig niet de enige ... Zullen wel meer jongens hier op het forum last van hebben, haha Heel gaaf project Tim, ben benieuwd 10 januari 2019 aangepast door Simon Marks Quote
Tim Valk. Geplaatst: 10 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 januari 2019 (aangepast) Net nog een verschil in het chassis van een s1 en s2 gevonden; ik geraakte bijna niet in de s1 welke er nu staat voor een ombouw van r naar l te doen terwijl ik in de s2 van mij veel makkelijker in en uit kan stappen (ben 1,9 meter), de zijbalken zijn bijna 6 cm lager wat je echt wel merkt 10 januari 2019 aangepast door Tim Valk. Quote
Tim Valk. Geplaatst: 10 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 januari 2019 Ben met de ongeval s3 bezig, hier is de balk nog idem als een s2 Quote
J. Bakker Geplaatst: 10 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 10 januari 2019 Nou Simon ik had geen fury maar een Striker dus een 7 model, maar dit was ook echt een geweldige wagen en ik had er een crosflow blok van 1,6 liter in, geen mega power maar wel een geweldig geluid, ook ik heb hem aangepast naar mijn smaak en dus niet naar een ander zijn smaak, het was dan tenslotte ook mijn auto en ik had hem niet voor de verkoop, maar omdat we geregeld een paar dagen gaan toeren en dan moet ik altijd kilometers ver rijden om een bergachtige omgeving of zo te krijgen want ik woon in Groningen en daar is echt alles plat ( bijna alles ) en ik rij vaak met een bevriend stel welke een golf 1 cabrio hebben, mijn vrouw vond de Golf toch veel beter omdat wij bij elke bui nat werden en het andere stel deed het dak dicht en bleef droog, maar tja ik hou echt niet van dat soort auto,s, kijk ik vindt ze best wel leuk maar niet voor mezelf, en ja dan kom je op een Lotus uit en ik moet zeggen ik kan er alles zelf aan doen, het is betaalbaar rijdt ongelofelijk lekker en stuurt verschrikkelijk strak, het rijdt zelfs redelijk comfortabel, in en uitstappen is een crime maar okay, en dan natuurlijk die looks................ geweldig ....... Quote
Simon Marks Geplaatst: 10 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 10 januari 2019 Dan ben ik blij dat het een goed besluit is geweest J. Bakker Sorry voor de Fury... Striker zei je inderdaad 🙄 Fantastisch zo een S1 Quote
Roy Schröder Geplaatst: 11 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 11 januari 2019 Jan; wat heb jij voor een bandenmaat voorop liggen ? Quote
J. Bakker Geplaatst: 11 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 11 januari 2019 (aangepast) 195 x 50 x 16 voor 225 x 45 x 17 achter Toyo Proxes T1R en jij dan ? 11 januari 2019 aangepast door J. Bakker Quote
Richard Aerdts Geplaatst: 12 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 12 januari 2019 Ik heb nog een hele mooie vx220 supercharged die plaats mag maken voor een uitdaging. Hoeft niets aan te gebeuren heeft NL kenteken en apk. Is bloedsnel en praktisch. pm voor prijs. Quote
Roy Schröder Geplaatst: 13 januari 2019 Rapporteer Geplaatst: 13 januari 2019 Op 12-1-2019 om 00:08 zei J. Bakker: 195 x 50 x 16 voor 225 x 45 x 17 achter Toyo Proxes T1R en jij dan ? ik heb dezelfde banden alleen met bandenmaat 185 voor. maar het leek net of jouw hoogtemaat van de banden voor hoger was op de foto vandaar. Quote
Tim Valk. Geplaatst: 14 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 14 januari 2019 Bij een s3 zit er toch heel wat onder het dach en voorclam😱 Quote
Tim Valk. Geplaatst: 20 januari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 20 januari 2019 Hier de 6cm verschil in zijbalken waar ik het over had: Quote
Tim Valk. Geplaatst: 9 februari 2019 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 februari 2019 Momenteel de voorclam van de s3 aan het repareren, bijna klaar dus voir we eens enkelle dagen een s3 kunnen uittesten tov mijn s2 Quote
J. Bakker Geplaatst: 9 februari 2019 Rapporteer Geplaatst: 9 februari 2019 Ziet er weer perfect uit Tim, maar wat staat er achter ? Quote
Klaas van Veluw Geplaatst: 10 februari 2019 Rapporteer Geplaatst: 10 februari 2019 Netjes Tim Hier ook kleine aanpassingen de stoelen worden vervangen voor probax niet dat het nodig is maar ze zitten iets beter Quote
Harry Bouma Geplaatst: 10 februari 2019 Rapporteer Geplaatst: 10 februari 2019 22 uur geleden zei J. Bakker: Ziet er weer perfect uit Tim, maar wat staat er achter ? Een A110. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.