Frans de Vries Geplaatst: 7 augustus 2014 Rapporteer Geplaatst: 7 augustus 2014 Bram, kun je een plaatje van de targetmap posten, zoals die nu is?
B. Meewisse Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 7 augustus 2014 Heeft het nut Frans? Nu is die natuurlijk afgesteld op de rollenbank met een goede lambda sensor en loopt die goed. Dus van de target map maken wij niet meer gebruik en zelfs Ruud heeft hier niet naar gekeken. Ontsteking en injectie, dat is alles...
Francesco De Stefano Geplaatst: 24 augustus 2014 Rapporteer Geplaatst: 24 augustus 2014 Enne..... Een paar weken verder inmiddels.....1: ????????Net terug van een rondreis door Zweden (waar iedereen ontzettend rustig rijdt, dus ik ook) deed mijn VM 1:14,7Jij al gemeten wat het verbruik nu is?
Gast Marco Boerdam Geplaatst: 25 augustus 2014 Rapporteer Geplaatst: 25 augustus 2014 Doordat er maar weinig S2000 motoren echt 240pk hebben is gebleken.De 230pk is zeker geen verkeerde waarde.Hoe is je verbruik nu ?Heb zelf een S2000 maar kijk nooit naar verbruik bij mijn voertuigen.
B. Meewisse Geplaatst: 25 augustus 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 25 augustus 2014 hahaha, we zijn niet van die die-hard rijders als de rest van de KCC blijkbaar.Laatste keer hebben we op Croix gereden, circuitdag. Dus niet representatief... Ik kom zeker terug zodra ik goede waarden heb. Het zou schelen als het weer meezit, want ik ben zelf ook benieuwd...
B. Meewisse Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 oktober 2014 245 km op 38,5 = 6,4 km/l. Oftewel teleurstellend resultaat &*#% . Hoe kan dat in?
Gerard Mulder Geplaatst: 4 oktober 2014 Rapporteer Geplaatst: 4 oktober 2014 Mijn Westfield V8 afgelopen zondag 721 km totaal, 75 liter getankt is gemiddeld 9,6 km/lEn flink doorgereden.........................met 1 Red Bull op.gr..Gerard
Frans de Vries Geplaatst: 5 oktober 2014 Rapporteer Geplaatst: 5 oktober 2014 Dat komt omdat de targetmap niet aangepast is!!
B. Meewisse Geplaatst: 5 oktober 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 5 oktober 2014 Frans, jouw target map staat er al vanaf het begin in (toen ik kms had gebeld voor advies na jouw tip). Maar ik ga t nog wel een keer controleren.
B. Meewisse Geplaatst: 13 november 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 13 november 2014 Update-je:Verbruik is nog steeds te hoog 1:6. Nu tevens ook voor de APK afgekeurd. ivm te hoog CO. Dus nu inmiddels voorzien van een katalysator die het CO van 6 naar 4,5% haalt (Voor apk moet die 0.35% zijn dacht ik).Stationair kunnen we het CO halen door de injectie helemaal naar beneden te zetten. Lambda ziet er dan niet meer uit maar voor de stationair meting is de lambda waarde net belangrijk.Echter op 2500 toeren is lambda wel belangrijk en dient rond de 1 te zijn. Als we hem middels de KMS afstellen op 1 dan is de CO 4,5%. Als we de injectietijd verkorten dan kunnen we CO naar 0.35 krijgen maar vervolgens is de lambda boven de 1,5 dus loopt de motor zeer arm. Verder hebben we de timing van de nokkenas gecontroleerd: deze is goed.Maar bij het loshalen van de kleppendeksel kwamen we erachter dat de bougiekappen eigenlijk niet goed de bougies raken en dat er witte aanslag tussen de kap en bougies zit. Dit is verdacht. Een slecht of afwezige vonk zou 1, het hoge CO verklaren en 2, misschien ook het hoge verbruik. (auto is op lambda afgesteld dus wanneer je slechte of onvolledige verbranding hebt is er meer CO en minder CO2 wat door de lambda-sensor wordt gemeten. Dus om het lambda weer te naar 0,9-1 te halen verhoog je de injectie.)Zouden de bougiekappen het verbruik en de hoge CO kunnen verklaren?
Francesco De Stefano Geplaatst: 13 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 november 2014 Zoals je zelf schrijft is een onvolledige verbranding nooit goed voor het CO. Als de auto verder goed rijdt zonder hikken of stoten is de vonk in ieder geval goed genoeg geweest om te ontbranden. Het hoge verbruik komt dus niet daardoor.Ik vrees dat het toch nooit echt naar je zin zal gaan worden. Alleen het originele motormanagement kan dat.
Mischa Bauman Geplaatst: 13 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 november 2014 kijk hier maar eens naar staan orginele mappen tussen voor de s2000 motor. Kan je mooi vergelijken.http://www.hondata.com/kmanager.html
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 15 november 2014 Als de motor is overgenomen van de Honda zonder aanpassingdus incl inlaat uitlaat en alles erop dan.......................wordt het emissie traject de boos doener.Buurjongen heb een Civic straat racer zelfde blok met Megasquirt ECUsoftware Autotune (draait zelfs op zijn android tablet)Enige van de motor gesloopt EGR systeem anders zal je nooit hoger komen,en verbruik enorm zijn, autootje draait netjes op 14,7:1 op bijna alle toerenverbruik bij rond de 100KM/U 7,6 ltr per 100KM en bij 150 is het 8,9 ltrErvaring Civic club nu nette 309PK op de voorwieltjes.gr Martin
B. Meewisse Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 15 november 2014 Het emissietraject hebben we eraf gesloopt en afgekapt.De mappen kunnen we helaas niet op hondata vinden.Helaas is "ermee leren leven" geen optie. Want we krijgen hem niet door de apk. Daarnaast zou er een duidelijke verklaring moeten zijn die we alleen nog niet gevonden hebben.Vandaag nog wat andere dingen uitgesloten:Compressie = Ok allemaal tussen de 15.5 en 16 bar.Injectie okKleppentiming + okJuiste type bougiekabels hebben we nog niet kunnen vinden.Extra details:CO: 6.8% HC: 225 ppm CO2: 5.3% O2L 6.2% Lambda 1.06
Harry Bouma Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 15 november 2014 Wat betreft de bougiekabels:missfire geeft een hoge co reading en hoge HC reading.Als je CO hoog blijft ondanks juiste O2 (lambda) en HC waardes, dan is de kans groot dat de cat niet goed is.
Mischa Bauman Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 15 november 2014 hondata software downloaden en dan instaleren. als je dan een nieuwe mapping wilt maken kan je voor een standaard map kiezen van een s2000
B. Meewisse Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 13 december 2014 We hebben vooruitgang! We gebruiken een 4 naar 1 collector op onze uitlaatspruitstuk. Deze zou dicht moeten zijn maar blijkbaar lekte hij toch waardoor hij valse lucht aanzoog wat het lambda weer ontregelde. Doordat hij valse lucht aanzuigt moest de injectie verhoogd worden om een lambda van 1 (14,7) te krijgen.Nu hebben we de collector gedicht met een soort uitlaat-gum en zakte de lambda aanzienlijk. Met de kms de lambda weer naar 1 geregeld en de auto is nu schoon genoeg voor APK. CO is dus onder de 0.3% en de auto is direct goedgekeurd.We hebben gezien dat we de injectietijden met ongeveer 1/3 moeten verkorten om weer op lambda 1 uit te komen. Dit zal ook voor de rest van de injectie-targetmap het geval zijn. Dus als we de injectie weer opnieuw afstellen op de rollenbank zal dat waarschijnlijk aanzienlijk in verbruik merkbaar zijn. We staan ervan te kijken dat zo een klein lekje zulke consequenties heeft. Je zou verwachten dat er overdruk op een uitlaat staat maar blijkbaar is dat niet het geval. Want we hielden een vlammetje van een aansteker bij de lek en deze werd (pulserend) naar binnen gezogen.
Edwin Haerkens Geplaatst: 13 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 december 2014 Das goed nieuws!Kunnen jullie weer lekker rijden!
Peter van Oosterhout Geplaatst: 13 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 december 2014 De aanhouder wint! Vr.gr. Peter
A.Boeren Geplaatst: 14 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 14 december 2014 Eindelijk gevonden, ben benieuwd hoeveel het brandstofverbruik beter wordt.Groet,Arjan
Mischa Bauman Geplaatst: 14 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 14 december 2014 dat is dus ook gelijk het gevaar van een zelfleerend systeem. Je vertrouwd alles toe aan de lambd sensor. Beter goed afstellen en lambda gebruiken tbv de apk. tot 3000rpm en 40% belasting.
Frans de Vries Geplaatst: 15 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 15 december 2014 Da's heel mooi, Bram!
Bas Bais Geplaatst: 16 december 2014 Rapporteer Geplaatst: 16 december 2014 Dat klinkt goed!Nou maar wachten op beter toerweer zonder zout en regen!Al zijn er mensen die hier niets van aan trekken
B. Meewisse Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2015 Vervolg: Auto is APK gekeurd. Dat is fijn, maar die uitlaat gum/cement begint na een aantal ritjes eruit te vallen. Lambda waarde slaat ook nergens meer op. We vragen ons af of er een manier is om onze 4-1 uitlaat definitief dicht te krijgen. Moet het daarvoor een 4-2-1 uitlaat worden of zijn er misschien ook andere oplossingen? Zie hier onze 4-1 header zoals die nu is:
Dick Geys Geplaatst: 11 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2015 Ik had het zelfde probleem en heb mijn rvs uitlaatspruitstuk gehardsoldeerd dat is later ook weerl los smelten.Groeten Dick
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.