Pino Corda Geplaatst: 7 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 april 2009 Zo, vanavond samen met Martin begonnen aan het karwei.Bak en motor zijn eruit. Al met al drie uur bezig geweest.Was heel leerzaam weer aangezien er van alles los zat. Zo zaten alle 8 bouten van de motorsteunen los. het oliefilter ook, evenals een olieleiding.Ook beide koppelingen van het hydrolische lager hadden wat vaster gekund.Heb het thuis maar niet verteld Oja, ook de stuurstang zat niet goed. Al met al een heel leerzame avond wordt vervolgd.....
Gast Bart Ogink Geplaatst: 7 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 april 2009 Ach goede manier om gewicht te verliezen......loctite en goed aandraaien doet wonderen.
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 8 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 Zo zie je maar, altijd alles even checken. Ik liep gisteren een rondje om de racer en zag mn dynamosteun los hangen. Is gewoon een complete bout-moer combi uitgelopen... die dynamo's zijn mijn ding écht niet!Succes met de opbouw en hopelijk ben je er maandag bij!
Gast Stefan Poort Geplaatst: 8 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 gelukkig kwam je er nu achter en niet op lelystadsucces
harm Geplaatst: 8 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 niet alleenmaar opnieuw vastzetten maar erachter zien te komen waarom er iets loslooptanders blijf je bezig
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 8 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 Ik denk in de gauwigheid geen lock-moer gebruikt...
Pino Corda Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 Hoppa......bak + motor weer op hun plek. En het zit beter in elkaar dan eerst. Alles echt vast + de baksteun zit nu vast met twee bouten i.p.v. één.Altijd een voordeel als er iemand bij is die er verstand van heeft Vrijdag de boel afmaken en dan maar hopen dat de bak OK is.Slechter dan wat ik had is ie in ieder geval niet Heb overigens wel begrepen dat ik mij wat meer moet verdiepen in wat vast is. Dus met momentsleutel gaan werken ofzo.
Gast Bart Ogink Geplaatst: 8 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 april 2009 vast is toch aandraaien tot de bout breekt en dan een kwart slag terug
harm Geplaatst: 9 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 april 2009 klinkt goed pinoals je nou je banden zaterdag komt doen heb je maandag nog een beetje grip op de baan
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 9 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 april 2009 Mooi werk jongens! Maandag knallen!
Bauke busscher Geplaatst: 9 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 april 2009 kijken of die dit jaar echt snel is
Pino Corda Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 april 2009 Vanavond naar Martin om nog wat electra aan te sluiten, boel een beetje ontluchten en klaar.NIET dus.Alles aangesloten, wil dat klereding niet starten. Het startrelais doet iets van klik, maar starten ho maar. Na een hoop geklooi zette Martin een schroevendraaier op de startmoter en relais (of zoiets) en dat hielp. Startmotor draait mooi rond, maar motor sloeg niet aan. Wat een gek*t zeg. Normaal is het starten lopen met dat ding.Na echt wel een half uur proberen, vloeken en tieren bleek ik een kabeltje naar de + op de startmotor te zijn vergeten Oke, dit aangesloten en hoppa....mooi rond, maar niet aanslaan.Nou, mooi de sigaar dus. Zie het nu maar te vinden.Ondertussen kwamen er wat toeschouwers, waaronder onze Bas bij en iedereen dacht mee om het probleeem op te lossen.Er was benzinedruk + een vonk dus......Na langdurig starten hele boel verzopen. dus bougies eruit. Helemaal zeiknat en zelfs een plas benzine bovenop de zuigers!! Ongelooflijk.Oke, alles er weer in, starten en jawel: hij slaat aan Helaas liep het blok zo beroerd. Leek wel op 2 of 3 cilinders. Boel weer uit elkaar weer een plas benzine. Boel droogblazen en maar weer proberen. Wat een gedoe zeg. Alles ging ook gepaard met lekker gevloek en getier. Niets aan het blok gedaan en gewoon niet behoorlijk willen lopen Ook proberen te starten met bougies eruit. Dit resulteerde in 4 geweldige steekvlammen uit de cilinders. Nou, alles er maar weer in. Starten en bam : Een steekvlam van wel een meter uit de uitlaat. Stond gelukkig niemand Na zeker een uur klooien hadden we het helemaal gehad. Nokken met die handel voordat er ongelukken gaan gebeuren.Staan we met een man (en vrouw) of 5 nog wat te brainstormen over het hoe en waarom, zie ik dat ik een stekkertje van de temperatuursensor op het blok ben vergeten aan te sluiten.Jezus zeg wat een kippenbrein ben ik toch. Martin voorzichtig laten weten dat ik dat vergeten was. Weet niet wat ie dacht (heb wel een vermoeden), maar oke, stekkertje erin en starten. En wat denk je...GEWOON AANSLAAN EN PERFECT LOPEN En dat allemaal omdat ik dat kutstekkertje vergeten was. Sorry Martin, domdomdom van mij.Morgen maar proefrijden en daarna tunnen en stoelen erin. Tweede Paasdag ben ik er
B.Klaaijsen Geplaatst: 10 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 april 2009 tering wat een gevloek, en nog mooier, die vlammen! Wat wil je met een benzinebad op je zuigers.. hoop dat martins advies over je benzinedruk nuttig is geweest, super dattie loopt man, hebben jullie snel gedaan. nu hopen dat de bak goed is, heb wel vertrouwen in jullie aktie, ben benieuwd!!
Pino Corda Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 april 2009 Ja het blijft verbazingwekkend hoeveel woorden je kunt verzinnen met slechts 26 letters.Achteraf is alles simpel. Gewoon opschrijven wat je lostrekt. Dan kan het vrijwel niet fout gaan.Leuke Vstorm trouwens. zal wel een hoop bekijks opleveren.Zie je maandag in Lelydorp[
B.Klaaijsen Geplaatst: 10 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 april 2009 Achteraf is alles simpel. Gewoon opschrijven wat je lostrekt. Dan kan het vrijwel niet fout gaan.Zie je maandag in Lelydorp[met 325 verbindingen zie je er wel eens eentje over het hoofd, is helemaal begrijpelijk. Met goede analisten ben je er dan ook zo weer uit zo blijkt wel weer...kom morgen maar hier langs proefrijden.
Pino Corda Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 april 2009 OK zwart met veel suiker. zo rond 11.00 uur moet lukken!
Frank Hoekstra Geplaatst: 11 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 april 2009 Ha,ha,ha, ben ik niet de enige waar Martin al hoofdpijn van krijgt als hij er aan denkt
B.Klaaijsen Geplaatst: 11 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 april 2009 Ha,ha,ha, ben ik niet de enige waar Martin al hoofdpijn van krijgt als hij er aan denkt Met al die "kitcars" die martin van mij keurt hoor ik ook in jullie rijtje thuis vrees ik....
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 11 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 april 2009 Goh, lijkt ons we in de laatste uurtje klussen voor Zandvoort, haha.Mooi dat het weer werkt. Hoop dat alles zit zoals het hoort!Tot maandag.
J. Tarry Geplaatst: 11 april 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 april 2009 Netjes, Pino...weer klaar voor maandag, dus.Ik weet precies wat je bedoelt...ineens wordt mijn vocabulaire aardig uitgebreider en "kleurrijker" als ik met de auto aan de gang ga
Pino Corda Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 april 2009 Nou alles doet het weer. Heb weer 5 versnellingen zowel op als terug Even lekker een bakkie gedaan bij Bas en nu weer thuis voor de noodzakelijke boodschappen.Heb voor mij doen ook eens lekker zitten knallen tussen Dronten en Lelystad. Lekker gevoel weer.Vanavond even het stuur recht zetten en dan ben ik klaar voor maandag
Pino Corda Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 24 juni 2009 Terug uit Le Mans parkeer ik mijn kar in de garage.Wil ik gaan rijden na een paar dagen en..........plas olie onder de auto.Is mooi helder rood en komt uit de bak Vandaag even gekeken en er blijkt een minuscuul gaatje te zitten onder in de bak.Dus ook ik niet zonder schade terug uit Le Mans.Nu maar even brainstormen hoe dit aan te pakken zonder weer die bak (en motor) eruit te halen.
Wouter van der Ende Geplaatst: 24 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 juni 2009 Balen Pino Op een brug zetten en dan vanaf onderen lassen mischien een optie
Chris-jan Twigt Geplaatst: 24 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 juni 2009 Balen Pino Op een brug zetten en dan vanaf onderen lassen mischien een optieDat is gevaarlijk. Als de bodem smelt door het lassen dan zal de olie er onmiddellijk uit lopen en wordt het gat groter. Beter even aan een ervaren lasser vragen hoe die dat zou aanpakken.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.