Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dat is nogal een uitspraak. Ik heb deze auto zelf persoonlijk door de sva gehaald in Cardiff en het gehele traject klopt.

aangepast door Mischa Bauman
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • W vd Knaap

    26

  • Mischa Bauman

    5

  • Harry Bouma

    5

  • Rob Verboven

    4

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

@Misha, hoe heb je er een eerste toelating van mei 1991 op gekregen? De Mojo kwam toch pas tegen 2000 bij Jeremy vandaan? Ik ging er van uit dat er iets niet klopte.

aangepast door M. Visser
Geplaatst: (aangepast)

Eerst roepen en dan pas navragen is niet erg netjes. maar vooruit. 

via de sva was het toen mogelijk om een kenteken te krijgen met bouwjaar donor auto. Ik heb zo toen de meeste kits nog kunnen keuren /registreren. Voordeel was geen of erg lage bpm. Helaas is dat niet meer mogelijk.  aangezien de dvla op een gegeven moment datum eerste toelating gelijk vermelde met datum keuring. 

 

aangepast door Mischa Bauman
Geplaatst:

Mooi dan eet ik nu een stuk "humble pie" en bied ik mijn excuses aan. 

Overigens is die datum van eerste toelating in 1991 dan juist gunstig om alsnog de motorcode, inhoud, en het vermogen correct op het kenteken gezet te krijgen, neem ik aan? 

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Even een update van het front.

Auto staat nu bij de kooienbouwer. Voor een volledige kooi. Hetgeen een pittige uitdaging is om de body heel te houden. 

En er enigzins nog wat positieve aerodynamica in the houden.

Tevens zal er rondom een volledig nieuw remsysteem opkomen. Voor en achterremdruk volledig instelbaar.

De schokbrekers worden vervangen door een intrax set. 

Nieuwe carbonspoiler

Nieuwe stoelen gaan erin brandblussers sleepoog. 

Interieur zal later worden bijgeschaafd evenals de auto gewrapped gaat worden.

Foto's zullen volgen als de updates gaan gebeuren.

 

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp ga je van aero baksteen naar aero loods?

Intrax is altijd goed maar een advies laat ze niet te zwaar afstellen met zo'n korte wielbasis.

Geplaatst:

Je hebt geen windtunnel nodig om te zien dat het geen aero wonder is:lol:

Ik zet een snelle helm op dan lijkt het nog wat.

Het uitwegen en afstellen duurt nog wel even. Maar als het zover is geef ik klaarblijkelijk mijn wensen door. :)

 

  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Nou het is even geleden..... maar auto is voorzien nu van een nieuwe suspensie.

Foto s komen dit weekend. Gelijk erachteraan worden alle andere eerder vermelde aanpassingen verricht.

En heb me er goed in verdiept na de aanpassingen gaat die door voor de finale aanpassing. Een seq bak van quaife. Plug and play.... niet helemaal maar zelfde bellhouse, koppeling, lsd aandrijfassen.

Dat zal in april plaatsvinden. Dus eind april is die 100%klaar. 3 maanden werd anderhalf jaar😂 maar goed. Dan is die echt af.

To be continued

Geplaatst:

Er is al langdurig succesvol gereden met 500nm plus. Schijnt een zeer sterke bak te zijn. Wat de absolute max is weet ik niet.

Mij is verzekerd dat mijn koppel en vermogen de bak het gewoon goed houdt zonder problemen.

Evenals dat de schakelmomenten bij goed afstellen zeer soepel zijn. Momentum motorsports heeft me tevens ook filmpjes gestuurd van hun lotus elise k20 rotrex.(staat ook op youtube)

6k engelse pond aan bak en onderdelen.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

'Big'brake kit gaat er deze week onder, brackets worden nu gemaakt. We zijn weer n stapje dichterbij. Moet ook wel, voor 7 april moet alles klaarzijn voor de laatste upgrade.

IMG-20180323-WA0060.jpg

IMG-20180323-WA0061.jpg

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Hoppa remmen zitten erop, enkelt nog de hydraulische handrem voor de apk. 

Achterplaten tussen stoel en blok worden ook gemaakt.

En de 'kooi' gaat er nu ook op. Zal alleen de achterkant zijn op rolbeveiliging en de zijkant. Vooraan zit veels te weinig vlees om het veilig te maken. Aldus de kooienbouwer. 

 

IMG-20180329-WA0027.jpg

IMG-20180331-WA0011.jpg

 

aangepast door W vd Knaap
Geplaatst:

 

Op 19-2-2018 om 11:57 zei W vd Knaap:

IMG-20180219-WA0003.jpg

 

 

Zie net bovenstaande foto in je bericht.

De manier waarop de pushrod aan de onderste kogel is bevestigd is niet iets zoals ik het zou doen. De kop wordt haaks op de draadrichting belast, iets waar die dingen niet tegen kunnen. Een stangkop mag alleen op trek of druk belast worden niet met een moment. In de FSAE wordt dit door de juri als een afkeur beoordeeld.

Geplaatst:

Bedankt voor de feedback, dit is hoe ze het bij intrax gedaan hebben. En ikzelf heb daar geen verstand van. 

Ik zal ze vragen waarom dat zo gedaan is, en of er geen beter alternatief voor is.

Geplaatst:

Kijk ook eens naar de ruimte tussen chassiskoker kanteldriehoek volgens mij heb je niet veel veerweg. 

Geplaatst:

Even gevraagd, het kon niet anders ivm de bouten vd stuurinrichting. Het werd wel vaker zo gedaan.

Niet geheel overtuigend... maar goed.

Veerweg overigens wel ruim voldoende.

Ruimte is wel hetgeen waar chronisch gebrek aan is. Maargoed dat maakt het qua uitdaging aantrekkelijker. 

Geplaatst:

Tip, geeft ook aandacht aan je achterremmen. Met mijn XTR had ik voor zelden problemen, bijna altijd achter de vloeistof aan het koken.

Oplossing was de stap naar luchtgekoelde schijven voor en achter. In eerste instantie had ik massieve geboorde en gegroefde schijven  achter maar deze waren niet in staat voldoende warmte af te voeren.

Bij een paar rondjes op Zolder waren de schijven al blauw.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip Richard, voor is overkill en zal waarschijnlijk gereduceerd moeten worden, want achter moet het meeste gaan doen.

Maar heb er zowel voor als achter compleet nieuwe ankers opgegooid.

Kan ook niet wachten om zo te gaan rijden om het allemaal te gaan fine tunen.

 

Geplaatst:

Heb op de VX220 voor en achter gekoelde geboorde en gegroefde schijven met voor 6 zuigers, elke 3 trackdays of 6 maanden gaat de remvloeistof eruit. Heb de laatste trackday op Spa toch motul 660 aan het koken gekregen. Waren toen wel ruim 1 uur constant op de grens aan het rijden met toch al olie die een paar maanden oud was. Remblokken zijn Pagid rs. Banden waren full slicks. Met een middenmotor met weinig gewicht moet je echt je achterremmen niet onderschatten

  • 4 weken later...
Geplaatst:

De bak is erin gegaan, het eind is in zicht. Moet nog n strain gauge op. Om volgas op te schakelen zonder te koppelen.

Nog n 2 weken werk en dan is die helemaal af😊

 

IMG-20180505-WA0000.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...