Spring naar bijdragen

De eerste rit!


W vd Knaap

Recommended Posts

Nou alles goed en wel, vandaag was de auto klaar voor zijn eerste rit! Ik had er zin aan, na even de auto aangevoeld te hebben toch eens kijken wat die kon....

Het woord lanceren komt het dichtst bij van wat de auto doet, het is echt bruut snel en elke pk wordt vanaf zn 2e versnelling op de weg gezet. Ongehoord hoe het van zn plek afgaat. Pijn in me gezicht van de grijns die ik constant had, enkelt de pret was snel over want hij brak in de bak op de spline af na 2 uurtjes rijden. Was net effe to much voor em.

Dus nieuwe verstevigde maken maar. Jammer maar goed het mocht de pret niet drukken die ik al gehad heb. Het was een zeer geslaagde testrit, alle waardes waren goed en bleven goed.  Dus wordt vervolgd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • W vd Knaap

    26

  • Harry Bouma

    5

  • Mischa Bauman

    5

  • Rob Verboven

    4

Standaard honda 6 handbak.

Gaat een andere koppeling in. Er zit nu een veels te zware in. Dat is gewoon alles of niks. Veels te veel klappen op de aandrijflijn.

Tis ook de bakhomokineet die gebroken is op de korte askant.

Daarnaast zullen er verzwaarde assen in gaan. En dan is het probleem opgelost.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeiii, ik voel een upgrade traject aankomen.  Wat voor drukgroep zat er nu in? Als je te zwaar bedoeld met aangrijpen dan moet het wel een sintermetaal zijn zonder dempingsveren. Een normale organische koppeling met demperveren zal niet te zwaar zijn voor een aandrijflijn.

Ik zie het altijd als volgt. De motor levert een bepaald koppel en als je er meer in stopt als oorspronkelijk ontworpen dan gaat er op een gegeven moment iets in de lijn het begeven.

Het meest ideale is als de grip van de banden het gaan begeven, dan beginnen je banden te roken en trek je zwarte strepen op de weg. Als dat niet gebeurd zal iets anders het "begeven"   Dat begeven van iets uit de aandrijflijn hangt wel weer samen met de massatraagheid van de componenten en aangezien je drukgroep het niet begaf maar iets daar achter kun je dus stellen dat de massatraagheid van onderdelen na de breuklijn lager moeten worden en/of het gebroken onderdeel sterker. daar zit dan ook meteen de crux, het sterker maken van het bezweken onderdeel vergroot direct weer zijn massatraagheid en zal dus weer invloed hebben op een onderdeel in de aandrijflijn ervoor, in jouw geval de drukgroep of krukastappen.

Meest ideale scenario is dus het lichter maken van de roterende onderdelen na de breuk en banden met minder grip gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de zwakste schakel verplaatst zich idd. Het was altijd een leuke auto, ik heb hem ook kort in bezit gehad na Bauke die hem gebouwd heeft, De auto heeft nog speciaal van Jeremy Philips himself een nieuwe voorwielophanging gekregen. Na de toyota kwam de k20 er in en hij vrat toen aandrijfassen en daarvoor motoren trouwens,  maar het komt vast goed. Hopelijk blijft met breken daarbij. En kijk uit straks met het vermogen aan de weg zetten want met de standaard K20 was het al een auto op de grens van kamikaze met die korte wielbasis en dat 1.8 quickrack.

bewerkt door B.Klaaijsen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zat n triple plate koppeling in goed voor 1000nm, das natuurlijk gewoon veels te gek voor n 320nm die je trekt. Dus gaat nu n compettition clutch inis veel zachter voor de aandrijflijn. Laat assen maken die het met 1000pk en fullslicks ook op de strip niet breken. De bak die erachterzit daar rijden ze allemaal mee, het lineare vermogen van de charger is vrij vriendelijk voor de bak. 

Zeker een feit als de banden minder grip hebben kan het korte asje torderen, hetgeen nu gewoon to much was. Maar wielspin in zn 4 is geen optie.

Eigenlijk is alles al geupgraded, op de assen na, en de voorkant. Want de voorkant zit gewoon steengoed in elkaar! Niks aan gedaan. Het kamikazegehalte is aanwezig idd hahahha maar met de supersofts is het goed in het gareel te houden icm met de lsd en 2 handjes aan het stuur is geen overbodige luxe idd met het stuurhuis.

Nu kan alles kapot en hoop dat het na deze upgrades zo blijft... is mooi weer em sta te springen om eindelijk te gaan rijden. 

 

Vraagje bas die voorste en achterste homo s aan de wielzijde van welke auto is dat? Zijn die van n sierra? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe er alles aan om een betrouwbare en vooral veilige machine te maken.

Nu heb je niet alles in de hand. Verwachting is dat over 3 weekjes wel weer gereden kan gaan worden.

Hoop van wel want wil er zeker op lelystad bijzijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahahahaha

Nou veilig is die ieg, we hebben er weer een jaartje apk bij. Koppeling komt vrijdag binnen, over het weekend rij ik met de assen  naar de assenboer, kijken wat voor stevigs we kunnen gaan maken. En dan gaat de laatste fase in om hem helemaal af te maken. Kortom lots to do, maar het eind is in zicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Nou de koppeling zit er al een maandje in... enkelt de assen waren effe een dingetje.

Homokineet wielzijde zat zo vast dat er 1 gesneuveld was in de strijd.

Opzich geen probleem als je weet wat eronder zit.....

Met dank aan Micha is dit probleem opgelost. Levertijd was een paar weken, viel uiteraard precies 1 dag voor de vakantie van degene die de assen gaat makken. Dus weer 3 weken vertraging.

Man man ik heb het niet zo op vertraging, affijn zaterdag breng ik ze weg en verwacht niet al teveel problemen meer nu.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Zoals je ziet is die optisch nog een beetje hetzelfde.

Nu vandaag weer flink de homokineten belast. En alles ziet er zeer goed uit.

Volgende maand kooi erop. Remmen aanpassen en vering ook. Wrapje eroverheen. Carbon spoiler erop^_^

Carbon spiegels erbij. En dan nog het schakelmechanisme aanpakken. En dan is die helemaal af en naar wens:D

IMG-20171017-WA0016.jpg

IMG-20171017-WA0018.jpg

IMG_1605.JPG

Link naar bericht
Deel via andere websites

Whahaha ja was nergens anders ruimte meer:P

 

Maar hij heeft het wel nodig, bij volle non stop belasting blijven mijn waardes nog mooi.

Misschien ben ik wel blij met een beetje vertraging:lol: 

Hij zit echt een heel eind onder de 3 sec naar de 100 en gaat echt onverminderd door.

Je kan nooit genoeg vermogen hebben alleen te weinig grip! 

Maar dit is wel randje hoor moet ik bekennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het blijft een schitterend karretje, zeker met nu nog meer power!

Heb er over nagedacht hem te kopen destijds toen Bauke hem van de hand wilde doen. Maar ik ben jammer genoeg te bang om met zo'n omgekatte, onverzekerde auto de weg op te gaan...

 

Edit:

Prachtig karretje, zeker met zoveel vermogen. 

Ik dacht dat het kenteken niet klopte bij de auto, maar heb me vergist.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omgekat en onverzekerd:huh:

Dat is niet het geval kan ik je zeggen

Ik hou niet van onverzekerd rondrijden. Laat staan omgekat snelheidsovertredingen zijn me al spannend genoeg-_-

Zit ook wel n partijtje bloed zweet en tranen in deze machine. Zou niet echt passen dan met het bovenstaande.

bewerkt door W vd Knaap
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei W vd Knaap:

Maar ik heb hem uiteraard volledig volgens het boekje legaal gemaakt.en verzekerd op de weg gezet.

Misschien nog de motorinhoud, motornummer en het vermogen laten aanpassen bij het RDW. 

bewerkt door M. Visser
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...