Ga naar inhoud

knipperlichten

Lambert Smit

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het aan de hendels lig als deze niet goed staan aangesloten is het niks en werkt dan deels.

Het zelfde geld voor de rechterschakel hendel voor licht deze moet stads en dim/groot licht schakelen,

en dat in combinatie met de linker hendel(RAW).

Ik heb de originele schakel schema van de Sierra via een club genoot ontvangen en nu wordt het wat duidelijker.

Ik kan de 3 pagina's toesturen en dan moet je het even door nemen en na een poosje begrijp je het pas(bij mij dan).

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kabelboom zitten twee draadjes voor het controlelampje, een plus en een min. Dit werkt als ik de knippelichten rechts inschakel. bij links werkt het niet. Ik heb deze twee draadjes gecontroleerd mbv de multimeter en wat blijkt: het draadje bij rechts werkt het gewoon, bij links niet. Dan komt er ineens 'plus' op het 'min' draadje te zitten. Volgens mij heb ik t wel goed aangesloten, de groen/gele naar de schakelaar, en de kabel voor links en rechts werken ook.

Maar als ik ergens anders aarde weg haal, dan kan ik het lampje op de ene draad (de orginele plus van het lampje) gewoon gebruiken. En als ik links inschakel, dan wordt de oorspronkelijke aardedraad ineens een plus kabel en werkt het lampje niet.

Als ik de beide controledraadjes verbind en beide als 'plus' aansluit op het lampje en als ik dan ergens anders aarde weghaal, dan brandt alles (behalve het controlelampje) dus...

ik heb de alarmlichtschakelaar ertussenuit gehaald (dat was de nieuwe extra) maar dat maakt geen verschil volgens mij.

Of...(bedenk ik me ineens) de relais zijn verkeerd geschakeld, dus het alarmlichtrelais en het knipperrelais? Of zou dat geen verschil maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Martin, die gegevens had ik ook al gegoogled, omdat ik geen sierra schakelaars gebruik. De rest heb ik nu aan de praat, alleen dit controlelampje doet t niet goed. Zo raar, dat zou toch gewoon vanaf het relais moeten komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de plus op de min-kant van het lampje komt is de nul onderbroken. Spanning krijgt je dan van de plus door het lampje. Probeer eens met een los massadraadje. Als je de massadraad van het lampje losmaakt en je meet de weerstand naar de min van de accu mag je hooguit enkele ohms meten. Is teze waarde hoog is het echt je massa.

Succes met je snuffeltour.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...