Ga naar inhoud

Westfield vs Motorscooter


M. Visser

Aanbevolen berichten

  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Dit is Geelhoed.

Aha...

De reacties op geenstijl.nl waren vooral negatief naar de "westfieldrijder". Ook ik vind het er een beetje te gevaarlijk uitzien. Vooral omdat de kans, dat je Westie beschadigd raakt door een scooter die ineens naar rechts komt en op je motorkap gaat liggen, nogal groot is.

Maar als je dan voorkruipt met je motor/scooter, moet je ook wel een beetje gas geven als het groen wordt. En niet als een bejaarde optrekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leven en laten leven meneer Visser.

Dit is in mijn ogen gewoon een ongelofelijke asociale actie waarbij je heel wat meer op het spel zet dan wat blikschade aan je Westie.

Artikeltje 5 wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik ook wel op de motor.

Dan trek ik die Westfield er ook nog wel uit.

Vind het overigens wel een gevaarlijke actie van die Westfield.

Had het toch zeker niet op youtube gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevalletje van elkaar niet begrijpen.

De scooter gaat ergens voor een bloedsnelle auto staan, juist daar waar geen plek is. Bij groen trekt hij met een slakkegang op.

Westfield had ws. verwacht dat de scooter zó weg zou zijn, die gaat immers in het nauwe gat staan en kruipt vooraan. Dan verwácht je gewoon dat de scooter er als een pijl vandoor gaat.

Bij groen blijkt dat ze zich allebei vergist hebben....kan gebeuren....maar dan op dezelfde lijn doorgaan was wat minder handig.

Denk dat ze dit allebei hadden kunnen voorkomen, maar ook in betere banen hadden kunnen leiden. De Westfield stónd er echter al te wachten, en ineens propt die scooter zich ertussen. Die zaait het zaad voor een ongelukkige samenloop van omstandigheden en trekt vervolgens in slakkentempo op (zelfs met mijn Prius had ik hem nog voorbij gestoken).

De scooter had zich er niet tussen moeten wurmen of gewoon vlot optrekken. De Westfield had de scooter ook ruimte kunnen geven. Dat laatste zou ik ws óók niet gedaan hebben, zeg nou zelf, iemand kruipt voor en gaat dan staan schutteren met afrekenen. Daar zég je toch iets van, toch?

Conclusie: Hoofdschuldige is de scooter. De Westfield had het echter kunnen voorkomen (indien er een ongeluk was ontstaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Westfield rijder heeft wat mij betreft een te kort lontje. Begint al te sputteren als de scooter vooraan komt staan en moet daarom even via een gevaarlijke inhaalaktie zijn gelijk bewijzen. Stomme en ondoordachte aktie van iemand met een te hoge bloeddruk. We maken allemaal wel eens een foutje. Gewoon blijven ademhalen, tot tien tellen en elkaar de ruimte geven. Zoiezo hoor je op de openbare weg met andere weggebruikers in de buurt niet als een debiel op te trekken. Daar houdt niemand rekening mee en kan alleen maar gevaarlijke situaties veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook met verbazing bekeken.

Had hem nog een beetje voordeel van de twijfel gegeven, totdat ik de rest van zijn filmpjes op youtube zag.

Wat een droeftoeter zeg. Wannabee betweter maar oh wee als er iets op zijn pad komt:

Ik zal U wel eens laten merken dat ik gelijk heb en hierop mijn aanspraak maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevalletje van elkaar niet begrijpen.

De scooter gaat ergens voor een bloedsnelle auto staan, juist daar waar geen plek is. Bij groen trekt hij met een slakkegang op.

Westfield had ws. verwacht dat de scooter zó weg zou zijn, die gaat immers in het nauwe gat staan en kruipt vooraan. Dan verwácht je gewoon dat de scooter er als een pijl vandoor gaat.

Bij groen blijkt dat ze zich allebei vergist hebben....kan gebeuren....maar dan op dezelfde lijn doorgaan was wat minder handig.

Denk dat ze dit allebei hadden kunnen voorkomen, maar ook in betere banen hadden kunnen leiden. De Westfield stónd er echter al te wachten, en ineens propt die scooter zich ertussen. Die zaait het zaad voor een ongelukkige samenloop van omstandigheden en trekt vervolgens in slakkentempo op (zelfs met mijn Prius had ik hem nog voorbij gestoken).

De scooter had zich er niet tussen moeten wurmen of gewoon vlot optrekken. De Westfield had de scooter ook ruimte kunnen geven. Dat laatste zou ik ws óók niet gedaan hebben, zeg nou zelf, iemand kruipt voor en gaat dan staan schutteren met afrekenen. Daar zég je toch iets van, toch?

Conclusie: Hoofdschuldige is de scooter. De Westfield had het echter kunnen voorkomen (indien er een ongeluk was ontstaan).

Sorry hoor, dat is echt gelul ! De Westfield rijder is zeer bewust aan het treiteren ! Ik zou zeggen tegen die kerel, ga motorrijden, dan heb je altijd de langste ! Overigens opvallend dat dit onderwerp door ene M. Visser wordt gepost ? Moderator ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we ons a.u.b. niet verlagen tot een "geen stijl" niveau discussie....

Daar is al voldoende gezegd?!

Totaal onbelangrijk of het wel of niet iemand van dit forum is.

Ik zie dan ook het nut niet om dit hier te posten.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peter,

Als ik heel eerlijk ben dan denk ik dat ik het filmpje ook hier had gepost als ik het tegen was gekomen.

Door mijn aangeboren nieuwsgierigheid ben ik ook zijn andere filmpjes gaan bekijken. Hij lijkt wel een "man on a mission" en zoekt bewust problemen in het verkeer op die bij hem irritatie oproepen om daarna op zeer gevaarlijke manier dit aan de "overtreders" duidelijk te maken en als klap op de vuurpijl dit ook nog op youtube te knallen.

Omdat het hier een mede se7enrijder betreft voel ik me toch op de een of andere manier persoonlijk verantwoordelijk om dit soort gedrag openlijk te veroordelen. Wat overigens erg vreemd is, want ben zelf absoluut geen moraalridder en overtreed tijdens een gemiddeld ritje met de se7en ook ettelijke malen de "wet". Het moedwillig in gevaar brengen van andere weggebruikers is hierbij echter wel een lijn waar ik absoluut niet overheen zou gaan.

Of het hier wel of geen lid betreft doet volgens mij in eerste instantie ook niet ter zake. Of het zou moeten zijn dat hij een KCC sticker op de achterkant van zijn Se7en heeft staan.Maar nu blijkt dat het wel een lid is, is dit voor mij zeker geen rede om het niet te posten.

Een pluspunt zou zijn, dat als deze persoon meeleest hij wellicht overweegt om dit soort gedrag in de toekomst niet meer te vertonen en wereldkundig te maken.

Daarnaast denk ik dat we een redelijk geciviliseerd groepje zijn en inderdaad ver weg kunnen blijven van de manier van discussiëren zoals dat op "Geen Stijl" gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen : "al die filmpjes...........". Ieder zijn hobby toch? Zou er zelf wat moe van worden om de hele rit maar zoekend te zijn naar onregelmatigheden van "ukkels" die stomme akties uithalen.

En dan thuis weer posten............ al die moeite..........

Persoonlijk (!) vind ik wel dat als je voorpiept met de motor, je gewoon vlot weg moet zijn. Meer dan eens proberen automobilisten toch of ze over je enkels kunnen rijden. En Geelhoed maakt dat maar al te duidelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al blij dat die man hier op het forum niet meer actief was .

Nu gaan jullie hem hier weer op de voorgrond zetten . :evil: :evil::evil:

Mensen met dergelijke ziektebeelden moet je lekker in hun eigen soep gaar laten worden .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al blij dat die man hier op het forum niet meer actief was .

Nu gaan jullie hem hier weer op de voorgrond zetten . :evil: :evil::evil:

Mensen met dergelijke ziektebeelden moet je lekker in hun eigen soep gaar laten worden .

Gr Willem

Er werd ook nog ergens geroepen dat de man een motoragent is. Dat mag ik niet hopen. Is hij het wel dan verdient hij een uitgebreid psychologisch onderzoek. Volkomen ongeschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope... hij heet Peter Geelhoed. Is ook actief op: Gummen.org

Is wel eens met mijn oude VM met Cosworth meegereden. Las later terug (jawel) dat dit echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gevaarlijk was.

Is alweer jaren geleden, zie dat hij nu nog scherper is op heeeeeeeeeeeeeeeeeel gevaarlijk weggedrag. Er staan ontzettend veel filmpjes van hem op het net.

Gelukkig had ie bij mij in de auto geen camera in zijn knoop, dat had een lekker filmpje geworden. :roll:

Destijds vond ik het geen ongeschikte kerel, maar ach.......... mensen veranderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Man on a mission"... inderdaad. Zeker 100 van dit soort Westfield-filmpjes zijn de afgelopen maand op zijn Youtube kanaal.geplaatst. https://www.youtube.com/user/koud29/videos

Laat maar... :)

Die

is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet, had ik dat eerst gezien voor ik mijn oordeel hier neerpende dan was er iets anders uit de bus gekomen. Dit is imho een behoorlijke foute en erg gevaarlijke actie. Zoiets vertonen op de weg drukt duidelijk uit dat je van het verkeer nog niet zo heel veel begrepen hebt.

Al word je dan eens in de hoek gezet, is dat nog geen reden om andere mensen in gevaar te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over Marco, die gestart is met dit Forum filmpje Paul........Geelhoed is lid van de KCC sinds 2004 zo te zien op de ledenlijst.

gr.....Gerard

Even voor de duidelijkheid:

Ik kwam het filmpje tegen op geenstijl.nl en vond het een "bijzondere" manier van rijden van een Westfieldrijder. Ik wist niet wie degene in kwestie was (blijkbaar Geelhoed?) maar vond het, gezien de kit car, relevant genoeg om hier te posten. Jullie zijn van harte welkom om wederom de boodschapper aan te vallen in plaats van het filmpje te bekijken en/of begrijpend te lezen, maar ik ben dus niet de bestuurder in het filmpje. Ik vind het ook een te gevaarlijke manier om een punt duidelijk te maken (scooterrijder mag gerust voorpiepen, maar moet dan ook vlot(ter) optrekken.

Vriendelijke groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Francesco Destijds vond ik het geen ongeschikte kerel, maar ach.......... mensen veranderen...

Ja dat kan Francesco niet alle ziektebeelden zijn aangeboren .

En euh als ik de filmpjes zo zie dan is het ontstaan na een ongeluk .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je midlife substituut voor een seksleven dat schijnbaar Westfield heet. Jankerd. Oja Sarcast, een krat bier als je de volgende Saturdarah-posse die je tegenkomt zo bejegent. Succes! (PS props voor de Ford Ka)

​Nu lijk ik een substituut voor mij seksleven te hebben dat Westfield heet....

Zou de schrijver soms jaloers zijn op onze "Sevens".......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu na 1600 kilometer in een maand merk in mijn Westfield is dat jonge jochies met de golfjes en bmwtjes denken dat ze sneller zijn en denken dat jij overal harder rijd dan is toegestaan en bumperklevertjes worden. :cry:

Wat is wel mooi vind op de wegen is dat mensen kijken en foto's maken zwaaien en duimpjes ophoog steken. Tja ik ben 26 jaar en heb een mooie nieuwe zelfgebouwde Westfield. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geenstijl is ergens voor of tegen, een middenweg is er niet. Volgens mij hebben ze elke ochtend een redactievergadering over de topics en wordt er gestemd; bejubelen of afbranden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...