Ga naar inhoud

regels rdw en keuringen

Martin Scheepbouwer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is deze nieuwe regelgeving, alleen van toepassing voor nieuw gebouwde auto's, of ook voor auto's m.b.t. invoeren met UK registratie?

Geplaatst:

paul

voor de invoer van bestaande oudere in het buitenland geregistreerde auto's veranderd er niet echt veel

wel gaat er beter gelet worden op de buitenlandse papieren

dit vanwege onvolledigheid van de papieren.

wij zouden dus wel eens de dupe kunnen worden van de fouten die de dvla maakt

Geplaatst:
Wat is je bron?

De RDW zelf.

Ik was van de week bij de RDW en vernam dat ze het in Lelystad niet leuk vinden maar gewoon moeten gaan doen vanaf 1 Mei. Alle papieren en richtlijnen zijn klaar.

78db norm en eisen voor veiligheidsgordels is waar we een tijdje over hebben staan praten. Dat worden dus geen sidepipes bij de keuring...

Klinkt goed!

Ik hoop deze zomer klaar te zijn voor de keuring van mijn MK-Busa. Als het in Nederland kan doe ik dat veel liever dan via Engeland. Geen gedoe met mijlen tellers en linkse koplampen. Geen reis en verblijfkosten. Ik wil wel proefkonijn zijn om als eerste te keuren in Lelystad. :lol:

Geplaatst:

ben reuze benieuwd wat zo'n keuring gaat kosten hier in nederland.

heb al begrepen dat de IVA een stuk duurder is dan de SVA

ben natuurlijk ook benieuwd naar de richtlijnen :lol:

Gast Pascal Wassen
Geplaatst:

gaat dit gelden voor "serie" gemaakte kitcars, bv westfield, VM striker enz. of ook echt zelfbouw?

pascal

Geplaatst:
Wat is je bron?

De RDW zelf.

Ik was van de week bij de RDW en vernam dat ze het in Lelystad niet leuk vinden maar gewoon moeten gaan doen vanaf 1 Mei. Alle papieren en richtlijnen zijn klaar.

78db norm en eisen voor veiligheidsgordels is waar we een tijdje over hebben staan praten. Dat worden dus geen sidepipes bij de keuring...

Klinkt goed!

Ik hoop deze zomer klaar te zijn voor de keuring van mijn MK-Busa. Als het in Nederland kan doe ik dat veel liever dan via Engeland. Geen gedoe met mijlen tellers en linkse koplampen. Geen reis en verblijfkosten. Ik wil wel proefkonijn zijn om als eerste te keuren in Lelystad. :lol:

BUSA = motorfiets motor was niet goedgekeurd voor in een auto is dus zowiezo UK of PL als ik me niet vergis.

1mei weten we het.

Gast Tim Russell
Geplaatst:

Heb een stuk gelezen en het ligt op een begin van een NL IVA handleiding.

Laat wij hopen dat wij wel binnen kort hier in NL ons autos kunnen keuren :) Ik vraag mijzelf af als wij Age Related kenteken bewijs kunnen krijgen!

Gast Marcel Maase
Geplaatst:
Ik vraag mijzelf af als wij Age Related kenteken bewijs kunnen krijgen!

Hahahahaaaa, dan ken je de nederlandse overheid nog niet.....age related plate gaat echt niet gebeuren. Ik verwacht dat als er een mogelijkheid wordt geschapen om kitcars op de weg te krijgen het gewoon de volle mep bpm wordt betalen en dat je moet voldoen aan de euro5 norm.....

Geplaatst:

Nou mensen na de web-site van de RDW te hebben bestudeerd kom ik tot het volgende:

Individuele goedkeuring

Een voertuig moet individueel goedgekeurd worden als:

* het geen kentekenbewijs uit een lidstaat van de Europese Unie (EU) heeft;

* het gewijzigd is na de afgifte van het EU-kentekenbewijs;

* het een kentekenbewijs uit een lidstaat heeft die aangeeft dat bepaalde voertuig onderdelen niet of onvoldoende zijn beoordeeld.

Bron: www.RDW.nl

Dit lijkt erop dat er geen wijzigingen zijn voor de import, het punt is echter dat je moeilijk kan bewijzen of je auto nog is zoals tijdens de keuring. Wat die laatste zin opslaat weet ik ook niet, lijkt me meer van hetzelfde.

Verder gekeken wat die keuring inhoud:

Het voertuig moet voor het verkrijgen van een individuele goedkeuring voldoen aan de eisen gesteld in bijlage IV bij de Regeling voertuigen.

Bijlage 4 dus...

Bij Nationale typegoedkeuring kleine serie staat:

Voertuigen van de voertuigcategorieën M, N en O moeten voor het verkrijgen van een nationale kleine serie typegoedkeuring voldoen aan het gestelde in bijlage IIIA. Het niveau van de eisen bevindt zich tussen dat van de Europese kleine serie goedkeuring en dat van de individuele goedkeuring.

nou dat scheelt dus weer....

Bijlage 4 is dus troef...

• 4 weken later...
Geplaatst:

De RDW heeft dan ook nu de officiele versie gepubliceerd.

Hij is te downloaden via hun link (na invullen van de zoek term).

p.s. het is een pdf van +/- 33MB

Gast Pierre Hawinkels
Geplaatst:

lees eens artikel,,5.2.11..kolom 9 aandachtig....er staat geschreven de auto keuren van na 1995,,,,indien deze is uitgerust met een emissie bestrijding systeem,,,,,, kijk die van mij heeft dit niet dus gaan ,dus gaan we kijken naar artikel,,,,5,,1b4,,daar staat dan dat ze zich moeten houden aan de code omschrijving,, dus het valt wel mee er zijn volgens mij wel een paar auto,s te vinden van na 1995 zonder emissie gebeuren... het valt volgens mij nog mee.....gr pierre

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...