Ga naar inhoud

regels rdw en keuringen


Martin Scheepbouwer

Aanbevolen berichten

Vandaag me verdiept in de regel e wetgeveng omtrend het verkrijgen van een kenteken!!

Men gaat uit van een drietal categorieen.

Daar ik zelf keurmeester apk1 en apk2 ben

krijg ik vaak visite van de rdw, en na eens dit probleem met een keurmeester van hun te hebben besproken zijn we gaan zoeken.

Als het goed is vallen de meeste kitcars onder de derde catogorie.

quote:

Een bedrijfsmatig vervaardigde dragende constructie

Een voertuig dat is samengesteld uit een seriematig vervaardigde, dragende constructie en nieuwe of gebruikte onderdelen van één of meer andere voertuigen krijgt een nieuwe identiteit. Hieronder vallen onder andere voertuigen met een niet door de oorspronkelijke voertuigfabrikant geleverd chassis. Geheel of gedeeltelijk uit bouwpakketten vervaardigde voertuigen, de zogeheten kitcars, behoren doorgaans tot deze categorie.

Motorfietsen bestaande uit een niet origineel frame in combinatie met onderdelen van bestaande, andere motorfietsen krijgen eveneens een nieuwe identiteit.

De hierboven genoemde voertuigen vallen onder de ministeriële regeling voor individuele toelating en moeten voldoen aan de huidige technische eisen.

Ministeriële regelingen: http://www.overheid.nl

Daar de meeste chassis door een erkent bedrijf worden vervaardig

(in mijn geval westfield) en voorzien is van een productie en/of chassis nummer val dit onder de bovengenoemde regelgeving.

LET WEL OP HET MOET EEN BEDRIJFSMATIG VERVAARDIG CHASSIS ZIJN

DUS NIET ZELF GEMAAKT.

De aandrijflijn vaak onderdelen zijn van de sloop of los zijn aangekocht

van reeds bestaande voertuigen is dit ook geen probleem meer.

Hierdoor zal de keuring en de kosten het zelfde zijn als een voertuig die zelf ingevoerd is.

Emissie waarden gaan uit van de eisen die gelden op de dag van keuring!

maar we gaan het verder uitspitten.

Navraag is dat de eisen nu europees gaan gelden (maart 2009)dus het geen zin meer heeft om naar buitenland te gaan.

Dus een nieuwe kitcar met een fabrieksmatig gemaakt chassis wordt (ongeacht wat voor een motor blok er in lig)naar de nieuwe eisen gekeurd.

Dus een rover v8 erin wordt beschouwd als een nieuwe en zal moeten doen aan de eisen.

Andere bijkomstigheid een kitcar met een motorblok van een suzuki/yamaha/honda/enz op kenteken krijgen is niet meer mogelijk.

Omdat deze onderdelen geen type goedkeuring hebben om een motorvoertuig op vier wielen aan te drijven.

Dus zijn we aangewezen op de auto motoren .

Dit is voorlopig wat is uitgezocht maar we zijn nog niet klaar.

we gaan verder zoeken in de regelgeving.

gr Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marcel Masselink

Tim,

Martin gaf het al aan in zijn 1e zin: het gaat om het verkrijgen van een nieuw kenteken; oftewel een kitcar zonder enig kenteken.

Niet om een kitcar met een bestaand (buitenlands) kenteken.

Wel is er de 2 uit 3 regeling voor NL-auto's; bijv. de kitcars op keverchassis of 2CV chassis. Daarvan moeten 2 van de 3 bestanddelen van de originele auto zijn (motor/aandrijving ; chassis; carrosserie)

Dus andere carrosserie op een bestaand chassis met motor mag met behoud van kenteken. Uit ervaring weet ik dat onlangs iemand met een zeer mooie Porsche Spyder replica werd afgekeurd, omdat hij in zijn trots had verteld dat hij er een andere motor had ingelegd - - - AFGEKEURD.

Ben wel benieuwd welke eisen er nog meer om de hoek komen kijken bij de 1e keuring bij de RDW. :?::?:

groet marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden, alle auto's aangeboden bij de rdw op bestaand buitenlands kenteken.Je kan niet een auto ter keuring aanbieden zonder registratie.Is het zo dat auto's met een registratie na 03-2009 onder deze regeling vallen of ook een import auto van voor deze tijd.

Als dat zo is kan het nog leuk worden, zeker als ze de zelfde eisen gaan doorvoeren in de bpm afgifte t.a.v uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Volgens mij, maar verbeter me als ik het mis het (oud-leden), is er eens een project geweest in overleg met de RDW om een kitcar op te bouwen in nederland volgens de regelgeving van de RDW.

Helaas is dit toendertijd niet doorgezet, mede door de vele regels en bijkomstigheden. Thomas en Mischa hebben me hier wel eens over verteld. Feit is dat ELK onderdeel een keurmerk dient te hebben, dat is waar volgens mij toendertijd tegenaan gelopen is. Zet je er dus een stoel in, die feitelijk qua veiligheid perfect z'n werk doet, maar mist het keurmerk, dan is dat afkeur...

Leuke discussie voor een kitcaravond in Ede, of tijdens de BBQ in Nijverdal... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat rogier zegt is eens vanuit enkelen mensen uit de kcc georganiseerd in samenwerking met de rdw met als proefauto een robin hood.

Voorafgaand had de rdw de sva keuring onderzocht, bezoeken aan engeland hiertoe gebracht etc...

Onderling kregen tijdens de proefkeuring in lelystad de keurmeesters en aangesloten personen letterlijk ruzie. lang verhaal maar kortom; geen sva of kitcarkeuring in nederland. Dit had niet zozeer met keurmerken te maken alswel met persoonlijke opvattingen van de 15 totaal verschillende mensen van de rdw.

De rdw is er technisch gewoon niet op ingericht een sva uit te voeren en het is commercieel niet interessant. De rdw is een commerciele organisatie dus.......

Doe geen moeite hier onderzoek naar te doen, je bent nummer 30++ die dit hier beoogt te gaan uitvinden, het gaat je niet lukken voor auto's met een niet -typegoedgekeurd chassis, tenzij je heel erg rijk bent.

Zou het je wel lukken dan was het ons of een van de leden hier al lang gelukt, geloof dat maar!

Via sva of tuv of voor veel geld via polen is het allemaal wel te realiseren, ook in de nabije toekomst.

De verre toekomst kan niemand voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de replays

echter houd er rekening mee dat met invoer van de nieuwe europesche wetgevingen alle landen de zelfde regels MOETEN naleven.

Daarom gaan er in maart dit jaar in de landen van de e.u. om ons heen veranderingen plaats vinden.

RDW of niet wij zijn burgers van dit land en hebben daarom ook rechten Een niet alleen plichten,het zijn die zelfde burgers die de regelgeving opstellen en zorgen voor de naleving.

Dus wat er na maart 2009 in e.u. verband toegestaan is zal ook hier MOETEN worden uitgevoerd.

(zo zal in 2011 de bpm op voertuigen vervallen dank de e.u.)

Maar lees goed wat er staat als het chassis bedrijfsmatig is gebouwd

dan is het mogelijk,dus zelf maken is niet mogelijk.

De rest van de onderdelen komen van al bestaande motor voertuigen dus waarom moeten deze herkeurd worden?

Dat de samen stelling anders is praat de wet niet over.

hiermee bedoel ik remmen van automerk a en de aandrijf assen van automerk b .Als je logisch nadenkt is al een type goedkeuring voor afgegeven in de tijd toen deze auto op de nederlandse markt kwam.

Dus hoef je niet alle onderdelen op nieuw te laten keuren.

Ik zie me al nieuwe remschijven halen voor mijn auto en deze nog moet laten keuren om dat er geen type goedkeuring voor is afgegeven.

Als je goed luister na de verschillende keurings centrums laten ze een steek vallen.Niemand weet precies wat wel en niet is toegestaan.

dus drie verschillende keurmeesters hebben alle drie een eigen inzicht .

En dat kan natuurlijk niet.

Het verhaal en het moraal van deze is en dat proef je door de verhalen heen en echt bekend is bij de RDW dat de auto's die via de sva worden aangeboden eigenlijk zo slecht in die tijd gebouwd en van kwaliteit waren dat ze gewoon weg niet door de rdw keuringen heen kwamen.

Door dit te omzeilen ging men naar de U.K.

Ik onthoud me van deze uitspraak maar dit was in de tijd van een merk ruska en de bouwkits van jawel.... donkervoort en er waren nog meer van dit soort nederlandse producten.

Dus verhalen van een crash test op een aangeboden auto zijn volgens een regiohoofd echt indianen verhalen net zo als duizenden euro voor de test kosten.

Volgens hem staat alles vast en is volgens de wet openbaarheid op te vragen.

Ik ben geenzins om alles aan de hoge klok te hangen. maar wees is eerlijk als burger van dit land ,moet je na het buiten land om voor je recht uit te komen.

En als ik op een eerlijke manier (ik zeg niet dat de andere manieren via de sva of tuv oneerlijk is)gewoon in nederland terecht kan ook al kost het €1500 dan doe ik dat.

gr martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Wat voor jou logisch is, is dat voor de RDW/keuring niet. Zo kwam ik met een goedgekeurde auto in de UK niet door de keuring bij RDW.... vreem hè? Er zit toch MOT op zou je zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

houd er rekening mee dat met invoer van de nieuwe europesche wetgevingen alle landen de zelfde regels MOETEN naleven.

Daarom gaan er in maart dit jaar in de landen van de e.u. om ons heen veranderingen plaats vinden.

Dus wat er na maart 2009 in e.u. verband toegestaan is zal ook hier MOETEN worden uitgevoerd.

Maar lees goed wat er staat als het chassis bedrijfsmatig is gebouwd

dan is het mogelijk,dus zelf maken is niet mogelijk.

De rest van de onderdelen komen van al bestaande motor voertuigen dus waarom moeten deze herkeurd worden?

als je goed luister na de verschillende keurings centrums laten ze een steek vallen.Niemand weet precies wat wel en niet is toegestaan.

dus drie verschillende keurmeesters hebben alle drie een eigen inzicht .

En dat kan natuurlijk niet.

Het verhaal en het moraal van deze is en dat proef je door de verhalen heen en echt bekend is bij de RDW dat de auto's die via de sva worden aangeboden eigenlijk zo slecht in die tijd gebouwd en van kwaliteit waren dat ze gewoon weg niet door de rdw keuringen heen kwamen.

Door dit te omzeilen ging men naar de U.K.

Ik onthoud me van deze uitspraak maar dit was in de tijd van een merk ruska en de bouwkits van jawel.... donkervoort en er waren nog meer van dit soort nederlandse producten.

Dus verhalen van een crash test op een aangeboden auto zijn volgens een regiohoofd echt indianen verhalen net zo als duizenden euro voor de test kosten.

Volgens hem staat alles vast en is volgens de wet openbaarheid op te vragen.

Ik ben geenzins om alles aan de hoge klok te hangen. maar wees is eerlijk als burger van dit land ,moet je na het buiten land om voor je recht uit te komen.

En als ik op een eerlijke manier (ik zeg niet dat de andere manieren via de sva of tuv oneerlijk is)gewoon in nederland terecht kan ook al kost het €1500 dan doe ik dat.

gr martin

ik ben helemaal met je eens met "wat zou moeten"

er moet wel meer martin, en niet alles wat geschreven is is waar en al is het waar dan moet je nog maar zien hoe het geinterpreteerd wordt.

Voor 1500 euro doen we allemaal met je mee, voor 2000 euro ook nog wel maar niet voor een halve ton!

succes in je onderzoek. Misschien kun je een (nieuw) groepje vormen met een aantal juristen, kccérs en rdw medewerkers.

de aanhouder wint staat geschreven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lees goed wat er staat als het chassis bedrijfsmatig is gebouwd dan is het mogelijk,dus zelf maken is niet mogelijk.

Ik ben geen wizzard op dit gebied maar het buizen- of kokerframe van een kitcar is toch geen chassis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lees goed wat er staat als het chassis bedrijfsmatig is gebouwd dan is het mogelijk,dus zelf maken is niet mogelijk.

Ik ben geen wizzard op dit gebied maar het buizen- of kokerframe van een kitcar is toch geen chassis?

Uhhh jah anders zou je auto geen chassis hebben??

Chassis = De dragende constructie van een auto.

een moderne auto heeft dat niet meer, omdat in feite je spatbord ook chasis is geworden... tuurlijk zijn er een paar belangrijkere onderdelen zoals dwars balken etc...

maar je buizen frame = chassis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de replays

echter houd er rekening mee dat met invoer van de nieuwe europesche wetgevingen alle landen de zelfde regels MOETEN naleven.

Daarom gaan er in maart dit jaar in de landen van de e.u. om ons heen veranderingen plaats vinden.

RDW of niet wij zijn burgers van dit land en hebben daarom ook rechten Een niet alleen plichten,het zijn die zelfde burgers die de regelgeving opstellen en zorgen voor de naleving.

Dus wat er na maart 2009 in e.u. verband toegestaan is zal ook hier MOETEN worden uitgevoerd.

(zo zal in 2011 de bpm op voertuigen vervallen dank de e.u.)

Maar lees goed wat er staat als het chassis bedrijfsmatig is gebouwd

dan is het mogelijk,dus zelf maken is niet mogelijk.

De rest van de onderdelen komen van al bestaande motor voertuigen dus waarom moeten deze herkeurd worden?

Dat de samen stelling anders is praat de wet niet over.

hiermee bedoel ik remmen van automerk a en de aandrijf assen van automerk b .Als je logisch nadenkt is al een type goedkeuring voor afgegeven in de tijd toen deze auto op de nederlandse markt kwam.

Dus hoef je niet alle onderdelen op nieuw te laten keuren.

Ik zie me al nieuwe remschijven halen voor mijn auto en deze nog moet laten keuren om dat er geen type goedkeuring voor is afgegeven.

Als je goed luister na de verschillende keurings centrums laten ze een steek vallen.Niemand weet precies wat wel en niet is toegestaan.

dus drie verschillende keurmeesters hebben alle drie een eigen inzicht .

En dat kan natuurlijk niet.

Het verhaal en het moraal van deze is en dat proef je door de verhalen heen en echt bekend is bij de RDW dat de auto's die via de sva worden aangeboden eigenlijk zo slecht in die tijd gebouwd en van kwaliteit waren dat ze gewoon weg niet door de rdw keuringen heen kwamen.

Door dit te omzeilen ging men naar de U.K.

Ik onthoud me van deze uitspraak maar dit was in de tijd van een merk ruska en de bouwkits van jawel.... donkervoort en er waren nog meer van dit soort nederlandse producten.

Dus verhalen van een crash test op een aangeboden auto zijn volgens een regiohoofd echt indianen verhalen net zo als duizenden euro voor de test kosten.

Volgens hem staat alles vast en is volgens de wet openbaarheid op te vragen.

Ik ben geenzins om alles aan de hoge klok te hangen. maar wees is eerlijk als burger van dit land ,moet je na het buiten land om voor je recht uit te komen.

En als ik op een eerlijke manier (ik zeg niet dat de andere manieren via de sva of tuv oneerlijk is)gewoon in nederland terecht kan ook al kost het €1500 dan doe ik dat.

gr martin

In maart gaat in de UK de nieuwe IVA in.. dit valt inderdaad samen met de maart die jij zegt. Echter is het zo dat de maart datum gewoon gekoppeld is in de UK aan hun oude SVA. Voorzover ik over de info beschik is het zo dat europa een 2fasig plan had gemaakt betreft auto regel geving. fase 2 daarvan gaat in komend maart.

Echter betreft dit alleen regels voor typegoedgekeurde voertuigen.

Tot nu toe is het altijd nog zo geweest dat een lidstaat zelf mag weten op welke basis ze een kenteken verschaffen aan een voertuig. Dit komt erop neer dat voor een "unitaire goedkeuring" de regels niet geharmoniseerd zijn, ook niet per maart 2009.

Betreft een homologatie is het altijd zo dat het samenbouwsel/ de samenstelling word gekeurd. Dus het is niet zo dat ieder onderdeel afzonderlijk aan eisen moet voldoen. Dit zie je nu ook niet bij fabrikanten van trucks en trailers. Ik ken toeleveranciers van onderdelen voor trucks en trailers (de complete assen en vering etc.) en die onderdelen worden ook niet gekeurd... de klant stopt dit alles in zijn homologatie.

Hij moet natuurlijk wel aantonen dat de onderdelen geschikt zijn in de geplaatste configuratie.

Bij losse onderdelen is het wel zo dat er gekeurd en gecertificeerd moet worden. Anders zou iedereen remblokken kunnen verkopen die niet remmen. En lampen die niet voldoen etc. etc.

In principe is het dus zo dat de achterlichten van je Opel geen Ex nodig hebben (zijn immers gekeurd tijdens je homologatie!!) echter doen ze het wel omdat anders word het lastig controleren en handtehaven....

Het lijkt een beetje op het zelfbouwen van een aanhanger daar moeten ook al je onderdelen met E gemarkeerd zijn. Eigenlijk is dit niet nodig, mits je kan aantonen dat een onderdeel voldoet. het punt is dat dit moeilijk is en daarom is een E markering makkelijker.

(je moet anders zelf test doen en documenten maken waarom jij vind dat hij geschikt is).

Anyway ik geloof niet in het einde van BEC's kwa keuringen na maart

mits ze tijdens de keuring over een achteruit beschikken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast pj.klomp

Ik weet niet of iemand op de (belasting)wetgeving is ingeschoten, maar waarom rijden we gewoon niet met een buitenlands kenteken? Volgens mij is dit wettelijk niet verboden, scheelt een hoop kosten. In NL ben je verplicht om een auto te verzekeren, wegenbelasting te betalen, te keuren, moet er een kenteken afgegeven zijn en je moet een rijbewijs hebben.

Dit kan allemaal op/met een buitenlands voertuig! Dus volgens de Wegenverkeerswet is er niets mis.

Het enige is dat Bos zijn BPM niet krijgt. Nou, als je die betaald en je houd een afschrift bij je auto papieren is er volgens mij niets mis. Het gaat volgens mijn alleen om de BPM.

Is dat wel eens uit gezocht? Gewoon aangifte doen van BPM op een buitenlands kenteken. Ik ben benieuwd wat de rechter er van zegt. Ik doe aangifte maar de belastingdienst accepteert (mogelijk) de BPM aangifte niet........ ik heb als burger mijn plicht gedaan (de aangifte).... dus wie is er dan fout........

http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-10.html

U moet aangifte doen en bpm betalen in de volgende gevallen:

U koopt in het buitenland een personenauto of een motor. U wilt de auto of motor gebruiken op de openbare weg in Nederland.

Als het zo werkt heb je ook geen gezeur met RDW...

Je zult mogelijk wel meer dan normaal gecontroleerd worden door de politie dus zorg dat je je documenten bij je heeft en dan is het volgens mij geen probleem..

Ik hoor graag jullie mening of ervaring.

Groeten Jaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

kort door de bocht je mag maar een bepaalde tijd in nederland reiden met een buitenlands kenteken daarna moet je deze overzetten naar een NL kenteken i.v.m verzekering en wegenbelasting.

Gaat mooi niet op :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij, mag je alleen gebruik maken van een auto op buitenlands kenteken in Nederland.Als je een vaste woon en verblijfplaats hebt,

en geregistreerd bent in het land van herkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt leuk, maar er zitten wel een paar haken en ogen aan.

1) verzekering, voor lange tijd in NL een andere auto verzekeren gaat heel moeilijk en volgens mij kan het niet eens.

2) om de auto overteschrijven op je naam moet je een ingezetene zijn van dat land waar je auto vandaan komt.

3)

U moet aangifte doen en bpm betalen in de volgende gevallen:

* U koopt in het buitenland een personenauto of een motor. U wilt de auto of motor gebruiken op de openbare weg in Nederland.

dat staat er letterlijk! Punt 2 is dat de douane pas BPM aangifte kan doen als de RDW eerst heeft bepaald dat het voertuig in "orde" is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marcel Masselink

Was het maar zo makkelijk om met een engels kenteken hier te rijden. Je loopt tegen een paar problemen aan:

- ten eerste moet de engelse (vorige) eigenaar de auto op zijn naam laten staan en NIET op export zetten. De RDW heeft nl. online verbinding met de DVLA en kan meteen zien of de auto op export of SORN staat. Tevens is bekend of de auto verzekerd.

Rijdt je hier rondt terwijl het kenteken op export staat, dan heb je de auto in NL gebracht en rijdt je zonder een geldig kenteken. Er zit nl. geen kenteken meer bij, maar de V5 is alleen nog maar een identiteitsbewijs bij de auto.

De politie kan bij de RDW de gegevens bevragen, en een boete geven voor rijden zonder een geldig kenteken.

- ten tweede kun je de auto wel verzekeren op engels kenteken, maar als het kenteken ongeldig, dan zal de verzekering bij een ongeval de schade aan derden uitkeren en vervolgens op de verzekeringnemer verhalen.

- ten derde zal bij een evt. douanecontrole je een BPM aanslag op kunnen leggen met 100 % verhoging; alhoewel volgens mij de douane niet zoveel op de weg tegen zult komen.

Probleem zit hem erin dat het engelse kenteken nog geldig moet zijn om hier mee te rijden; maar een engelse eigenaar zal dit waarschijnlijk nooit toestaan voor langere tijd.

gr. Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pascal Wassen

ik blijf de weerstand van de rdw niet snappen bij kitcars. een zelfbouw motorfiets, of zelfs custom bikes samengesteld van nieuwe onderdelen krijgt men heel erg makkelijk gekeurd, zelfs een kompleet zelfbouw frame! men bied eerst frame alleen aan omdat men de lassen en kwaliteit van de lassen en buizen kan zien. (men moet wel aantonen bij zelfbouw van frame dat de gebruike buizen geschikt zijn, zijn bepaalde regels voor qua sterkte) men bouwt motor af en bied hem te keuring aan. geen probleem al meerdere malen gedaan met harley's die geheel zelf gebouwd waren en een keer met een replica van een egli frame waar een oud kawa blok in hing. is met auto's naar mijn idee hetzelfde, valt zelfs onder dezelfde regeling volgens de wet.

eigenlijk zou men dus inderdaad moeten keuren, maar zal teveel gedoe zijn voor hun denk ik :P

pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

RDW gaat gewoon kitcars keuren en op kenteken zetten vanaf 1 mei in lelystad.

Wat is je bron?

En doen ze dat dan volgens de regeling "kleine serie" of volgens "bijlage 1 van de ministeriële regeling toelatingseisen individuele goedkeuring"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Danny Heus
Wat is je bron?

De RDW zelf.

Ik was van de week bij de RDW en vernam dat ze het in Lelystad niet leuk vinden maar gewoon moeten gaan doen vanaf 1 Mei. Alle papieren en richtlijnen zijn klaar.

78db norm en eisen voor veiligheidsgordels is waar we een tijdje over hebben staan praten. Dat worden dus geen sidepipes bij de keuring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook al zoiets vernomen

de richtlijnen zijn inderdaad klaar

maar kunnen wij die al hebben? nee dus

de meeste rdw keurmeesters gaan deze week op cursus

een enkeling is er al geweest maar hebben nog niets over de inhoud van de individuele keuring voor zelfbouwauto's gekregen (wel over andere veranderingen).

best vaag allemaal

mischien is er dan toch alleen maar in lelystad iemand die dat kan?

mijn bescheiden mening is dat per 1 mei in europa een aantal dingen synchroon moeten lopen.

dit is een europees verdrag

nu moeten wij daar ook aan mee doen dus

gevolg

bij de rdw zien ze het nog niet zo zitten en hebben er dus geen personeel voor die daar voldoende voor opgeleid zijn.

dat worden dus wachtrijen van een jaar.

ook zullen ze voor ieder onderdeel van de kitcar een officieel document willen waarmee je iets kan aantonen.

gaat nog best moeilijk worden lijkt me.

maar we voldoen wel aan de europeese wetgeving toch

is mischien doemdenken maar dat doe ik samen met enkele functionarissen die ook niet snappen hoe je die papierenboel dan weer moet gaan regelen.

wel positief is dat we nu eindelijk een weg inslaan waar het echt mogelijk gaat worden om zelf auto's te kentekenen zonder dat we eerst naar het buitenland moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...