Ga naar inhoud

Waar APK-keuring voor kitcars?

Thomas Walder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga mijn Westfield binnenkort door de eerste APK heen proberen te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedere garage even goed met zo'n Westfield weet om te gaan. Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen gewone autogarages overweg met Kitcars in de APK?

Geplaatst:

Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen gewone autogarages overweg met Kitcars in de APK?

Overweg? Ze gaan er niet mee rijden is mijn ervaring...

Je mag hem zelf op de brug rijden en op de rem trappen bij de remmentest en verder mag je gewoon meelopen tijdens de keuring,

kun je ze mooi het chassisnummer wijzen enzo...

In Zwolle wil de één hem helemaal NIET keuren, de ander doet het voor €45 en een derde rekent €9,95 (incl alles)!

Gewoon even shoppen.

Groet, Rudie.

Geplaatst:

he, garage leuverink daar heb ik ooit 7-8 jaar geleden of zo mij toyota celica gekocht

Geplaatst:

je kunt het ook weer hier laten doen waar het vorig jaar ook gebeurd is. Chassis nr staat onder de neus meen ik te herinneren, die moet je daarvoor mogelijk even optillen..

Handiger is wellicht bij je in de buurt apk te doen.

Als ze zeuren over een kachel voor je voorruit heb ik hier zo'n mobiel kacheltje voor je. Dat is zo'n kitcar specifiek afkeurpunt.

Je kunt die kacheltjes ook kopen bij diverse automaterialenzaken voor een euro of 15 en daarvoor kan je ook weer niet helemaal naar dronten rijden.

Geplaatst:

Dank voor de tips heren, ik ga die toko in Apeldoorn eens proberen! Is redelijk dicht bij huis dus dat zou wel mijn voorkeur hebben.

En Bas, de auto is door jou al eens APK-gekeurd, had je daar een 'tijdelijk' kacheltje in hangen toen of hadden ze 'm goedgekeurd zoals ie er nu bij staat?

Geplaatst:

Je kunt er natuurlijk ook een blower in bouwen die je laat zitten, heb je misschien ook nog echt wat aan.

Geplaatst:

Mijn buurman in Den Bosch heeft zijn Apk voor zijn Lotus Elite voor 150,- twee jaar laten verlengen.

Auto reed niet, en remde niet en ze hoefden de auto ook niet te zien.

Maar toen ik het ook wilde was de telefoon afgesloten.

Er zijn volgens mij meerdere bedrijven die dit doen.

Wel handig toch?

Geplaatst:

Maar niet erg veilig lijkt mij.Laat ik het daar maar bij laten.

Ja Dick, er zullen altijd mensen blijven die "goedgekeurd" belangrijker vinden dan GOED GEKEURD!

Geplaatst:

Mijn buurman in Den Bosch

En jij komt uit Lith. Dat moet je me eens uitleggen??????????

Geplaatst:

Ach kom... APK is geldklopperij

Tja ,daar ben ik het nu weer niet mee eens.

De APK is wel degelijk een stukje van de verkeersveiligheid. en dan daarbij wat kost nu een losse apk. :cool:

Geplaatst:

Welke auto heeft na 4 jaar een keuring nodig voor de 'verkeersveiligheid'? Auto's van 15 of 20 jaar ok...

Het kost je geld, tijd en elke garagehouder sleept er meer uit dan alleen de APK. En vergeet je het, pompen ze een acceptgiro van 90 euro door de bus.

Geplaatst:

Voor hen die geen vrede kunnen krijgen met de APK - realiseer je dat die APK niet alleen voor jezelf is maar ook voor al die miljoenen anderen! Ik vind het wel prettig om te weten dat niet alleen mijn auto, maar ook die van anderen in Nederland worden gecontroleerd op een aantal basis-veiligheidsdingen. Elk ongeluk dat gebeurt door dingen die je van tevoren had kunnen voorzien (profieldiepte, slechte remmen, ...) is er 1 teveel!

Geplaatst:

of niet eens weten waar dat rode olie-icoontje nou voor is op het dashbord

Klopt een collega reed gewoon door en nog wel met de auto van de baas :roll:
Geplaatst:

Ik zie het al, dit ga ik verliezen. Die APK zal ook wel ergens goed voor zijn maar ik krijg gewoon jeuk van al die verplichtingen. En met 3 auto's is die APK een gehannes.

Geplaatst:

En jij komt uit Lith. Dat moet je me eens uitleggen??????????

Ik heb mijn bedrijf in Den Bosch, vandaar....

Geplaatst:

Ik zie het al, dit ga ik verliezen. Die APK zal ook wel ergens goed voor zijn maar ik krijg gewoon jeuk van al die verplichtingen. En met 3 auto's is die APK een gehannes.

Dat de kitcars problemen hebben met eerste toelating snap ik. Maar de APK moet in principe overal kunnen en gelijk zijn, natuurlijk zal er wel wat verschil in zitten, maar ik bedoel de grote lijnen. En niet goed is niet goed, goed is goed. Je kunt de hele regelgeving downloaden,

En Cees anders regel ik een afspraak voor je en kom je langs, brood meebrengen ik zorg voor de koffie.

Geplaatst:

We hebben wel een arrangement geregeld met eten in het restaurant en overnachten op het Kasteel in Ophemert en een dagje touren in onze cabriolet.

De APK zit hier helaas nog niet in, maar het is wel een idee om het arrangement hiermee uit te breiden. :idea:

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...