Ga naar inhoud

even voorstellen


michel

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Mijn naam is Michel van Santen en kom uit het mooie Ossenzijl.

Sinds kort heb ik een Dutton super Seven model uit 1983 met hoogstwaarschijnlijk een Ford Sierra 2.0 pinto met dubbele webers .

Momenteel ben ik deze aan het opknappen om straks met mooi weer lekker te gaan toeren en clubmeetings te bezoeken.

Ik ben begonnen met het motorblok, maar omdat de motorcode helaas niet meer op het blok staat heeft het wel wat voeten in de aarde gehad om de juiste onderdelen te vinden.

Hierna wil ik de buitenkant wat moderniseren, interieur aanpakken en uiteindelijk de wielen.

Dus ik zal nog wel regelmatig hier te vinden zijn om advies te vragen.

Mochten er nog vragen van jullie kant zijn dan hoor ik het graag.

gr.

michel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, michel zei:

hierbij een aantal foto's van het motorblok.

Weet iemand wat voor radiateur dit is? en kan ik deze makkelijk vervangen voor een ander?

 

 

Denk dat iets niet werkt met de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Rudie, er zit geen luchtfilter op ben ik nog voor aan het kijken. Er zitten alleen kelken op, maar deze zijn er momenteel af.

Zou de radiateur nog genoeg koeling geven, want onder de kap werd het behoorlijk warm. En er zat ook geen thermostaat in het thermostaathuis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2 liter blok met ook een oude radiateur. Misschien moet je een aantal (platgedrukte) lamellen richten om maximale doorstroom van lucht te krijgen, maar minstens zo belangrijk is dat de luchtstroom dóór de radiateur gaat en niet er omheen. Zorg dus dat de omtrek van de radiateur goed is afgedicht met bv aluminium beplating. Als ontsteking en brandstoftoevoer goed zijn afgesteld dan mag het onder de kap niet te heet worden. Heb je een koelvloeistof-temperatuurmeter in je dashboard? Als je twijfelt aan de aangegeven waarde dan kun je de temp.sensor losschroeven en in een bakje kokend water leggen (Dan moet 'ie dus 100gr aanwijzen...) Ik zie aan de zijkant van de body geen roosters voor warmteafvoer, maar warmte kan ook langs de onderkant verdwijnen. Je hebt toch geen onderplaat onder je blok?

Zelf heb ik nóóit thermische problemen, zelfs niet na een lange tocht in de hete zon bij 30plus... Wel gaat dan soms de koelventilator draaien (maar daar is 'ie ook voor...) Een thermostaat hoort er natuurlijk wel in, dat is zeker. En koelvloeistof, zeker geen kraanwater.

Zorg voor goeie luchtfilters, liefst aanzuigen met koude buitenlucht. Kelken zijn voor op het circuit.

Veel sleutelplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips Rudie.

Ik heb geen onderplaat onder het blok, is geheel open. De radiateur is redelijk ingebouwd in de neus, dus weinig ruimte er om heen. Wel vind ik deze erg schuin staan.

Had een mooi carbon luchtfilter op het oog, maar deze paste helaas niet omdat deze te dik was.  Iemand nog tips voor een goed luchtfilter? 

Wie kent iemand die de webers goed kan afstellen? staat er ergens op internet wat de basis instellingen zijn?

En wat voor velgen passen er onder? ik heb nu 185x40x13 met een steekmaat 4x108.

Dit vindt ik er persoonlijk niet uitzien omdat deze de wielkasten niet vullen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de radiateur strak in je neus zit kun je nog erg veel bypass krijgen om je radiateur heen.

Ik rij zelf met een 2 liter 150pk zetec op een radiateur van een VW polo G40 (1992 auto). Achter de radiateur zit een goede ventilator en een stuk aluminium goed om de radiateur heen zodat de ventilator goed lucht door de radiateur kan trekken. Het standaard door Westfield meegeleverde stukje blik had enorm veel bypass waardoor in een hete zomer (35 graden buiten) de motor tot 110 graden opwarmde... Nu kom ik niet boven de 95 graden uit.

Kijk even naar de ET waarde van je velgen, Westfield heeft 13-23 nodig en dan kom je op een citroen C2 o.a. uit. Dan heb je alleen centreer ringen nodig van citroen naar ford naafgat en wielmoeren ipv bouten (dit is van toepassing op mijn 2010 gebouwde Westfield!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...