michel Geplaatst: 17 oktober 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 oktober 2023 Goedemiddag, Mijn naam is Michel van Santen en kom uit het mooie Ossenzijl. Sinds kort heb ik een Dutton super Seven model uit 1983 met hoogstwaarschijnlijk een Ford Sierra 2.0 pinto met dubbele webers . Momenteel ben ik deze aan het opknappen om straks met mooi weer lekker te gaan toeren en clubmeetings te bezoeken. Ik ben begonnen met het motorblok, maar omdat de motorcode helaas niet meer op het blok staat heeft het wel wat voeten in de aarde gehad om de juiste onderdelen te vinden. Hierna wil ik de buitenkant wat moderniseren, interieur aanpakken en uiteindelijk de wielen. Dus ik zal nog wel regelmatig hier te vinden zijn om advies te vragen. Mochten er nog vragen van jullie kant zijn dan hoor ik het graag. gr. michel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herman Kamp Geplaatst: 17 oktober 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 oktober 2023 Welkom Michel en succes met restaureren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 18 oktober 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 oktober 2023 Welkom hier Michel. Stuur maar 's wat fotootjes op van het blok, er zijn hier vast mensen die het herkennen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michel Geplaatst: 24 oktober 2023 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2023 (aangepast) hierbij een aantal foto's van het motorblok. Weet iemand wat voor radiateur dit is? en kan ik deze makkelijk vervangen voor een ander? 24 oktober 2023 aangepast door michel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 25 oktober 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 oktober 2023 18 uren geleden, michel zei: hierbij een aantal foto's van het motorblok. Weet iemand wat voor radiateur dit is? en kan ik deze makkelijk vervangen voor een ander? Denk dat iets niet werkt met de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michel Geplaatst: 19 november 2023 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 19 november 2023 (aangepast) ging inderdaad niet goed met de foto's nog een poging. 19 november 2023 aangepast door michel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 24 november 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 november 2023 Rembekrachtiging? Geen luchtfilters? Radiateur onbekend. Oud type. Messing, dus goed te repareren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michel Geplaatst: 25 november 2023 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2023 Rudie, er zit geen luchtfilter op ben ik nog voor aan het kijken. Er zitten alleen kelken op, maar deze zijn er momenteel af. Zou de radiateur nog genoeg koeling geven, want onder de kap werd het behoorlijk warm. En er zat ook geen thermostaat in het thermostaathuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 25 november 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2023 Ik heb een 2 liter blok met ook een oude radiateur. Misschien moet je een aantal (platgedrukte) lamellen richten om maximale doorstroom van lucht te krijgen, maar minstens zo belangrijk is dat de luchtstroom dóór de radiateur gaat en niet er omheen. Zorg dus dat de omtrek van de radiateur goed is afgedicht met bv aluminium beplating. Als ontsteking en brandstoftoevoer goed zijn afgesteld dan mag het onder de kap niet te heet worden. Heb je een koelvloeistof-temperatuurmeter in je dashboard? Als je twijfelt aan de aangegeven waarde dan kun je de temp.sensor losschroeven en in een bakje kokend water leggen (Dan moet 'ie dus 100gr aanwijzen...) Ik zie aan de zijkant van de body geen roosters voor warmteafvoer, maar warmte kan ook langs de onderkant verdwijnen. Je hebt toch geen onderplaat onder je blok? Zelf heb ik nóóit thermische problemen, zelfs niet na een lange tocht in de hete zon bij 30plus... Wel gaat dan soms de koelventilator draaien (maar daar is 'ie ook voor...) Een thermostaat hoort er natuurlijk wel in, dat is zeker. En koelvloeistof, zeker geen kraanwater. Zorg voor goeie luchtfilters, liefst aanzuigen met koude buitenlucht. Kelken zijn voor op het circuit. Veel sleutelplezier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michel Geplaatst: 26 november 2023 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 november 2023 bedankt voor de tips Rudie. Ik heb geen onderplaat onder het blok, is geheel open. De radiateur is redelijk ingebouwd in de neus, dus weinig ruimte er om heen. Wel vind ik deze erg schuin staan. Had een mooi carbon luchtfilter op het oog, maar deze paste helaas niet omdat deze te dik was. Iemand nog tips voor een goed luchtfilter? Wie kent iemand die de webers goed kan afstellen? staat er ergens op internet wat de basis instellingen zijn? En wat voor velgen passen er onder? ik heb nu 185x40x13 met een steekmaat 4x108. Dit vindt ik er persoonlijk niet uitzien omdat deze de wielkasten niet vullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 27 november 2023 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 november 2023 Ondanks dat de radiateur strak in je neus zit kun je nog erg veel bypass krijgen om je radiateur heen. Ik rij zelf met een 2 liter 150pk zetec op een radiateur van een VW polo G40 (1992 auto). Achter de radiateur zit een goede ventilator en een stuk aluminium goed om de radiateur heen zodat de ventilator goed lucht door de radiateur kan trekken. Het standaard door Westfield meegeleverde stukje blik had enorm veel bypass waardoor in een hete zomer (35 graden buiten) de motor tot 110 graden opwarmde... Nu kom ik niet boven de 95 graden uit. Kijk even naar de ET waarde van je velgen, Westfield heeft 13-23 nodig en dan kom je op een citroen C2 o.a. uit. Dan heb je alleen centreer ringen nodig van citroen naar ford naafgat en wielmoeren ipv bouten (dit is van toepassing op mijn 2010 gebouwde Westfield!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.