Ga naar inhoud

Uitbouwen differentieel MK

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik wil het differentieel van mijn MK Indy Classic uitbouwen. Heb ik nog nooit gedaan en ik wil de boel graag heel houden tijdens de demontage en ook weer zonder veel ellende terug kunnen bouwen. 

Dus wil ik jullie als poel van experts graag vragen wat de juiste volgorde/werkwijze is?  En misschien een slim tipje en trucje om een nog eenvoudiger te maken. :-) 

Een paar details voor het geval die relevant zijn:

Het is een 7" 3,64 diff met insteekassen. Electrische achteruit via een krans op de aandrijfas.

Achterwielophanging bestaat uit  standaard Mk Indy wishbones met rose joints, MK indy upright, wilwood remmen en protech schokdermpers.

En omdat er een Yamaha FJR1200 (cardan)blok in zit, is het differentieel op de kop gemonteerd. (Anders zou ik 5 versnellingen achteruit en 1 (electrische) vooruit hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dit soort auto’s is het toch echt een kwestie van de constructie en bouw bekijken voordat je de volgorde kan bepalen. Het vraagt wel enige sleutelvaardigheid en inzicht.

Waar woon jij?

Groet Francesco

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lmario zei:

Hi Fransesco, ik woon bij Gorinchem.

Ik hoopte, omdat het een MK Classic is, dat daar nog enige standaard volgorde in zit. (mss wel tegen beter weten in. ) :-) 

Als je een foto hebt waar je diff hangt kun je wat adviezen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een open 3,62 en heb nog een open 3,92 en een 3,62 lsd liggen. En die laatste 2 wil ik natuurlijk niet oud laten worden op zolder, maar uitproberen. :-)
En , ik heb nog weinig ervaring met Indy’s. Dus wil voorkomen dat ik te veel of onnodig onderdelen loshaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...