Herman Kamp Geplaatst: 30 december 2022 Rapporteer Geplaatst: 30 december 2022 Het reservoir van mijn hoofdremcilinder zit vlak bij mijn uitlaatspruitstuk en ik ben bang dit een keer mis gaat en de boel gaat smelten. Is het mogelijk om op een bestaande hoofdremcilinder (VW) losse vulpotjes voor de remvloeistof te monteren? Groeten Herman Quote
J. Gijsberts Geplaatst: 31 december 2022 Rapporteer Geplaatst: 31 december 2022 Normaal zit het tandemreservoir aan de onderzijde voorzien van 2 pilaren, die in rubber afdichtingen worden gedrukt. Her reservoir wordt dan met een boutje vastgezet om te voorkomen dat deze omhoog kan komen. Door nu 2 losse pilaren met een bevestigingsstrip te maken met hitte bestendigen slangen er tussen kun je het geheel om hoog en opzij brengen. Hierdoor kun je het niveau waarschuwingssysteem behouden als dat aanwezig is. Je kunt ook kiezen voor losse reservoirs van bijv. Wilwood. Een gemakkelijker oplossing is een RVS hitteschild aanbrengen tussen het uitlaatspruitstuk en het reservoir om de stralingswarmte naar het reservoir te verminderen. Het effect kun je gemakkelijk voor en na de modificatie meten met een infrarood thermometer. Ik heb zelf rvs hitteschildjes toegepast voor verschillende componenten. Mocht hiervoor meer willen weten neem dan kontakt met mij op of kom een keer langs. Groeten Jan. Quote
Francesco De Stefano Geplaatst: 1 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 1 januari 2023 Bij mijn VM zat er in het bouwpakket een bescherm kap bij om het reservoir te beschermen tegen hitte. Quote
Herman Kamp Geplaatst: 6 januari 2023 Auteur Rapporteer Geplaatst: 6 januari 2023 Beste Jan en Francesco, Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik heb er al een hitteschild tussen zitten. Desalniettemin vind ik het toch niet een heel prettige constructie, dus ik ga kijken of ik het veranderen kan. Groeten Herman Quote
Joey van den Bogaert Geplaatst: 6 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 6 januari 2023 6 uren geleden, Herman Kamp zei: Beste Jan en Francesco, Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik heb er al een hitteschild tussen zitten. Desalniettemin vind ik het toch niet een heel prettige constructie, dus ik ga kijken of ik het veranderen kan. Groeten Herman Ga eens rijden en meet de temperatuur eens in de buurt rond de cilinder. Misschien valt het reuze hard mee. Quote
Francesco De Stefano Geplaatst: 7 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 7 januari 2023 Ik rij al VM77 vanaf 2000 , de eerste had geen hitteschild voor het remvloeistofreservoir, degene die ik nu rij en zelf gebouwd heb wel. Nooit problemen mee gehad. Zowel bij de eerste als de huidige VM. Lijkt me dus niet een heel noodzakelijke modificatie. Maar joh…. Een beetje rommelen aan zo’n auto blijft altijd leuk. Quote
Rudie Heikens Geplaatst: 7 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 7 januari 2023 Wat Francesco zegt! Remvloeistof kan makkelijk 100grC verdragen en de potjes ook. Hoe heet moet het worden voordat eea smelt? Ja, gaat vast lukken als de potjes tegen het uitlaatspruitstuk komen, dán smelt het zeker. Maar met enige tussenruimte en de luchtwervelingen onder de motorkap zou ik me niet zoveel zorgen maken... Maar nogmaals, wat Francesco zegt. (Vooral dat tweede) Ik heb voor een paar Euro een bi-bu thermometertje gehaald voor in de auto. Het thermokoppel voor buiten zit aan een lange draad, die kun je overal waar jij dat wilt met een ty-rapje vastbinden. Werkt goed om allerlei temperaturen te meten tijdens rijden. (Buitentemp, waterslangen, motorblok, ECU, en natuurlijk rempotjes...) Quote
Francesco De Stefano Geplaatst: 7 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 7 januari 2023 En natuurlijk rempotjes….. 😂😄 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.