Ga naar inhoud

Hoofdremcilinder


Herman Kamp

Aanbevolen berichten

Het reservoir van mijn hoofdremcilinder zit vlak bij mijn uitlaatspruitstuk en ik ben bang dit een keer mis gaat en de boel gaat smelten.

Is het mogelijk om op een bestaande hoofdremcilinder (VW) losse vulpotjes voor de remvloeistof te monteren?

Groeten Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zit het tandemreservoir  aan de onderzijde voorzien van 2 pilaren, die in rubber afdichtingen worden gedrukt. Her reservoir wordt dan met een boutje vastgezet om te voorkomen dat deze omhoog kan komen. Door nu 2 losse pilaren met een bevestigingsstrip te maken met hitte bestendigen slangen er tussen kun je het geheel  om hoog en opzij brengen.  Hierdoor kun je het niveau waarschuwingssysteem behouden als dat aanwezig is. Je kunt ook kiezen voor losse reservoirs van bijv. Wilwood.

Een gemakkelijker oplossing is een RVS hitteschild aanbrengen tussen het uitlaatspruitstuk en het reservoir om de stralingswarmte naar het reservoir te verminderen. Het effect kun je gemakkelijk voor en na de modificatie meten met een infrarood thermometer. Ik heb zelf rvs hitteschildjes toegepast voor verschillende componenten.

Mocht hiervoor meer willen weten neem dan kontakt met mij op of kom een keer langs. 

Groeten Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jan en Francesco,

Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik heb er al een hitteschild tussen zitten. Desalniettemin vind ik het toch niet een heel prettige constructie, dus ik ga kijken of ik het veranderen kan.

Groeten Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Herman Kamp zei:

Beste Jan en Francesco,

Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik heb er al een hitteschild tussen zitten. Desalniettemin vind ik het toch niet een heel prettige constructie, dus ik ga kijken of ik het veranderen kan.

Groeten Herman

Ga eens rijden en meet de temperatuur eens in de buurt rond de cilinder. Misschien valt het reuze hard mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al VM77 vanaf 2000 , de eerste had geen hitteschild voor het remvloeistofreservoir, degene die ik nu rij en zelf gebouwd heb wel. Nooit problemen mee gehad. Zowel bij de eerste als de huidige VM.

Lijkt me dus niet een heel noodzakelijke modificatie. Maar joh…. Een beetje rommelen aan zo’n auto blijft altijd leuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Francesco zegt!

Remvloeistof kan makkelijk 100grC verdragen en de potjes ook. Hoe heet moet het worden voordat eea smelt?

Ja, gaat vast lukken als de potjes tegen het uitlaatspruitstuk komen, dán smelt het zeker. Maar met enige tussenruimte en de luchtwervelingen onder de motorkap zou ik me niet zoveel zorgen maken...

Maar nogmaals, wat Francesco zegt. (Vooral dat tweede)

Ik heb voor een paar Euro een bi-bu thermometertje gehaald voor in de auto. Het thermokoppel voor buiten zit aan een lange draad, die kun je overal waar jij dat wilt met een ty-rapje vastbinden. Werkt goed om allerlei temperaturen te meten tijdens rijden. (Buitentemp, waterslangen, motorblok, ECU, en natuurlijk rempotjes...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...