Ga naar inhoud

Hoofdremcilinder Lotus Superseven S4


tdeconinck

Aanbevolen berichten

In mijn Lotus Superseven S4 van 1972 zat een Girling Master brake cilinder met referentie c64676597034 (niet de originele remcilinder).  Deze lekt en kan niet meer gereviseerd worden.  Ik heb heel het internet afgeschuimd om dezelfde remcilinder te vinden, maar dit is een hopeloze zaak.  Kan iemand mij adviseren welke remcilinder ik het best installeer ?  Er bestaan 10duizenden remcilinders, maar de mijne is er blijkbaar niet bij.  Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een nieuwe cilinder ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vermoed dat Arjan de vraag niet goed heeft gelezen. Zijn link geeft geen informatie over de hoofremcilinder.  Het  nummer c64676597034 dat de heer de Coninck vermeld,  is dat het nummer dat op de hoofdremcilinder is ingegoten?  Oorspronkelijk ken ik het nummer 6466597, dat  in de jaren 1966 - 1970 onder andere op de  Ford Cortina GT werd gebruikt. Met een zuiger diameter van 0.7 inch of  0.75 inch.  Waar heb je het referentienummer vandaan? De toevoeging 034 ken ik niet, maar zou te maken kunnen hebben met de aansluitingen voor de remleidingen.  Helaas is er niet veel meer te vinden over de onderdelen uit de jaren rond 1970. Sukses met de zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de link staat deze tekst bij de S4:

Super 7 S4, ? thru 9/71
Girling: Left 64032149; Right 64032150
Also used on: 10/64 to 10/66 Cortina & Super 1200-1500; Cortina MkII (not GT) 1967 on; Morgan Plus 4; Morgan 4/4; Europa S2 thru 9/71; Elan

De remmen gebruikt op de S4 zijn ook gebruikt op de Cortina, zoals je (Gijsberts) ook aangeeft in je bericht.

Bij dit soort zoektochten is het altijd zoeken naar aanknopingspunten, om op die manier een leverancier te vinden.

Met deze informatie kan ts verder zoeken bij leveranciers van Cortina of Morgan onderdelen en wellicht aan de hand van de gebruikte remklauwen een bijpassende hoofdremcilinder zoeken. Dus nee, ik heb de vraag goed gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...