Ga naar inhoud

Boehoe!! Rijbewijs ingevorderd... update: weer terug! :-)

Gast Ar Beltman

Aanbevolen berichten

Gast Ar Beltman
Geplaatst:

Kut! Mijn geliefde rose papiertje is me ontnomen... Ik reed naar huis, beetje dol in de kop, de brug over (Arnhems fameuze rijnbrug), niet in m'n spiegel kijkend van de motor. Nog voor het stoplicht dwong een politiewagen me naar de kant... of ik m'n rijbewijs in wilde leveren. Volgens hen had ik 140 gereden, ech nie! Terug kunnen lullen naar 120, gecorrigeerd iets van 109.. hmm maar weet nog niet of dat klopt..

Geluk bij een ongeluk ben ik geen 'recidivist', heb een schoon verleden qua weggedrag. Behalve dan op m'n 16e voor de kantonrechter wegens het ombouwen van bromfiets tot motorfiets.. tja maar dat telt niet meer :wink: Na 5 dagen kan ik de officier van justitie bellen wanneer ik m'n rijbewijs weer op kan halen.

Jongens ik kan mezelf wel voor de kop slaan Wat Stom!! Ben anders altijd zo scherp op de 50 + grens maar nu net even niet pffff

Nou ja naar alle waarschijnlijkheid maak ik over 2 weken 's Neerlands wegen weer onveilig..weer een leermoment gehad.

En de Trike moet toch uit elkaar want ik moet ketting en tandwielen vervangen (ketting binnen 1 week volkomen aan gort gereden :twisted: ) , en dan moet .. ahum.. het blok eruit voor het voortandwiel.

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Gast Koen Pater
Geplaatst:

Dat is mooi balen zeg! Maar ja... wel een beetje het risico van een kitcar... Hoop dat je je rijbewijs snel weer hebt.

Gast Bart Ogink
Geplaatst:

auw, dat zijn de mindere dingen.

Maar je kunt het van de positieve kant zien nu heb je ineens de mogelijkheid gekregen om de trike eens goed te onderhouden.

overigens was het me maandag al opgevallen dat je ketting goed hoorbaar was. Stond ook erg slapjes.

Gast Daniel le Brun
Geplaatst:

Idd klote Ar, hopelijk krijgen we niet weer de discussie over wel of niet terrecht, het was jou keuze ... dit is het gevolg.

En de Trike moet toch uit elkaar want ik moet ketting en tandwielen vervangen (ketting binnen 1 week volkomen aan gort gereden :twisted: ) , en dan moet .. ahum.. het blok eruit voor het voortandwiel.

We hoorden tijdens het vlaggen je ketting al tikken.

Geplaatst:

Oh, oops :shock:

Ik was in het verleden mijn rijbewijs bijna kwijt door te vaak >30km/h hard te rijden...wel steeds suffe omstandigheden waardoor het gebeurt was, maar goed...gelukkig uiteindelijk niet.

Een wijze les inderdaad...die heb ik vaak genoeg gehad in mijn auto-rijden leven!

Gast Rogier Jansen
Geplaatst:

Part of the deal. En helaas val je ook flink op met dat ding... Denk dat velen wel eens een momentje hebben en achteraf denken: het was maar goed dat...including me. Maarja...

Wel balen met die mooie dagen! Hopelijk krijg je m snel terug.

Gast Roel Timmermans
Geplaatst:

Jaja dat kan gebeuren,

K was hem het vorige jaar zomer ook kwijt, reed 52km/h te hard

Had hem wel weer binnen een week terug inclusief een leuke rekening erbij....

dat risico loop je als je ffkes door tetterd met zo'n ding.

ben aan het denken om de kentekenplaat er achter ook af te halen, haha zal toch niet

Geplaatst:

Echt balen Ar!

Niet om het één of ander maar hebben ze alleen een schatting van jouw snelheid?

Geplaatst:

Balen dat je je net laat gaan als je een keer niet goed in je spiegel kijkt. De weg nodigt er in ieder geval ook voor uit. Hopelijk krijg je je rijbewijs snel weer terug!

Waar je mogelijk iets aan hebt, is het volgende: indien er een trajectmeting is gedaan, probeer na te vragen hoe men de snelheid precies heeft bepaald. Ik heb een keer iemand zijn rijbewijs kunnen laten behouden door de meting van de verbalisant kritisch te bekijken (en beoordelen). Stuur anders even een privéberichtje omdat ik op een openbaar forum liever niet verder uitwijd over dit onderwerp.

Gast Ar Beltman
Geplaatst:

Ja haha dat is waar ze hebben alleen maar m'n snelheid kunnen schatten! Was de brug al over voordat ze bij me konden komen 8) Daar ga ik eens een mooie brief over schrijven aan de officier. Ben als auditor namelijk dol op feiten :wink: Dit is geen feit maar een schatting.

Geplaatst:

tjeemig

weer een staaltje hopeloos machteloos tegenover de wedsdienaar die zij eigen interpretatie van het geheel heeft????

of word het staartje goed?

ik zou het maar op heftig uitaccelereren houden en een goed kloppend verhaal neerzetten,op feiten gebaseerd he :wink:

wel kut voor je Ar

ik zou niet weten hoe ik zonder rijbewijs nog een leuk leven kan hebben :cry:

Geplaatst:

kan gebeuren wel erg vervelend.

ik zo ook niet zonder rijbewijs kunnen.

het verbaas me niks als het mij ook een keer overkomt. :oops:

Geplaatst:

hoe lang heeft die politie auto je gevolgd ar???

de afstand bedoel ik dan.

Geplaatst:
moet toch 1600 meter zijn :?:

Alleen bij mobiele trajectcontroles en als je meer dan 371 km/h rijdt! :lol:

Geplaatst:

Ongeveer dezelfde hoeveelheid afstand wat er nodig is voor dat ding om van 0 - 140 te komen :lol:

Geplaatst:

Die brug bij Arnhem, dat stuk weg bij de BP?.... meen je dat 50km/u??? Ik dacht altijd dat het nog een stuk snelweg was :?

Geplaatst:

Vreemd allemaal Ar,

Ben geen jurist, maar als >50km/h een misdrijf is, dan lijkt het me dat een schatting niet genoeg is wanneer het voorkomt.

Weet niet wat je zelf hebt verklaard, maar een bekentenis van jou kant is in ieder geval een sterk diagnostisch bewijs, waar je vrijwel niet mee weg komt.

En er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ben reuze benieuwd hoe dit verder gaat.

Geplaatst:

Ben geen jurist, maar als >50km/h een misdrijf is.

Is geen misdrijf, gewoon een overtreding.

Gast Tim Russell
Geplaatst:

Jammer voor jou Ar. Is mij ook een keer gebuurd 19 jaar geleden ;) fftjes op de gas en zat ik op 60 waar ik 30 mag (MPH).

Als het niet "gemeten" is maar een inschatting, denk ik ook dat je vrij komt, alleen het gaat jou de moeite kosten om dat allemaal voor elkaar te krijgen.

Geplaatst:

zat je nou in de trike of op de motor?

wel kloten, maargoed terug lullen naar 120 als je er mara 50 mag is nog niet heel erg gunstig denkik :shock:

grtz Thomas

Geplaatst:

ik was er niet akkoord meegegaan zijn teller is neit geijkt.

en dus vervald er eergg veel van het bewijsmateriaal en ook van je boete... ik bedoel het maak tnogal uit of je een bon krijgt van 100 waar je 50 mag of 87 etc..

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...