Ga naar inhoud

ford pinto motor vervangen door eentje met injectie


joost grasmaaiers

Aanbevolen berichten

ik stel de vraag hier omdat ik denk dat er hier meer mensen experimenteren met motoren dan in de clubs voor oude fords.

 

ik heb een ford transit MK 2 uit 1981. Daarin zit een 2.0 liter pinto motor met carburateur en die haalt 78 pk. Die carburateur is kennelijk altijd bagger. Met name op de choke en daar zijn geen setjes meer voor.    Een nieuwe carburateur kost meteen 400 ofzo. Aangezien mijn blokje ook al eens op gas heeft gelopen denk ik over een andere motor. Om niet meteen in hetzelfde euvel te vervallen van de carburateurproblemen, dat hebben ze nogal als standaard probleem, denk ik over een 120 pk PINTO maar met injectie.  Die heeft een een ECU, maar wat hoe moet ik die ECU aansluiten?  wat moet daar inkomend in?    de kabelboom naar de motor hou ik natuurlijk intact

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...