Roel Geplaatst: 19 april 2021 Rapporteer Geplaatst: 19 april 2021 Hallo kcc forummers, ik heb een vraag over een auto waarvan de snelheidsmeter niet meer werkt. De auto heeft een Ford type 9 versnellingsbak met 5 versnellingen. Uit de versnellingsbak komt een kilometerkabel die rechtstreeks naar de snelheidsmeter gaat. Als ik de kilometerkabel losmaak van de versnellingsbak en ik sluit er een schroefmachine op aan dan werkt de kilometerteller. Wie heeft de gouden tip voor mij? Mvg Roel Quote
Francesco De Stefano Geplaatst: 6 juni 2021 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2021 Volgens mij zit er een haakse aansluiting bij de versnellingsbak waar je de kabel op schroeft. Heb je die al losgehaald en gekeken of die nog werkt? Quote
Simon Marks Geplaatst: 18 november 2021 Rapporteer Geplaatst: 18 november 2021 zit een tandwieltje in welk aangedreven wordt door een as in de versnellingsbak. je zou eens kunnen controleren of deze ronddraait wanneer je de aandrijfas rond draait. Misschien is dit tandwieltje of mechanisme overleden... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.