R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 2 november 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 november 2020 Wie heeft er (of weet hier het fijne van..) ooit een K serie motor in een caterham vervangen door een K serie VVC motor? Ik weet dat de rechter motorsteun vervangen moet worden door een ander exemplaar, dit om het inlaatspruitstuk onder de kap te laten passen. De motor kantelt dan een paar graden naar rechts en dat scheelt net genoeg. Waar ik me zorgen over maak is de achterste distributieriem van de VVC. De cover daarvan steekt uit naar achteren en naar links. Het lijkt me dat deze tegen de pedalen box aan gaat komen. Het zou zo kunnen zijn dat het kantelen van de motor naar rechts dit potentiele probleem opheft, waardoor het dus geen probleem is :-), maar dat weet ik niet zeker. Op de foto's de bestaande ruimte tussen de pedalbox en de motor, op het andere fotootje is de best-wel-grote afdekking van de achterste distributieriem te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 15 november 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2020 Volgens mij krijg je nog een paar andere kleine issues als je het blok kantelt. Uitlaat aansluiting en je inlaat onder de kap houden. Hoe kom je uit met het watermondje aan de vvc kop? je kunt het wel passend krijgen maar dat vergt wel wat hak en laswerk aan de pedalbox, met name de stang die tussen pedalbox en de voorkant van de auto zit. Ik heb in het verleden al eens wat verbouwingswerkzaamheden in die hoek uitgevoerd. Niet de eenvoudigste klus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 20 november 2020 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 20 november 2020 Dag Harrie, Volgens Dave Andrews moet een VVC blok wat gekanteld worden om het inlaatspruitstuk onder de kap te laten passen. Caterham verkoopt daar speciale motorsteunen voor. Dat is een probleem wat zowel links als rechts gestuurde caterhams hebben. Over de pedalbox wordt niet gerept...dat is een puur links gestuurde auto probleem. Ik zie dat nu als het grootste probleem. Toch zijn er links gestuurde VVC caterhams , dus het moet kunnen! Als ik foto's daarvan bekijk kan ik niet ontdekken wat er nu aan gemodificeerd is om dat te laten passen. De pedalbox ziet er daarbij nog standaard uit en het blok lijkt niet overdreven gekanteld te zijn. De koelvloeistof uitlaat gaat er sowieso af, het caterham /K serie blokje systeem is met een andere buis die daar prima onder past. En de uitlaat moet ook nog passen, misschien met een hele kleine 'ingreep' in de laatste bocht van het uitlaatspruitstuk. Ik heb caterham al 2 x een mailtje gestuurd met vragen hierover, maar die geven geen antwoord..Ik zal er binnenkort nog maar eens een sturen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 20 november 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 november 2020 Je moet ze bellen, ze reageren erg traag op mails. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 24 november 2020 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 november 2020 Ah, ok. Ga ik doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 11 december 2020 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 december 2020 Steun is op de post. Bovendien heb ik begrepen dat het allemaal gewoon gaat passen. Wel veel zaken overzetten; caterpan, apollotank, koelvloeistof aansluitingen en zo. En uitzoeken hoe ik de eu3 kabelboom aan de auto kan knopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.