Jump to content
Sign in to follow this  
Joey van den Bogaert

Opvolgers Toyo R1R

Recommended Posts

Joey van den Bogaert

Allen,

Zijn er mensen die hun Toyo R1R voor een andere banden hebben vervangen? Welk merk/type is het geworden en wat is de ervaring? T.z.t. zal iedereen hun banden moeten vervangen en op deze manier kunnen we ervaringen delen.

Ik kijk momenteel (ook i.v.m. de prijs dan maakt een keertje meer glijden niet heel veel uit) in de hoek van de Nankang NS2R treadwear 180 en Federal 595 RS-Pro.

Graag een review van banden houden: grip bij droog en mogelijk nat weer, slijtage, treadwar en niet te vergeten bandenmaat!

Edited by Joey van den Bogaert

Share this post


Link to post
Share on other sites
A.Boeren

Beide semi slicks gebruikt, specifiek voor circuitgebruik.

Beide zitten grofweg in dezelfde prijskategorie.

Ik heb ze weliswaar op verschillende auto's gehad, maar beide geven een stukje meer grip dan een standaard sportieve band, wat voor lichtgewicht auto's lekker is. 

Ook in  de regen doen ze het goed.

Op de kitcar moet ik de banden eerder vervangen omdat ze te oud worden, dan dat ze kaal zijn.

Beide banden zijn volgens mij goede opties als je sportief rijdt.

Als je graag toert zal je liever meer comfort willen hebben, minder bandenruis en dan is dit type band iets minder geschikt, beide hebben een vrij stijve wang.

Nu lichte voorkeur voor nangkang omdat de ferderal tot 2 keer toe redelijke scheurtjes in het rubber profiel kreeg.

Groetjes,

Arjan

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joey van den Bogaert
Op 23-9-2019 om 20:03 zei A.Boeren:

Beide semi slicks gebruikt, specifiek voor circuitgebruik.

Beide zitten grofweg in dezelfde prijskategorie.

Ik heb ze weliswaar op verschillende auto's gehad, maar beide geven een stukje meer grip dan een standaard sportieve band, wat voor lichtgewicht auto's lekker is. 

Ook in  de regen doen ze het goed.

Op de kitcar moet ik de banden eerder vervangen omdat ze te oud worden, dan dat ze kaal zijn.

Beide banden zijn volgens mij goede opties als je sportief rijdt.

Als je graag toert zal je liever meer comfort willen hebben, minder bandenruis en dan is dit type band iets minder geschikt, beide hebben een vrij stijve wang.

Nu lichte voorkeur voor nangkang omdat de ferderal tot 2 keer toe redelijke scheurtjes in het rubber profiel kreeg.

Groetjes,

Arjan

 

 

 

 

 

Mooie uitleg! R1R is nog 8000km gok ik en ze zijn op. Ik mag de banden door slijtage vervangen. Nu in 5 jaar 35.000km gereden. 1 jaar maar 2.000km i.v.m. ziekte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...