Ga naar inhoud

Opvolgers Toyo R1R


Joey van den Bogaert

Aanbevolen berichten

Allen,

Zijn er mensen die hun Toyo R1R voor een andere banden hebben vervangen? Welk merk/type is het geworden en wat is de ervaring? T.z.t. zal iedereen hun banden moeten vervangen en op deze manier kunnen we ervaringen delen.

Ik kijk momenteel (ook i.v.m. de prijs dan maakt een keertje meer glijden niet heel veel uit) in de hoek van de Nankang NS2R treadwear 180 en Federal 595 RS-Pro.

Graag een review van banden houden: grip bij droog en mogelijk nat weer, slijtage, treadwar en niet te vergeten bandenmaat!

aangepast door Joey van den Bogaert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beide semi slicks gebruikt, specifiek voor circuitgebruik.

Beide zitten grofweg in dezelfde prijskategorie.

Ik heb ze weliswaar op verschillende auto's gehad, maar beide geven een stukje meer grip dan een standaard sportieve band, wat voor lichtgewicht auto's lekker is. 

Ook in  de regen doen ze het goed.

Op de kitcar moet ik de banden eerder vervangen omdat ze te oud worden, dan dat ze kaal zijn.

Beide banden zijn volgens mij goede opties als je sportief rijdt.

Als je graag toert zal je liever meer comfort willen hebben, minder bandenruis en dan is dit type band iets minder geschikt, beide hebben een vrij stijve wang.

Nu lichte voorkeur voor nangkang omdat de ferderal tot 2 keer toe redelijke scheurtjes in het rubber profiel kreeg.

Groetjes,

Arjan

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2019 om 20:03 zei A.Boeren:

Beide semi slicks gebruikt, specifiek voor circuitgebruik.

Beide zitten grofweg in dezelfde prijskategorie.

Ik heb ze weliswaar op verschillende auto's gehad, maar beide geven een stukje meer grip dan een standaard sportieve band, wat voor lichtgewicht auto's lekker is. 

Ook in  de regen doen ze het goed.

Op de kitcar moet ik de banden eerder vervangen omdat ze te oud worden, dan dat ze kaal zijn.

Beide banden zijn volgens mij goede opties als je sportief rijdt.

Als je graag toert zal je liever meer comfort willen hebben, minder bandenruis en dan is dit type band iets minder geschikt, beide hebben een vrij stijve wang.

Nu lichte voorkeur voor nangkang omdat de ferderal tot 2 keer toe redelijke scheurtjes in het rubber profiel kreeg.

Groetjes,

Arjan

 

 

 

 

 

Mooie uitleg! R1R is nog 8000km gok ik en ze zijn op. Ik mag de banden door slijtage vervangen. Nu in 5 jaar 35.000km gereden. 1 jaar maar 2.000km i.v.m. ziekte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...