Ga naar inhoud

Westfield Se Suspension


Aanbevolen berichten

Heren,

Klopt het dat de onderste wishbone van een Westfield parallel moet lopen met de grond? Zie afbeelding hieronder. Die van mij staat niet bepaald parallel zoals je op de tweede afbeelding kan zien, ook niet wanneer ik in het wagentje zit. Het is ook niet dat de Westfield hoog afgesteld staat via de schokbrekers, ik zit namelijk op de laagst mogelijke stand, 11 cm voor / 14,3 cm achter. Betekend dit dat de schokbrekers/veren té lang zijn? Op google afbeeldingen zie ik dat ik niet de enige ben... 

Ik ben misschien van plan volgende winter nieuwe schokbrekers/veren op de SE te monteren aangezien deze nog origineel zijn uit '92. Ik heb ook niet de indruk dat er iets gebeurd wanneer ik speel met de rebound afstelling, dat schroefje kun je eindeloos met de klok of tegen de klok indraaien... Dit lijkt me wel iets moois, alleen weet ik niet of ik dan kortere veren/schokbrekers moet nemen ik vergelijking met wat er nu onder zit aangezien die wishbone niet parallel loopt.... https://www.protechshocks.co.uk/westfield-se-sei-set-of-shocks/ 

Advies is welkom!

 

chassis.jpg.6964a65a713d41e23978441d6e3935cc.jpg

 

 

 

VideoCapture_20190809-163958.jpg.70805c66e946510e3050b488982adc0b.jpg

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Simon,

How jij nu meet wijkt af TOV het bovenste plaatje. Zij meten hart bout aan de chassis zijde naar onderkant fusee. 

Dat de onderste draagarm altijd parallel dient te zijn is denk wat kort door de bocht. Dit is erg afhankelijk van de geometrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee

1 uur geleden zei Menno Groenendaal:

Simon,

How jij nu meet wijkt af TOV het bovenste plaatje. Zij meten hart bout aan de chassis zijde naar onderkant fusee. 

Dat de onderste draagarm altijd parallel dient te zijn is denk wat kort door de bocht. Dit is erg afhankelijk van de geometrie.

Mmm... Ik zal het morgen eens nameten Menno, scherp... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...