Ga naar inhoud

Handrem / Schijfremmem


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo lotgenoten. Ik zit met een aantal vragen in mijn hoofd wat betreft de remmerij van mijn VM77 en wel deze. Hoe kan het dat mijn rechter voorwiel eerder blokkeert als het linker? De remschijven zijn even dik, remblokken zijn even dik, zo goed als nieuw, ook uit gewisseld van links naar rechts, de banden hebben dezelfde slijtage maar zijn nog heel goed, de remdruk kan niet anders zijn links of rechts, het komt van 1 remleiding af met een T splitsing , remschijven zijn aan beide kanten voelbaar even glad, of ik er alleen of met z'n tweeen in zit maakt niet uit. Geen, nee geen lucht in de remmen, staal gevlochten flexibele remleidingen, hoe kan het dan zijn dat hij bij flinke pedaaldruk rechts eerder blokkeert dan links. De auto remt overigens goed, alleen wil ik dat als ik vol moet remmen beide wielen blokkeren en niet 1wiel eerder dan het andere, dit is bij hoge snelheden ook link natuurlijk, maar hoe kan het ????

Achter heb ik een nieuwe Atlas as met spare laten maken in 2017  door Biesheuvel met nieuwe remschijven en 4 pots Wilwood remklauwen, met remverdeler er tussen, ook deze remmen moeten volgens mij veel harder remmen. Of ik de remverdeler helemaal open zet of bijna dicht is er geen verschil, remblokken zijn van de zachte soort, geadviseerd door Biesheuvel, remdruk is het zelfde als de voorkant.

Er zit een enkele pedaal remcilinder op van ATe 19 mm, de remolie is 1 jaar oud en is van het merk ATe racing blue. Er is 3 keer 1liter remolie door het systeem gezogen om er al de lucht uit te halen, het rempedaal is knoert hard, dus geen lucht meer in de remleidingen of remklauwen.

Waarom zit ik dan nog met deze problemen, de APK was goed maar liet op de remmen-rollenbank verschil zien tussen links en rechts,  hoe kan dit ???

weet iemand hier nog iets over te zeggen waar ik naar zou kunnen kijken.  IK HOOR HET GRAAG.

Mvg. Ad Coertjens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...