R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 23 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 In mijn westfield zit deze hoofdremcilinder. Een vrij lang ding; 18,5 cm. Normaal gesproken geen probleem... Ik heb nu een 18k4 motor die vervangen gaat worden door zo'n zelfde exemplaar, maar dan een met VVC. Aan de achterkant van de kop zit daar de tweede distributieriem (zie foto) waarbij de kap nu straks net wel of net niet tegen het reservoir van de remcilinder aan komt. Dit lijkt me geen goed idee. Ik heb voor hispec schijfremmen en achter trommels. Wie kan me vertellen welke hoofdremcilinder ik ook kan gebruiken die korter is dan deze? In ieder geval zal het reservoir wat minder ver naar voren moeten zitten. Groet, Robin
Tim Valk. Geplaatst: 23 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 Hy, je kan eventueel ook alleen het reservoir verplaatsen en in de de pomp 2 “hoeken” zetten met een darm aan
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 23 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 48 minuten geleden zei Tim Valk.: Hy, je kan eventueel ook alleen het reservoir verplaatsen en in de de pomp 2 “hoeken” zetten met een darm aan He Tim, ik begrijp niet wat je bedoelt met 2 hoeken zetten? en reservoir verplaatsen zou al een oplossing zijn denk ik; heb ik dan een slang tussen reservoir en remcilinder. Hoe zit dat dan vast in de remcilinder? Heb je een link of een afbeelding hoe dat dan wordt?
Tim Valk. Geplaatst: 23 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 Jep, gewoon met 2 slangen, deze “nippels kan je in je cilinder duwen, eventueel met 2 apparte reservoirs van wilwood Ook makkelijker om olie bij te vullrn gezien je de reservoirs nu hoger kan plaatsen Ik dacht dat ik deze bij biesheuvel bestelde Moest je deze niet vinden, kijk ik even voor je
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 23 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 Dat zou een prima oplossing zijn. Zijn die aansluitingen van de reservoirs een standaard maat ? Anders moet ik het reservoir er af halen en even opmeten denk ik. Bedankt, ik ga zoeken! Gr, Robin
Tim Valk. Geplaatst: 23 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 23 september 2018 Normaal past dit gewoon, ik heb ze ook in een ford rempomp zitten, eventueel een beetje aanpassen of extra rubber er komt ook totaal geen druk op, is alleen om de pomp “te vullen” zorg wel dat je de slangen gebruikt die bestend zijn tegen remolie ik maak morgen een foto hoe ik het nu heb
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 24 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 24 september 2018 Dank je. Dit zou zeker moeten kunnen ja. Ik zag dat er ook reservoirs waren met 2 onderuitgangen. Als ik die neem dan kan ik ook mijn huidige schroefdop met niveau waarschuwing blijven gebruiken. Gr, Robin
Pim de Jonge Geplaatst: 24 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 24 september 2018 deze bv : https://www.ebay.nl/itm/Bremsflussigkeitsbehalter-2-Kreis-dual-circuit-brake-reservoir-Fiat-124-131-128/291152983468?hash=item43ca11f5ac:g:-eAAAOSwTO9Z9w9m
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 25 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 25 september 2018 Op 24-9-2018 om 18:45 zei Pim de Jonge: deze bv : https://www.ebay.nl/itm/Bremsflussigkeitsbehalter-2-Kreis-dual-circuit-brake-reservoir-Fiat-124-131-128/291152983468?hash=item43ca11f5ac:g:-eAAAOSwTO9Z9w9m Ja, precies. Lijkt op een 51 mm dop inderdaad. Gr, Robin
Simon Marks Geplaatst: 11 oktober 2018 Rapporteer Geplaatst: 11 oktober 2018 https://www.ebay.com/itm/Dunnell-Racing-control-system-for-Zetec-Ford-engines-Lotus-7-clubman-racing/183379999213?hash=item2ab24cb9ed:g:FkgAAOSwry1aLA6e:rk:11:pf:0&autorefresh=true Afbeelding 6 linksboven Eventueel ook nog optie ; )
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.