Jump to content
Paul van de Kant

Westfield 1.6 16v zetec sport OMEX

Recommended Posts

Paul van de Kant

Hi all,

sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Westfield met een 1.6 16v Sport met een OMEX computer aan boord. Ik zoek in de regio Tiel naar bedrijf wat bekend is met Westfields/kitcars en een Omex tuning. Het andere alternatief is een nieuwe computer erin, maar ik wil het liefst met de bestaande spullen eerste werken voordat ik verder ga investeren.

Graag jullie advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Aerdts

Mischa heeft veel ervaring met Omex. Zou niet zo snel deze eruit halen.

Wil je nog iets leuks doen dan heb ik nog een supercharger liggen Eaton M62 met magneetkoppeling.

Is geen plug & Play voor alle duidelijkheid, maar wel leuk om erin te bouwen en brengt echt over het hele toeren gebied plezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.hawinkels

past deze ook op een 18oo zetec,,,en wat zijn de kosten mvr gr pierre....,,,,,,,,..pjehawinkels@ziggo.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Menno Groenendaal

Paul, in Geldermalsen zit een rollenbank volgens mij doet hij ook omex.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mischa Bauman

2liter zetec. andere mapping in de omex en tussen de 150 tot - 80pk

 

Edited by Mischa Bauman

Share this post


Link to post
Share on other sites
M. de Bondt

Speedcenter Geldermalsen...heeft idd een rollenbank en volgens mij vertrouwd met omex.......eigenaar heet Jaap......succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.hawinkels

 

mischa bauman,heeft mijn autoje op de rollenbank afgesteld,,,,,,    omex 600.....perfect..... 197 pk ,ben er nog altijd blij mee... uit 2 ltr  gr pierre 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dirk Strikwerda

Haha Pierre, dat je er blij mee bent is wat telt ! Als het blok een standaard 2.0 Zetec is, is 197 pk tamelijk overdreven, een Duratec komt meer in de buurt. Uitslagen van rollenbanken wantrouw ik per definitie. Dat is zo manipuleerbaar als de pest...

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.hawinkels

sorry dirk..is een 2lt duratec met omex, ligt in dax rush..,is vergeleken met mijn westfield 130pk  een wereld van verschil,,,, westfield net een ...solex.,,grpierre

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paul van de Kant

Yes mannen,

dank allen voor de reacties! Hier kan ik inderdaad wat mee. 

@Richard Aerdts, is wel gaaf om dit erop te bouwen. Kun je mij iets meer toelichten over de zaken wat er dan aangepast moet worden? inlaat, uitlaat etc? body begrijp ik overigens. Maar moet de motor etc ook verplaatst worden?

@Mischa Bauman, ik had je berichtje gezien! dank daarvoor. Ik zal deze week nog even met je contacten. 

Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Aerdts

Je inlaat veranderen is een optie maar hoeft niet altijd. De supercharger in de plek zetten van je dynamo en de standaard dynamo omruilen voor een Daihatsu Cuore dynamo. Zolang je niet op overdreven veel boost gaat zitten kun je zelfs de kop laten zitten. Hele ombouw is best te doen. Ik heb ook nog een watergekoelde intercooler en ander injectoren. Je zult wel je Omex moeten remappen maar dan heb je ook een hele ander motor die je niet meer herkend. Met een beetje geluk hoef je het plastic niet eens aan te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...