Pim de Jonge Geplaatst: 10 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 september 2018 Iemand ervaring met dit product? http://www.efignition.nl/
Menno Groenendaal Geplaatst: 10 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 september 2018 Is een megasquirt clone. Ik hoor er evenveel positieve als negatieve verhalen over. Niet te verwarren met andere EFI genoemde systemen zoals bijvoorbeeld https://www.efitechnology.it
Harry Bouma Geplaatst: 10 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 september 2018 39 minuten geleden zei Menno Groenendaal: Is een megasquirt clone. Ik hoor er evenveel positieve als negatieve verhalen over. Niet te verwarren met andere EFI genoemde systemen zoals bijvoorbeeld https://www.efitechnology.it En als je goed op interwebdinges zoekt kun je zelfs zo'n EFI, ofwel Magnetti Marrelli voor hetzelfde bedrag scoren als zo'n kloon van megasquirt. Dan heb je tenminste iets goed in handen.
Richard Aerdts Geplaatst: 10 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 10 september 2018 Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht en op de audi V6 blok gehad. Draait Tuner Studio software op. Verwacht niet teveel ondersteuning van Jeroen. Is je motor niet veel eisend en wil je eenvoudige/nieuwe niet al te dure ECU dan kun je hier aardig mee uit de voeten. Is een megasquirt kloon en in de tijd die ik hem heb gehad heeft hij prima voldaan. Ik heb de kabelboom zelf gemaakt want deze zijn in verhouding gewoon veel te duur bij hun. Voor te programmeren adviseer ik je wel de betaalversie van Tuner studio te kopen en niet de Freeware. Hiermee kun je echt heel beperkt werken. Nogmaals ik heb positieve maar ook negatieve dingen gehoord en heb toch eentje gekocht en ding deed wat hij moest doen. Zijn genoeg aansluit schemaatjes van te vinden. Stekker aansluiting ECU vereist wel een speciale tang.
Menno Groenendaal Geplaatst: 11 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 11 september 2018 Pim, ik zou eerst op een rijtje zetten wat je wensen zijn en wat voor een computer hier bij past. Denk hierbij ook toekomst gericht.
Pim de Jonge Geplaatst: 11 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 september 2018 Bedankt voor jullie adviezen zover. Is een KMS bijvoorbeeld zoveel beter? Aangezien deze een stuk duurder is. Wat is het belangrijkste om op te letten voor de aanschaf van een dergelijk systeem? Als ik de websites zo napluis kunnen ze allemaal hetzelfde??
Harry Bouma Geplaatst: 11 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 11 september 2018 Belangrijkste in een ecu zijn de coildrivers en injectiondrivers. Dat zijn kleine stukjes hardware op de printplaat die het behoorlijk voor hun kiezen krijgen. Daar heb je dan ook gelijk het grootste prijs component te pakken van een ecu. De Zytek, Pectel, Coshworth, Magnetti Marrelli, Motecs en meer van deze topmerken zijn bovendien uitgerust met ronde Souriau connectoren die het ook weer behoorlijk duurder maken. Nu zul je in een kitcar met een eenvoudige motor niet snel een van deze ecu's nodig hebben, maar van tijd tot tijd duikt er wel eens eentje op in de motorsport forums. Zo heb ik b.v. al eens een Motec M800 voor 750 euries bemachtigd, waar je normaal ruim 4000 kwijt bent, om maar niet te spreken van de Zytek die destijds ruim 8000 kostte als je alle opties aan had staan. Die uitgebreide ECU's hebben ook vaak een intelligent learning systeem waarbij niet alleen de brandstof maar ook de ontsteking ingeleerd kan worden. Dat scheelt gewoon een hoop tijd op de dyno. De KMS behoord wat dat betreft bij de middenmoot. Zo heb ik b.v. voor mijn nieuwe motor een EFI gekocht omdat deze een ingebouwde strategie heeft voor een sequentiele dogbox, meerdere mappings heeft op basis van knocklimits en target lambda waardes. De EFI heeft overigens een uitstekende support middels Ohle Buhl racing. De KMS zit in NL en zal dit ook wel op orde hebben. Ik denk dat je daar hiermee wel voldoende info hebt om een keuze te kunnen maken.
Pim de Jonge Geplaatst: 12 september 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 12 september 2018 Harry, Bedankt voor deze info daar kan ik wel wat mee.
Menno Groenendaal Geplaatst: 12 september 2018 Rapporteer Geplaatst: 12 september 2018 Pim, ik zou ook kijken waar je van plan bent de auto op de dyno te zetten. Bij deze mensen kun je vaak wel te horen krijgen welke systemen zij prettig vinden. Vaak verkopen ze deze spullen zelf niet wat ze een stuk objectiever maakt. Zelf heb ik gekozen voor een VEMS computer. Tot nu toe is de support tijdens de aanschaf zeer goed geweest. Support vind ik persoonlijk belangrijker dan de laagste prijs.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.