ad coertjens Geplaatst: 13 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 13 augustus 2018 Ik weer, ben nog 'n vraag vergeten te stellen aan de techneuten, deze. Op de achterkant van de betreffende dynamo zit ook nog een Bosch zwart rechthoekig blokje met een stekkerverbinding, op het blokje staat; Bosch 22uF/100V, De vraag is, waar dient dit blokje met stekkertje voor. Als iemand dit weet hoor ik het graag. Dit allemaal om mijn kennis te verbeteren. Alvast bedankt en zie foto. Mvg Ad C.
J. Gijsberts Geplaatst: 14 augustus 2018 Rapporteer Geplaatst: 14 augustus 2018 Dynamo's produceren een electrisch veld dat storing kan geven voor de radio ontvangst. Dit probleem wordt opgelost door een condensator te monteren. In jouw geval een condensator van 2.2 micro farad welke de meest gebruikelijk condensator voor de ontstoring is. Tegenwoording is deze vaak al geïntegreed in de dynamo's.
ad coertjens Geplaatst: 14 augustus 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 14 augustus 2018 Heer Gijsberts, hartelijk dank voor uw antwoord, weer iets ervan op gestoken. Hebt u toevallig ook 'n antwoord op mijn andere vraag over de Spanningsregelaar op de dynamo ? Met vriendelijke groet, Ad C.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.