Jump to content
Theo v/d Munckhof

Cosworth Pectel SQ6

Recommended Posts

Theo v/d Munckhof

Heeft er hier iemand ervaring met deze ECU of de tools. Ben een beetje aan het verkennen voor ik de pc aansluit. Documentatie is nu niet zo geweldig te vinden op de support site.  Personality file en wel niet uitwisselbaar geeft wellicht wat risico's.. Is high end en de cal tool is redelijk helder maar het begrijpen welke tool wel / niet compatible is en als je met personality / external personality.. nog geen idee. 

Ik begrijp dat dit erg onduidelijk is als je er nooit naar gekeken hebt.. dus negeren dan aub.

Groeten, Theo

Mischa Bauman

Weet er wel wat van. maar ik heb daarvoor een Engels contact. die weet er echt alles van en Phil is er behulpzaam. stuur je een pb

Harry Bouma

Dit is wat ik er over heb. Heb ik ooit ergens van de cosworth site gehaald. Weet niet of dit is waar naar je zoekt.

Wat ik er uit begrepen heb, kun je dus ecu's treffen die afgeschermd zijn met een custom personality file. Net zo iets als een password protection op een andere ECU. In dat geval heb je dus een brick. Gewoon de pext instaleren, ecu aansluiten en vingers crossed en hopen dat het een standaard configuratie is.

Personalities

Everybody needs a personality. That is to say, one is required to communicate with a Pectel ECU and to open datasets. Personalities exist on a PC and authorise that PC to communicate with the equivalent Pectel ECU.

Personalities are small executable files that you run a single time on PC to install. These files are distributed by Cosworth or the appropriate developer. Only one Personality can be installed at a time, however they are easily over written by simply clicking a different one. The currently installed personality is visible by hovering over the little man in the lower right hand corner in Pi CalTool.

Most Pectel ECUs will be of the "Pectel External" (PEXT) personality type. This will allow access to almost everything the ECU has to offer. The vast majority of people will be using a PEXT personality as most ECUs are programmed as PEXT ECUs.

There are additional developers which will configure Pectel ECUs to use their own personalities (common ones include M-Sport and Mountune). If you have come across one of these ECUs and only have a PEXT personality, you will not be able to communicate with it. Developer specific personalities are distributed by each developer. Cosworth cannot supply these personalities. Developer specific personalities can be used to restrict access to certain maps or areas of the dataset on the ECU.

Edited by Harry Bouma

Ronnie Wagterveld

Ik heb wel een link naar de manual van de caltool https://www.rbracing-rsr.com/downloads/wiring_pdfs/Caltool_Manual.pdf

Het zijn bijna 300 pagina's dus ben niet voor je op zoek gegaan of je vraag er in beantwoord wordt.

En deze heb je vast de pins https://www.cosworth.com/wp-content/uploads/2017/11/29E-071516PS.pdf

Edited by Ronnie Wagterveld