JB de Klerk Geplaatst: 1 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 1 juni 2018 Wie kan mij vertellen welk type starre as ik onder mijn super seven heb? Aan de onderzijde van het differentieel staat het volgende nummer: 7186 4198AG of 71BG 4198 AG. Ik wil dat weten om de goede keerringen te bestellen.
Dirk Strikwerda Geplaatst: 1 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 1 juni 2018 Kun je wellicht wat foto’s posten ? Maakt het wat makkelijker om te identificeren.
JB de Klerk Geplaatst: 2 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2018 Hierbij een paar foto's van de achteras, hoop dat je hier wat aan hebt.
Herman Kamp Geplaatst: 3 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 3 juni 2018 Als je googeld op:71BG 4198 AG dan kom je op http://www.fordification.com/tech/rearends_ford01.htm Heb je hier iets aan? Groeten, Herman
JB de Klerk Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 3 juni 2018 Herman, ik kan op die site mijn type as niet vinden. Ben geen ster op internet, wellicht dat het daaraan ligt. Is het niet een site voor USA Ford pick-up?
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Zo te zien is dit een Atlas axle. Het lijkt erop dat men de spoorbreedte groter heeft gemaakt met afstandbussen. Dat zou inhouden dat er ook langere steekassen inzitten. Welke keerringen zoek je ?
JB de Klerk Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Ik zoek de keerringen bij de twee wielen, want daar lekt die aan beide zijden olie en dat komt op de remschijf, gelukkig alleen aan de binnen zijde, zodat hij nog wel achter remt. Weet je misschien ook waar deze as onder gezeten heeft?
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Deze as zat onder de Ford Capri’s met zwaardere motoren. Is dit ‘m ?
JB de Klerk Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Dirk, bedankt voor je reactie, zal van de week hem nog een keer op de brug zetten om te kijken of het een capri as is zoals op jouw afbeelding. Wat is onderdeel nr 17 trouwens? Zie ik het nu goed dat er geen aparte keerring in zit, maar gecombineerd is met het lager.
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Bij nader inzien kan dit ook een Köln as zijn...
JB de Klerk Geplaatst: 5 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 5 juni 2018 Dirk, als ik jouw foto's zie van verschillende Assen, dan is het volgens mij een "koln" as. Is hier ook een schets van zoals van de capri as? Waar kan ik de onderdelen eventueel kopen om de lekkage op te lossen.
ad coertjens Geplaatst: 6 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2018 Ik denk 'n Ford Taunus as, dat er een spare diff. in zit lijkt mij onwaarschijnlijk, er zijn wel Capri starre assen met een spare diff. Ik had zo'n zelfde as als op de foto's bij jou, daar heb ik ook de buitenste lagers en persring van vervangen, van zo'n lagerset kan ik je de nummers wel geven, ik heb de lagerset bij APS in Breda besteld, ik heb die starre as in gerolen bij van Biesheuvel, daar heb ik een nieuwe as laten bouwen met een spare differentieel . ik hoor het wel. Mvg Ad C.
JB de Klerk Geplaatst: 6 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2018 Ad, kan je mij de nummers geven?
ad coertjens Geplaatst: 6 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2018 Ik ga het opzoeken en geef het z.s.m aan je door. Mvg Ad C.
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 Op 5-6-2018 om 16:38 zei JB de Klerk: Dirk, als ik jouw foto's zie van verschillende Assen, dan is het volgens mij een "koln" as. Is hier ook een schets van zoals van de capri as? Waar kan ik de onderdelen eventueel kopen om de lekkage op te lossen. Ik maak veel gebruik van de informatie op www.motomobil.de een duitse leverancier van klassieke Ford onderdelen. Dit zou inderdaad de Koln achse van een Taunus kunnen zijn: http://www.motomobil.com/fileadmin/Kataloge/Taunus/Taunus_deutsch.pdf (Weiter/Index/Hinterachse) Wat ik niet helemaal begrijp aan de constructie onder jouw auto. Normaal gesproken wordt het lager op de steekas geperst en borgt de flens met de 4 bouten dat lager/as op z'n plek blijft. Bij jou zitten er afstandsbussen tussen om de spoorbreedte te vergroten. Dan zitten er ook langere steekassen in. Maar hoe wordt nu geborgd dat het lager juist in de as zit ? Dat zou namelijk de olielekkage ook kunnen verklaren.
ad coertjens Geplaatst: 7 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 Met de vorige spreker/ schrijver eens, dat zou kunnen, al denk ik niet dat her lager, gezien de strakke passing van het lager op de as, het gaat verschuiven. De aspijp waar de buitenste lager-ring in zit op gesloten, zijn nog al eens door roest aan getast waardoor er putjes in geroest zijn waardoor er olie langs naar buiten zou kunnen komen. ik heb hier de bon van de lagers, de prijs die er op staat is voor twee lagers en twee persringen.
JB de Klerk Geplaatst: 7 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 De bussen zitten erop om de remklauwen op de goede afstandsmaat te maken t.o.v. de remschijven. Van origine zaten er trommelremmen op.
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 1 uur geleden zei JB de Klerk: De bussen zitten erop om de remklauwen op de goede afstandsmaat te maken t.o.v. de remschijven. Van origine zaten er trommelremmen op. Helder ! Ik heb een banjo as onder mijn Striker maar het principe is hetzelfde. Om het effect wat Ad beschrijft tegen te gaan heb ik lagers met een rubber ring geplaatst. Zoals het een kitcar met oude Engelse techniek betaamt, lekt er vanalles (anders is de olie op) maar de as is droog !
J. Bakker Geplaatst: 9 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 9 juni 2018 Nou Drik dan hebben we zeker dezelfde persoon gesproken, toen ik dit persoon vertelde dat mijn Ford Xflow blok wat olie lekte vertelde me dit persoon dat dat niet erg was, pas als hij geen olie meer lekte dan had je een probleem want dan was volgens hem de olie op
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.