Tim Valk. Geplaatst: 31 mei 2018 Rapporteer Geplaatst: 31 mei 2018 Heb een ontsteking liggen van een van de laatste sierras, met normaal een volledige sturing bij welke ik dus niet heb Kan ik deze ook op een andere manier aansluiten? met een kleine module (foto 2) werkt het in ieder geval al niet
Harry Bouma Geplaatst: 1 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 1 juni 2018 Je hebt er nog wel ergens een bobine tussen zitten? Sommige ontstekingen hebben een ballastweerstand nodig. Ken deze niet, dus kan het niet zeggen. Zou overigens wel kunnen.
Tim Valk. Geplaatst: 1 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 1 juni 2018 Bobijn heb ik ook, anders word het moeilijk🤪
Dirk Strikwerda Geplaatst: 1 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 1 juni 2018 De kleine ontstekingsmodule moet gebruikt worden met een verdeler met een inductieve opnemer en niet met een Hall effect sensor. Inductief heeft 2 pennen in de connector, Hall heeft er 3. Kun je de draadkleuren van de module eens op een rijtje zetten ? Ik heb nog wel schema’s liggen. Als ik type sensor en draadkleuren weet ga ik kijken of ik het juiste schema heb.
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2018 Deze combi gaat waarschijnlijk idd niet werken. Zie schema Je hebt een Hall effect opnemer 38 (rechts in het schema) die waarschijnlijk alleen werkt met die grote module 101. De andere module die je hebt liggen is 54 en daar heb je een inductieve opnemer voor nodig. Je zou de bruine draad aan massa kunnen leggen. Misschien dat het dan wel werkt. Suggestie: voor 99 euro heb je een compleet nieuwe accuspark verdeler met elektronische ontsteking....
Tim Valk. Geplaatst: 5 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 5 juni 2018 Ok, ga een powerspark bestellen, net iets goedkoper thanks voor de info
Harry Bouma Geplaatst: 6 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2018 Op 4-6-2018 om 18:51 zei Dirk Strikwerda: Deze combi gaat waarschijnlijk idd niet werken. Zie schema Je hebt een Hall effect opnemer 38 (rechts in het schema) die waarschijnlijk alleen werkt met die grote module 101. De andere module die je hebt liggen is 54 en daar heb je een inductieve opnemer voor nodig. Je zou de bruine draad aan massa kunnen leggen. Misschien dat het dan wel werkt. Suggestie: voor 99 euro heb je een compleet nieuwe accuspark verdeler met elektronische ontsteking.... Kijk eens aan, wat geleerd vandaag. Blijft bij mij toch de vraag waarom een hall gever niet zou kunnen werken. Als je de hallsensor van voeding voorziet geeft de hall sensor toch ook een pieksignaal wat in ieder geval hoger is dan wat een inductieve sensor afgeeft. Nog afgezien van het verschil in wavevorm van het signaal. Daarom heeft de inductieve sensor er toch een amp achter zitten, om enkel om het inductieve signaal te versterken. Ik heb niet meer van die oude meuk, anders zou ik het wel eens willen proberen.
Tim Valk. Geplaatst: 6 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2018 Ok, eens rechtstreeks aansluiten, zal het eens proberen zie 3 aansluitingen op schema, + 0 en - Ik vermoed: +: +12v op batterij of 15 van de bobijn -: -12v eigenlijk de massa 0: de 1 of - van de bobijn klopt dit?
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 juni 2018 Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 Op 6-6-2018 om 09:12 zei Harry Bouma: Kijk eens aan, wat geleerd vandaag. Blijft bij mij toch de vraag waarom een hall gever niet zou kunnen werken. Als je de hallsensor van voeding voorziet geeft de hall sensor toch ook een pieksignaal wat in ieder geval hoger is dan wat een inductieve sensor afgeeft. Nog afgezien van het verschil in wavevorm van het signaal. Daarom heeft de inductieve sensor er toch een amp achter zitten, om enkel om het inductieve signaal te versterken. Ik heb niet meer van die oude meuk, anders zou ik het wel eens willen proberen. Ook de Hall-effect versie heeft er nog een amp achter zitten in module 101. Wat overigens een module is om de ontsteking en inlaatspruitstukverwarming aan te sturen en een.... carburateur. Ja, met een stappenmotor voor het stationair toerental. Het zou overigens zomaar kunnen werken omdat die oude meuk minder gevoelig is. Vandaar mijn suggestie om de bruine draad aan massa te leggen bij gebruik met module 54. De draadkleuren suggereren dat de Hall-effect sensor dan voeding heeft. Op 6-6-2018 om 09:49 zei Tim Valk.: Ok, eens rechtstreeks aansluiten, zal het eens proberen zie 3 aansluitingen op schema, + 0 en - Ik vermoed: +: +12v op batterij of 15 van de bobijn -: -12v eigenlijk de massa 0: de 1 of - van de bobijn klopt dit? Ik lees hieruit dat je de Hall-effect sensor rechtstreeks op de bobine wilt aansluiten ? Dat gaat echt niet werken omdat het signaal van de sensor veel te klein is om de bobine te laten afgaan. Je zult altijd module 54 (jouw foto 2) er tussen moeten zetten. Kun je van die module de draadkleuren noteren ? Ik kan ze niet helemaal matchen met het schema.
Tim Valk. Geplaatst: 7 juni 2018 Auteur Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2018 Had ik al geprobeerd maar werkte niet zal dan toch de powerspark worden
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.