Ga naar inhoud

Tigres.TDI


Martin Scheepbouwer
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja hoor daar gaat hij dan de Tigres TDI moet er aan geloven.

Plaats maken voor een ander project.

Ik heb het een en ander al geplaatst op deze site maar voor de advertentie lezers het volgende.

""

Super Seven

South Ways Sportcars

Tigres TDI

 

Dit bijzonder project is in een tijd van 4 ½ jaar gebouwd.

Begonnen als een gewoon kitcar project voor een benzine motor.

Tijdens de bouw was het al gauw duidelijk dat de overheid aardig wilde cashen op mijn project.

Dit in de vorm van houders schap belasting en het befaamde CO tax.

Het kwam op een slordige € 9.000 daarbij was volgens sommige het onmogelijk deze door de keuring te krijgen.

Ik heb het project anders aangepakt en gezien en het geheel geswapt naar  ombouw in diesel techniek.

Als motor heb ik na veel raad en speurwerk gekozen voor een VAG 1.9 TDI blok type ARL.

Deze heeft vele voordelen ten opzichte van de andere TDI’s namelijk de pomp verstuiver.

De turbo is vervangen voor een Mercedes Benz  VVT14 exemplaar.

Veel groter dan de standaard  die op de VW tdi’s zit.

Dit resulteert in een vermogen van meer dan 200+HP en een koppel van 400Nm.

Het geheel via een enkel massa vliegwiel, Sachs sport druk groep en een Ford P100 koppelingsplaat.

Hier aan zit een Borg Warner T5 versnellingsbak uit een Ford Sierra Cosworth.

Een in Engeland nieuw aan aangepast cardanas met een Ford 3,4 differentieel

Ophangen achter compleet van een Cosworth.

Om al dit geweld te stoppen rondom voorzien van Wilwood 4 pots remklauwen en rem schijven.

Als remblokken de Ferodo 2500 serie op de vooras en Wilwood op de achteras.

3 Stuks Wilwood hoofd remcilinders  0,6” voor de vooras, 0,75”op de acheras en 1”voor de koppeling.

Ophanging voorzijde aangepast Sierra met binnen liggende schokbrekers

Stuurkolom Ford Sierra aangepast met een Ford Escort stuurheugel.

Verlichting is LED rondom waarvan rem/achterlicht dubbel achter en een 3e remlicht hoog in de rolbar.

Voorzijde verlichting 5 in 1 combi van L& lamp en de rest is ook LED zelfs in de spiegels LED richtingaanwijzers.

De cockpit voorzien van volledige bekleding en een mooi dashbord met digitale meters en alle schakelaars voorzien met LED indicatie en guards, en 2 USB contacten voor rand apparatuur.

Twee goed zittende kuipstoelen met 4 punt  gordels.

15” 7J Allu velgen voorzien van TOYO 205/50-15.

Met deze techniek en mijn kennis is deze auto zorgvuldig gebouwd wat resulteerde in een keuring bij de RDW in het test centrum te Lelystad.

Wat voor velen onmogelijk leek werd gelogen straft.

Op de eerste dag was de statische test in een hal dit is een zware APK test met controle op alle papieren en test rapporten die je zelf moet regelen.

Dag twee is een dynamische test dit houd in de test baan op. Remmen,  geluid, auto gedrag  enz.

Maar alles werd goed bevonden en de auto verkreeg een kenteken.

De motor is echter terug gesteld op een slordige 170PK want er is anders niet mee te rijden, in ieder geval voor mij maar iemand anders zal alles er uit willen halen en dan is meer dan 220PK zonder aanpassingen geen probleem, zorg voor een goede verzekering.

Alleen serieuze gegadigde kunnen bellen\mailen voor een afspraak.

Ik dacht aan een bedrag van rond de €17.500

gr Martin 0619999095

IMG_20161206_140314.jpg

aangepast door Martin Scheepbouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...