Jump to content
Jurgen Henot

reservewiel op een VM77 / nummerplaatbvestiging

Recommended Posts

Jurgen Henot

hallo,

heb sinds kort een VM77 met achteraan een reservewiel

maar ik heb gemerkt in die paar korte ritjes dat de manier waarop die vastgemaakt is niet ideaal is

ben al 2 wielbouten verloren, en de stang die vastzit in de carrosserie is ook al afgebroken, allemaal door de trillingen en krachten die er op staan

ik was nu van plan om dat reservewiel er af te laten, maar dan moet ik die houder er ook afhalen en zorgen dat ik mijn nummerplaathouder op een andere manier kan bevestigen 

hoe zit dat bij andere VM77's zonder een reservewielhouder?

ik was nu van plan om een copy van die houder te maken die 20cm korter is zodat hij bijna vlak tegen de wagen komt te staan, maar misschien zijn er eenvoudiger / goedkoper manieren om dit te doen

graag jullie input

mvg,

jurgen henot

WP_20180329_19_55_35_Pro (Medium).jpg

Ben Ubaghs

Bij mijn VM zit dat er allemaal niet meer op en zit er een kentekenplaat houder met klinknagels op de achterbak(poly) gemonteerd, incl. kentekenverlichting. Blijf je in jouw geval wel met een aantal zichtbare gaten en beschadiging zitten, zo te zien.

gr, Ben

Edwin Haerkens

Hier ook de houder verwijderd. De plek waar het reservewielvast zat, heb ik gebruikt om de kentekenverlichting te maken. De lichte lakbeschadiging heb ik inmiddels laten spuiten.

lr0mIf3gQImLkQ5mp5AJ1w_thumb_3927.jpg.f06aa7609ac16cf0a7e7abe79bb39eaa.jpgUNADJUSTEDNONRAW_thumb_2a9.jpg.0be8c487fa629160aaf2f229da1201af.jpg

Jurgen Henot
5 uur geleden zei Edwin Haerkens:

Hier ook de houder verwijderd. De plek waar het reservewielvast zat, heb ik gebruikt om de kentekenverlichting te maken. De lichte lakbeschadiging heb ik inmiddels laten spuiten.

Edwin, 

en hoe heb je de nummerplaathouder dan bevestigd op de achterzijde? je vm77 ziet er in alle geval super uit!!

ik ga inderdaad een stukje moeten laten herspuiten tenzij ik de nummerplaathouder erover kan plaatsen

met klinknagels doe ik liever niet, maak liever geen extra gaten in de polyester

groeten

jurgen

Edwin Haerkens
19 minuten geleden zei Jurgen Henot:

Mercy! Als je wilt, mag je eens komen kijken. :P

Mijn nummerplaathouder is wel vast gebout. Evenals de 3de remlicht (vanwege het bouwjaar nodig bij de mijne).

Misschien is kitten/plakken een optie voor je. Wel kan toch de lak wat beschadigen vanwege inwerking van de kit/plak.

Jurgen Henot

@Edwin Haerkens
ik heb ondertussen het probleem opgelost, ik heb een houder laten maken, die exact hetzelfde is als de originele, alleen 20cm korter, waardoor die vlak tegen de achterkant staat
nu alleen nog de achterzijde eens laten herspuiten.

WP_20180423_15_56_48_Pro (Large).jpg

WP_20180423_15_57_05_Pro (Large).jpg