Ga naar inhoud

ontluchtingsproblemen


Roy Schröder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisterenavond nieuwe remvloeistof in het systeem getrokken d.m.v. een compressorpomp die via de remnippels de oude vloeistof eruit pompt, en gelijkertijd via het reservoir nieuwe bijvullen.

daarna wil mijn Elise niet meer fatsoenlijk koppelen, en krijg hem niet meer in de versnelling.

ik moest eerder al het pedaal tot helemaal aan de bodem intrappen om hem vrij te krijgen.

bij het laten opkomen van het pedaal pakte hij vrijwel meteen.

heb ik iets over het hoofd gezien ? is er een betere manier om eventueel het systeem te ontluchten...

als ik het goed heb kan op de manier zoals ik het nu gedaan heb ook geen lucht in het systeem komen.

 

de monteurs die me hierbij helpen vermoeden dat ze het moeten zoeken bij de pedaalafstelling, maar dat is bij de elise geen optie wat ik weet.

Geplaatst:

http://www.lotustalk.com/forums/f101/caution-while-pressure-bleeding-clutch-slave-cylinder-89950/

Hallo Roy,

Zie link boven. Bij een aantal Lotus modellen  wordt de koppelings hoofdcilinder gevoed uit het reservoir voor de remmen. Echter de aansluiting zit halverwege tussen het min en max teken.

Dit houdt in dat bij iets zakken van het nivo  lucht in de hoofdcilinder wordt gezogen en je het bovengenoemde probleem krijgt.  Je moet bij het ontluchten zorgen dat het nivo op het max nivo blijft. Bovengenoemde link beschrijft het probleem duidelijk en toont het reservoir.  Check in ieder geval of dat bij jou ook het geval is.

Sukses

 

Geplaatst:

idd een duidelijke link met goeie oplossingen.

ga morgen maar weer eens aan de slag ermee, hoop dat het lukt.

had ook al met van Sten gebeld vandaag en die gaven me ook allerlei tips.

Geplaatst:

vandaag weer eens aan de slag gegaan en alles is nu opgelost.

loopt als een zonnetje, en koppeling incl schakelen loopt super vloeiend nu.

Geplaatst:

Kon het probleem opgelost worden door er voor te zorgen, dat het nivo op max  in het reservoir bleef tijdens het ontluchten?

Geplaatst:

de gouden tip is eigenlijk veel langer dan normaal de hulp cilinder te ontluchten, of beter gezegd de vloeistof daar af te tappen.

het reservoir via een overdruk systeem bijvullen.

het reservoir is zo gebouwd dat ergens tussen de - en + een slang aangesloten zit.

daar kan hij lucht pakken wat net niet de bedoeling is, dus het is zaak om hem altijd zo vol mogelijk te houden bij verversen.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...