Jump to content
Rob Schipper

Heftafel

Recommended Posts

Rob Schipper

Ik heb de hand weten te leggen op een Flexlift heftafel. Er zit alleen geen bedieningsunit bij...  Weet iemand of hiervoor ook zelf iets te maken is? Ik weet niet of ik zo'n bediening los kan kopen.

 

m.v.g. Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harry Bouma

Is toch gewoon een losse hydropomp unit met een bedienknop?

Die kun je op MP ook wel vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rob Schipper

Moet dat dan een elektrische pomp zijn of kan dit ook met een voetpomp? Moet er ook een reservoir bij zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harry Bouma

voetpomp kan wel, reservoir zowiezo want de olie moet ergens heen als het uit de cilinder komt.

Electromotor is voor de luiere mensen.

De voetpomp zal overigens wel vrij klein moeten zijn in pompdiameter omdat je bij een heftafel behoorlijk wat druk op moet boouwen voordat die omhoog beweegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Huijgens

Een drukknop om de pomp te starten. Ontlastklep om te zakken kan handmatig of elektrisch. Dan nog een knop erbij om te laten zakken.

Als er een voetklembeveiliging onder zit wordt het wat ingewikkelder. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martin Scheepbouwer

Hydrausch handpomp dubbel werkend zoals ze die in de metaal gebruiken niet duuren oersterk.

gr martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Huijgens

Een handontlastklep geniet de voorkeur. Een elektrische is of open of dicht. Ik heb een elektrische en bij het zakken van de lift gaat hij een beetje " bufferen" door de minimale rek in de slang. Dan danst de auto een klein beetje bij het zakken. Niet hinderlijk maar kan het verschil maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klaas van Veluw
4 uur geleden zei Ad Huijgens:

Een handontlastklep geniet de voorkeur. Een elektrische is of open of dicht. Ik heb een elektrische en bij het zakken van de lift gaat hij een beetje " bufferen" door de minimale rek in de slang. Dan danst de auto een klein beetje bij het zakken. Niet hinderlijk maar kan het verschil maken.

ad een instelbare smoring aanbrengen met een paar deugdelijke slangen (zonder accumulator werking )en geen probleem meer bij het zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...