Ga naar inhoud

Bouwverslag Lancia 037


Pim de Jonge

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Hi Pim, erg gaaf een 037.. Ook één van mijn droomauto's. Je kent vast het filmpje van Petrolicious wel. En die van Chris Harris die op de passagiersstoel zit met uitpuilende ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi Ferry,

Sorry voor de late reactie, ken ik zeker.

037 schiet aardig op Robert ( rolkooi bouwer )  doet goed zijn best. Alles is bijna klaar voor aflassen. Komende week gaat ook het achterste subframe aan de carros.

 

kl.jpg

kli.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

kent iemand dit soort elektrische pompjes ( rechts naast de cirkel )? Het is volgens mij voor de waterinjectie van de Lancia 037.

Deze word ingespoten net voor de compressor.

 

water injection.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 4 maanden later...

Ik ga zo langzaam richting het punt dat ik een motor in wil gaan bouwen.

De motor die in eerste instantie voor de keuring gebruikt gaat worden, dus niet al te veel pk's ik gok op ongeveer 75 pk. Dan blijft de BPM onder de 10.000 Euro grofweg gerekend .

Deze motor moet passen aan een VW Passat tranaxle versnellingsbak, deze ligt normaal in de lengte voorin bij de Passat ( B5 denk ik ), voorbeeld bijgevoegd.

De kleinste motor van de Passat B5 is volgens mij een 1600 van 101 pk dan komt de BPM boven de 10.000 Euro uit.

Ik zoek iemand die mij kan vertellen of er een andere ( minder pk ) VW blok direct op dit type bak past? Misschien van een Golf of zo??

Het kan zijn dat ik eerder deze vraag gesteld  heb of iemand al eens een tip gegeven heeft , ik ben het even kwijt, excuus voor de herhaling

Groet,

 

Pim

Audi A6 C5 A4 B5 2,8 142KW 97-01 PETROL MANUAL GEARBOX 5-SPEED DHYu.jpg

Audi A6 C5 A4 B5 2,8 142KW 97-01 PETROL MANUAL GEARBOX 5-SPEED DHY.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Mischa Bauman:

vw4 cilinders passen dan. 

Hoi Mischa,

Passen alle 4 cilinders?

De code van mijn bak is DHZ19067, kun je een voorbeeld geven van een VW motor van ongeveer 75 pk die past op deze bak.

Of is het beter een mal te maken van de bak en dan te passen bij een potentiële motor?

Ik zag als voorbeeld deze motor op marktplaats: Volkswagen Golf 5 ('03-'08) 1.4 16V 80 PK

Het is de bedoeling als tijdelijke oplossing. Ik wil nu zo snel mogelijk richting RDW ( of Engeland, mocht de Brexit uitgesteld worden???). De definitieve motoren bak komt later wel

Bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

 

Pim

 

Volkswagen Golf 5 (03-08) 1.4 16V 80 PK.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...