S.Muris Geplaatst: 9 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2017 Beste forumleden, Welk APK keuringsstation bevelen jullie mij aan om mijn MK indy te laten keuren. Het betreft een MK indy met zx9r blok. Ik heb denk ik wel een uitdaging aangaande de uitstoot, ik kwam het volgende tegen: http://www.altmann.haan.de/L1/default.htm Is dit het proberen waard, of gewoon op keuring gaan, zet wel een cat op, maar is natuurlijk niet geregeld... Gr Stefan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Haerkens Geplaatst: 9 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2017 Stefan, Probeer eens bij Salimans in Roggel. Hier wordt elk jaar de "Zwarte Jatten Dag" Zuid van de SSCN gehouden. Huub rijdt zelf een Westfield en is bekend met dit soort auto's. http://www.salimans.com Grtz Edwin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 9 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2017 Welk bouwjaar is de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 9 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2017 Weet dat bij garage Hellebrand in Brunssum ook sevens heeft/ verkoopt en apk keurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 10 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2017 Ligt eraan waar je woont, maar er zijn mogelijkheden zát: - Born: Broens Autoservice (keurmeester is ook KCC lid) - Maastricht: Van Duurling autobanden - Voerendaal: Coza APK keuringsstation (hebben geregeld een Caterham in de etalage staan, dus vermoed dat ze wel Seven's doen) Met Broens en van Duurling heb ik zelf prima ervaringen, sterke voorkeur voor Broens, maar van Duurling is voor mij een flink stuk dichter bij huis. Wel zijn ze bij de laatste minder goed thuis in dit soort specifieke auto's. Vorig jaar werd de zuignap ventilator voor de voorruit ontwaseming in twijfel getrokken. Uiteindelijk werd de auto wel goedgekeurd, keurmeester ontdekt een losse bout in de achtertrein. Dat werd even snel verholpen zonder extra kosten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ben Ubaghs Geplaatst: 10 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2017 Hallo, Ik laat mijn seven bij Hellenbrand in Brunssum keuren. Reden hiervoor is dat hij ook mijn auto op de rollenbank heeft afgesteld(OMEX). Voor de APK moet de auto natuurlijk wel voldoen aan de geldende eisen voor die auto, dus maakt het eigenlijk niet uit waar je gaat keuren. Groeten, Ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 10 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2017 1 uur geleden zei Ben Ubaghs: Voor de APK moet de auto natuurlijk wel voldoen aan de geldende eisen voor die auto, dus maakt het eigenlijk niet uit waar je gaat keuren. Dat klopt, maar er zijn keurmeesters die zelf niet weten waar ze het precies over hebben. Pas een discussie gehad met een keurmeester van een snelservice hier in de stad (niet de bekende K) over lichtbeeld. Hij hield bij hoog en laag vol dat er een dip omhoog moet zijn aan de rechterkant. De APK eisen geven die verplichting niet, of eerder andersom. Áls er een dip omhoog is, dan moet die rechts zitten en voorbij de helft van de bundel liggen. Een vlak beeld mag gewoon. Hij hield echter voet bij stuk, ondanks dat het best wel duidelijk in het handboek staat. Dus als je zo'n onzekere keurmeester hebt, dan kan keuren wel eens lastig zijn in sommige gevallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 11 september 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 september 2017 Zelf ga ik ga al jaren voor APK keuringen naar COZA in Voerendaal (met diverse auto's), ik ben daar altijd prima geholpen. De vorige eigenaar heeft jaren geleden zelf een kitcar gebouwd gehad. Een Caterham staat inderdaad vaak in de etalage, deze is echter niet van de eigenaar van Coza maar van een klant. M.b.t. het lichtbeeld, de koplampen van de VM77 hebben ook een vlak lichtbeeld, hier heb ik nog nooit vragen/opmerkingen over gehad bij een APK keuring. Grtz. Peter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.Muris Geplaatst: 15 april 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 15 april 2018 Ok bedankt allemaal. Heeft iemand ervaring met het volgende om de CO binnen de perken te krijgen, met carbs is hier namelijk niet veel aan te doen.. RVS katalysator zit er al op...https://catalog.zodiac.nl/en/catalog/06-intake/intake/fuel-injection/precision-lambda-regulator-to-make-carbureted-engines-euro-3-compliant/ Kost een duit, maar als de kitcar hiermee door de keuring kan komen, dan ben is het voor mij goed en kan ik de auto ook verkopen zodat deze de volgende keer ook wordt goedgekeurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M. Visser Geplaatst: 15 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 april 2018 Uitleg werking: http://www.altmann.haan.de/L1/default.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 16 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 april 2018 (aangepast) ik heb hier een dergelijk lambdagestuurd luchtpompje voor 4 carburateurs. Met een centrale carburateur is het een stuk stabieler maar het blijft een enorm geklooi. Op een motorfietsmotor met 4 carburateurs is het na lang meten op een 4gastester mij nog niet gelukt de uitstoot stabiel op lambda 1 te krijgen. Probleem wat ik had met het pompje is dat de fluctuaties te extreem waren. Theoretisch moet je dan dus een ideale en gelijke mengseltoevoer hebben per inlaatkanaal. Je moet luchttoevoer in je inlaat maken per inlaatkanaal. (sommige motorfietscarburateurs hebben daarvoor al een aansluiting per carburateur ivm vacuum) Het is mij niet duidelijk of het setje in die webshop op narrow of breedband werkt. moet je voldoen aan enkel max 3,5% co bij stationair, dan heb je het lambdagereedschap helemaal niet nodig, je kunt de carburateurs dan handmatig arm afstellen en eventueel een katalysator haalt de laatste halve a 1 procent co wel weg. Een viergastest vergt echter een constante regeling van de mengseltoestroom in combinatie met een katalysator. Het luchtpompje doet niets anders dan aan de hand van de lambdalezing de hoeveelheid valse luchttoevoer veranderen. 16 april 2018 aangepast door B.Klaaijsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 16 april 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 april 2018 Misschien niet helemaal eerlijk, maar als je toch geld wilt uitgeven en wilt je huidige motor blijven gebruiken, dan. Koop een ecu die je kunt programmeren en doe het meteen goed. Kost ook een beetje maar dan heb je het wel goed. Jouw motorfietsblokje krijg je nooit door de huidige emissie. Lambda 1 constant zal je nooit halen, je luchtpompje is veel te traag hiervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.Muris Geplaatst: 8 september 2021 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 september 2021 (aangepast) Ik ben eruit.. ik ga het blok ombouwen naar injectie... Op locostbuilders iemand gevonden die dit heeft gedaan met zx10r throttle bodies en een megasquirt 2 extra. Z1000 24-2 trigger wheel. Leuk winter project, totale kosten zal rond de 1000 euro zijn. 3,5 bar heeft de injectie nodig, iemand een idee welke brandstofpomp te nemen? Bosch 044, maar vind verschillende types en prijzen. Voor de ms2 extra zie ik ook verscheidene aanbieders, als iemand een tip heeft, dan graag 8 september 2021 aangepast door S.Muris Update Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.Muris Geplaatst: 24 juni Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni Beste, De auto is compleet omgebouwd naar injectie, alleen met het afstellen van de microsquirt wil het niet zo lukken Zijn er in het zuiden des lands mensen die veel ervaring hebben met mega/micro squirt. Plan is om deze komende maand door de keuring te krijgen. Grt Stefan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.