Ga naar inhoud

ZF platen-sper


Simon Marks

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik ben van plan een platensper van ZF te kopen voor de westfield ('92 se english/banjo axle) 

Heeft iemand toevallig ervaring met deze unit's. Is de pre-load en ramp-angle 'eventueel' nog 

aan te passen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf wat die nu is. Waarschijnlijk 75% of meer zoals nu op het web wordt aangeboden.

In dat geval heb je nieuwe huisdelen nodig met passende rampangles. Op een seven heb je iets nodig van 45 up en max 30 down. Preload is een kwestie van ringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZF diff gekocht en meteen begonnen met inbouwen vanochtend. 

Nu kwestie van alles nog een keer goed nalopen en diff vullen met de juiste olie (nog 

even uitzoeken wat erin hoort). Ik verwacht van het weekend het eerste testrondje te kunnen 

maken. Ben heeeeel benieuwd 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt hier of ik in discussie met mezelf ben maar voor degene die het eventueel lezen :)

 

Twee ritjes gemaakt sinds het ZF LSD ingebouwd is. Zowel bij nat als droog weer gereden en de eerste indruk ervan 

is geweldig! Het diff spert behoorlijk enthousiast (het is tenslotte een s 75 motorsport sper) maar het hele wagentje 

voelt op een of andere manier veel stabieler dan eerst. Op nat wegdek (industrieterrein s'avonds) is het een waar genot.

Ik ben geen figuur dat donuts draait op een afgelegen industrieterrein maar een sporadisch een 'mooie' drift maken is toch wel 

kicken. En met dit diff is het nu een paar keer gelukt waar ik met mijn open differentieel meestal achterstevoren de bocht uit kwam :wacko:

 

Vandaag met mooi weer en droog wegdek wezen toeren. Paar keer goed de bocht uit geaccelereerd en het wagentje blijft mooi stabiel op de weg liggen. 

Ik ben natuurlijk maar een amateur als het aankomt op het afstellen en fine tune van de ophanging/onderstel/etc, maar naar mijn idee klopt het aardig. Lijkt me wel gaaf om het een keer onder de loep te laten nemen door iemand met verstand. 

Maar absoluut tevreden over het diff dus :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Dat gaat helemaal goed komen ;)

Ik heb hier een stukje gevonden Harry over het diff op Turbosport.co. Deze knaap zegt dat er in het S75 diff geen voorspanning zit. Hij suggereert op basis de 'ramp angle' wel dat het S75 diff sneller naar onderstuur neigt dan de S25 variant.

That is, as stated, an S75 motorsport ZF LSD

The main differences between the S75 Motorsport LSD and a S25 capri "road spec" LSD - is that the S75 has 4 friction plates, and the S25 unit has 2. The S75 has 30 degree ramps and the capri has 45 degree ramps. This means the capri requires more slip in order for the LSD to come into play. The S75 only needs a little slip from one wheel, and it will start to lock up. In reality, this means it will oversteer on the throttle, and understeer when you come off the throttle - not very user friendly - which is why they "down graded" it to an S25 for the Capri road car...
 

It also has forged x-pins inside it, which are arguably stronger than the capri's cylindical ones.

The lack of preload you are experiencing - turning one wheel and the other one staying still - is normal (not ideal, but it is normal) because the S75 motorsport LSD doesn't have any kind of sprung plates in there to apply any preload to the clutch plates. the capri LSD has a belville (sprung) washer which continues to apply preload to the plates long after the friction plates have started to wear... But with yours, it was probably carefully shimmed to set the preload, back in the day, and not touched since - hence the preload has dropped off. But don't worry about it, it'll still work fine, people worry too much about preload, its not "all that".
 

Gisteren nog even wat bochtjes gepakt op het ***** forum bij Ehv maar het ding stuurt gewoon strak in en geen problemen bij uit-accelereren. Plaatjes misschien behoorlijk versleten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...