David Francken Geplaatst: 2 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2017 Ik moet de hulplijn inroepen wat betreft de velgen onder mijne dutton. Aangezien spoorverbreders hier in België niet toegestaan zijn ben ik genoodzaakt om andere velgen aan te schaffen. De velgen die ik nu eronder heb staan zijn oude opgemaakte rs velgen. Het probleem is dat ik vanvoor zo'n 6 cm zou moeten winnen voor als je maximaal instuurd dat dan de banden niet tegen de kuip raken en ook dat het spoor waarin de banden lopen ongeveer hetzelfde is als vanachter. Vanachter heb ik zo'n 3cm uitvulling nodig voor goed te zitten. Kan mij iemand raad geven ook ik dit kan oplossen zonder spoorverbreders? Ik dacht aan velgen met een verschillende et waarde...maar waar kan ik die vinden? of wie kan mij hiermee helpen? steek is ford 4x108 en ja ik had al banden gekocht maar goed als ze niet meer dienen dan is het ook zo. Graag jullie advies, thx...tot hoors...
Harry Bouma Geplaatst: 2 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2017 Velgen kun je bij de betere producenten bestellen in een bepaalde ET range. Weet je welke ET waarde je nodig hebt? Velgen bestellen met verschillende ET's is nooit een probleem. Je kunt ook meerdelige velgen nemen dan kun je de ET waarde varieren met verschillende binnen en buiten ringen. Wordt wel duurder met driedelig. Je zou eens bij b.v. Compomotive, image wheels, pro race of Mike Barnby kunnen kijken.
E. Scholte Albers Geplaatst: 2 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2017 Ik heb het zelf uitgerekend met behulp van onderstaande link. https://www.etwaarde.nl/et-waarde-berekenen-spoorverbreders.html Het is niet zo moeilijk allen moet je nauwkeurig meten.
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 3 juni 2017 Volgens mij is de enige juridische basis voor het niet toestaan van spoorverbreders, de typegoedkeuring en aangezien je Dutton die niet heeft zou ik eerst eens gaan keuren voor je veel geld in wielen gaat stoppen, of is het er al op afgekeurd?
Stefan Ottenhof Geplaatst: 3 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 3 juni 2017 Voor apk geven spoorverbreders geen probleem meer. (vroeger wel) bij het wijzigen kenteken wordt het gezien als ondeugdelijk. En dus afkeur. Als het nu on 1cm gaat kan je verbreder achter de schijf zetten dan zien ze hem niet. Wel de remtang ook verzetten. Dit geld voor Nederland. België weet ik niet. Sorry
Lejan van Dijk Geplaatst: 4 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2017 David woont in Belgie , de keuring is daar een stuk strenger wat äanpassingen aan auto betreft. maar het is wel makkelijk te weten met wat voor ET hij nu rijd.
David Francken Geplaatst: 4 juni 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2017 Inderdaad Lejan, ikzelf ga er niet te licht overéén omdat éénmaal afgekeurd is afgekeurd. In ja in België zijn ze inderdaad een stuk strenger dan bij jullie. Wij mogen zelf geen onkruidverdelgers meer gebruiken en jullie wél!!! Hoe belachelijk is dat zeg!!! Ik ga proberen de zaak op te lossen door andere velgen aan te schaffen zodat ik geen spacers meer nodig heb. Alvast bedankt allemaal voor jullie support! Ik ga dat komende week vrijdag met Tim V. bekijken en de juiste Et waarde berekenen en dan kijken we verder welke velgen kunnen dienen.
Harry Bouma Geplaatst: 4 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2017 Kun je die spoorverbreders niet vastschroeven in de velgen? Als je dat netjes doet lijkt het origineel. Ik heb zo vroeger ook wel eens velgen binnengekregen af fabriek.
A.Boeren Geplaatst: 4 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 4 juni 2017 Met 6.5j en 15 inch velgen kom je ongeveer uit op een et van 5. Als je banden 195/50/15 zijn vullen ze de wielkast niet zo mooi. Wielkasten van de Dutton zijn vrij groot. Band 205/60/15 vult mooi de wielkast. Maar is persoonlijk. Groet, Arjan
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.