Ga naar inhoud

Piepende remmen.

Dirk Wormmeester

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Mijn Rush heeft last van piepende remmen. Vorig jaar rondom nieuwe blokken geplaatst maar dit heeft niets geholpen. Wel gewoon standaard blokken van de automaterialenzaak. Nu zit ik te denken om de schijven te vervangen. Mijn vraag is of dit de oplossing zal zijn. Hoor graag van jullie.

Groeten Dirk

Geplaatst:

De remblokken eruit halen en de randen van de remvoering met schuurpapier afronden zodat er geen scherpe randjes meer zijn. De eerste keer mishandel ik de remmen ook door te acceleren naar 120 en dan rustig te remmen naar 50, dit een paar keer herhalen en iedere keer steeds harder te remmen van 120 naar 50. Kijk wel even in je achteruitkijkspiegel dat er niks achter je rijd :)

Na laatste remsessie klein stukje rustig rijden om de remmen te laten koelen. Als er dan nog wat piept zal het waarschijnlijk je bijrijder zijn..

groet,

Arjan

Geplaatst:

Beetje kopervet aan de achterkant van de blokken wil soms wel eens helpen. ACHTERkant, dus tussen remblok en zuiger. Het blok zit dan wat strakker in de houder en zal minder trillen.

Geplaatst:

Hoi Arjan, 

bedankt voor jouw reactie. Dit ga ik proberen. Ramon ook bedankt. Maar als ik blokken plaats smeer ik standaard kopervet aan de achter en zijkanten van de blokken, dus dat is het probleem niet.

Groeten Dirk

Geplaatst:

Ik denk dat het aan de hardheid van de voering ligt, bij mij ging het pas over na vervanging van de blokken door een ander type...

Geplaatst:

Hoi Rudie,

Welk type kan jij mij aanraden?  Alvast bedankt.

Groeten Dirk

Geplaatst:
2 uur geleden zei Dirk Wormmeester:

Hoi Rudie,

Welk type kan jij mij aanraden?  Alvast bedankt.

Groeten Dirk

Ik heb een poosje Textar gebruikt op m'n M16 klauwen omdat die iets bijteriger zouden zijn. Nadeel was dat deze blokken nogal piepen.

Nu gebruik ik HITEC   (HITEC  H120  FORD  syst.  LUCAS), het piepen is nu over.

Geplaatst:

Hoi Rudi,

Ik ga kijken of ik die kan vinden. Dank je!

Groeten Dirk

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...