Ga naar inhoud

Slangklem

Stefan Ottenhof

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ik ben op zoek naar een leverancier die deze mooie slangklemmen kan leveren. Ik heb helaas geen merk. Alvast bedankt. 

IMG_20170210_144935.jpg

Geplaatst:

Deze lijken er toch wel op

Of op dezelfde site even bij Mikalor kijken, pagina 2. Al zijn dat constant torque klemmen, ipv spring loaded.

Geplaatst:

Bedankt ramon en Mark. Ik heb ze gevonden. Ik wist niet dat er zo veel soorten zijn. Het zijn oktober klemmen 

Geplaatst:
43 minuten geleden zei Stefan Ottenhof:

Het zijn oktober klemmen 

Oetiker

Graag gedaan.

Geplaatst:

Voor mijn waterslangen. Ze zien er gewoon mooier uit dan normale. 

IMG_20170212_102631.jpg

Geplaatst:

Hallo Stefan,

Ik snap niet dat je kiest voor het visuele aspekt van de slangklem en dat als redenen noemt.  De  veer die op de worm van de slangklem zit heeft tot doel bij temperatuurswisselen en de verschillende uitzettingscoëfficienten van aluminium, metaal, rubber, etc. om voldoende klemspanning  te houden. Bij de grotere diameters is dat zeker bepalend.  Ik snap niet dat je leidingen gebruikt zonder omkraling. Bij volle belasting kan de druk zo hoog oplopen, dat de slang dan van pijp wordt gedrukt. Ik heb hier al mooie voorbeelden van gezien bij een replica Ford GT40.

Zie: Kits4All Jaargang 10 Nummer 3 Juli 2011 op pagina 16 en 17

Als je kiest voor zo'n dure slangklem, neem er dan één met de schroefveer of slangklemmen zoals beschreven in het artikel in Kits4All.  Ik weet dat inmiddels andere KCC leden met genoemde slangklemmen lekkage problemen hebben opgelost.

Geplaatst:

Knap dat je  kunt zien of er al dan geen kraal op de leidingen is gedraaid???

Geplaatst:

De kraalrand zit er in. Nu moet ik zeggen dat zonder kraalrand en de buis genoeg ingestoken het probleem ook niet voor  komt. Nu is een overdruk van 1.2 bar ook niet echt hoog. Deze veerbelaste klem is smaller dan een normale en de druk dus hoger. Echt duur is de klem ook niet +-3.50 euro x 9 stuks.  Dus niet echt schokkend maar wel heel mooi :rolleyes:en het ziet er racy uit. Het uiterlijk wil ook wat. Ik wil mijn westfield na 12 jaar veranderen en vernieuwen 1x heel strak bouwen. En alle veranderingen in 1x doorvoeren . bedankt voor al het meedenken en meekijken gr stefan 

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...