Ga naar inhoud

Vliegwiel

Rob Wiersma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben een vermogensbank aan het maken en zoek hier een vliegwiel of een zware dikwandige buis (rond 400 x 30 mm wand) voor

Heeft iemand wat liggen of kan iemand zoiets fabriceren?

Geplaatst:

hey Rob,

ik heb nog wel een stapeltje VW vliegwielen liggen,

( die gaan nooit stuk :wink: )

Geplaatst:
een zware dikwandige buis (rond 400 x 30 mm wand)

30mm? Zo! Dan is zwaar en dikwandig nog een eufemisme!

Geplaatst:

Ik denk dat je zoiets moet laten draaien.

Niks beroerders als een rol die er van doorvliegt...

Verder moet je de rol grote (lees inertia) kiezen aan de hand van het vermogen....

Leuk project, ik kan je helpen met de electronica ==> computer koppeling.

Geplaatst:

Ik heb de software en een sensor al in huis, inertia is eenvoudig uit te rekenen. Ik kan wel meteen wat laten maken (is te groot voor mijn zaag en draaibank) maar is goedkoper als ik iets bestaands kan gebruiken.

Geplaatst:

rob je kan de rol nemen van een (gazon) wals. vindt je wel goedkoop op marktplaats.

Geplaatst:

Hallo Rob,

Mijn broer heeft jaren geleden een eigen vermogensbank gebouwd en ook de software daarvoor geschreven.

Hij zit in de motorwereld en had voor vermogens tot 200PK al een rol van 615 KG nodig. Die heeft hij inderdaad speciaal laten maken. Belangrijk bij zo'n rol is de homogeniteit van het materiaal. Anders kun je de inertie niet berekenen.

Dat hoeft op zich geen groot probleem te zijn als je alleen vergelijkingsruns wilt doen. Maar een betrouwbare PK en koppelcurve krijg je er dan nooit uit.

Het advies van Mischa klinkt goed. Zwaar, redelijk homogeen. Mocht je er 1 willen laten maken kan ik dat bedrijf nog wel achterhalen.

Gast Guus van der Meer
Geplaatst:

Kelders in Boxmeer.

Hebben walsen voor de weef machines van stork in Alle soorten zagen en draaien kunnen ze ook.

Kilo prijs staal :lol: walsen worden gewogen en men betaald de kilo prijs.

Geplaatst:

ga zoeken in de landbouw mechanisatie, die hebben vaak van dat soort dingen in een groot formaat, moet je wel altijd laten balanceren maar dat kunnen ze in veendam bij technitrans wel voor je doen.

je kunt ook een centrifugaal gewicht maken, en dan ben je kwa felxibiliteit beter uit. toerental is dan we een isue.

Grtz Thomas

Geplaatst:

144 duizend kilogram whahahaha wat wil je meten? een 12 cylinderlijn van 12.000 liter ala wartsila scheeps diesel ofzo?

beugelzaagje, duur een jaar of 50 denkik!

bel eens met Schipper in apeldoorn auroralaan 4, deze jongens hebben veel liggen en zijn zeker niet duur. super bedrijf met veel vooraad. was daar voor buis, en hadden naast kantoor een stukje rondstaf 45cm staal staan, en een grote electromagneet aan een rolkat om hem te kunnen verplaatsen.

Grtz Thomas

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...