Ga naar inhoud

's werelds snelste straat legale electric car


Cees Snel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het verbaast me niks als over 5 tot 10 jaar de eerste electric car races op Zandvoort gehouden worden, of is dat al gebeurd?

Geplaatst:

Wie o wie is de eerste in de Benelux die het durft (en het geld heeft) om zoiets in te bouwen in een se7en?

Geplaatst:
Wie o wie is de eerste in de Benelux die het durft (en het geld heeft) om zoiets in te bouwen in een se7en?
Wil best zo'n ding bouwen dat druf ik wel aan alleen het geld ontbreekt
Gast John Smits
Geplaatst:

je zou het aan de buitenkant niet zeggen (ziet er uit als een doorgezaagde brommobiel ;-)), maar dit karretje is ook behoorlijk rap

tango-with-george-clooney.jpg

de "Tango" wordt al een paar jaar op de markt gebracht door http://www.commutercars.com/

zie hier een dragrace tussen een Tango en de bekendere Tesla Roadster:

Gast Jeroen Wils
Geplaatst:

een elek car heeft een beter start koppel

maar kwa rij tijd, hoe meer je optrekt, hoe hoger de stroom dat hij uit de batterij trekt, hoe sneller u batterij op is, kweet niet hoeveel km je daar mee kan rijden, maar in iedergeval minder dan een gewone tank en opladen duurd ook een hennige tijd

Gast Bart Ogink
Geplaatst:

vorig jaar stond op stoneleigh toch ook een se7en die geheel elektrisch was. Stond vlak bij de ultima stand. Geen idee wie hem maakt. iemand wel?

of was dat evisol?

Geplaatst:

Nieuwe tijden nieuwe aandacht :)

de Elise (mk1) was in 1997 rechtstreeks van Lotus tekoop als een elektrische uitvoering. voor de zelfde prijs als de benzine maar wel exlusief batterij pak (net als de autotjes bij bart smit :D )

Geplaatst:
vorig jaar stond op stoneleigh toch ook een se7en die geheel elektrisch was. Stond vlak bij de ultima stand. Geen idee wie hem maakt. iemand wel?

of was dat evisol?

Mills extreme vehicles (mev) stond bij ultima met de elektrische rocket maar dat is geen seven.elektrische seven heb ik niet gezien daar.

Geplaatst:

Ik moet wel zeggen dat alle sportauto's in de filmpjes (behalve de eerste) suffig wegrijden, geen piepende en rokende banden, donutjes draaien, driften...

Geplaatst:

Kom op mannen we missen toch ook het geluid.

Als we ook nog een PA instalatie in moeten bouwen om een beetje race geluid te produceren dan wordt het wel een duure hobby.

Gr Willem

Gast Bart Ogink
Geplaatst:

ja, maar dan kun je wel de ene dag met een V8 rondrijden

en de andere dag met turbo V6 enz... kwestie van een ander mp3-tje :D

Geplaatst:

leuk zo'n vroombox.....

Alleen moet deze aangesloten worden op een verbrandingsmotor en die heb je niet in een electrische wagen he.

Gast John Smits
Geplaatst:

... kan ongetwijfeld ook gewoon aan de gaspedaalsensor. In de modelbouw heb je ook geluidgeneratoren, dus een elektroauto of -boot maakt dan het geluid van een zware dieselmotor of een V10 F1 ;-)

Geplaatst:

Brabus heeft voor de elektrische Tesla 'sound enhancement' al serieus in het programma :)

Geplaatst:

Hoi kitcarliefhebbers,

binnenkort kunnen jullie hierover meer van mij verwachten.

Vanuit mijn elektronica- en software-development ervaring

heb ik het plan opgepakt om een bedrijf te starten in auto elektro techniek.

De ontwikkeling van een geluidsgenerator staat ook op het programma.

Of dat de grote hit gaat worden ...... ?

Groeten,

Alex

Geplaatst:

Geluidsgenerator :?

Voor een racer is geluid een stuk emotie maar waarom zou je in een gewone wagen het geluid van de motor willen horen? Waar je vervolgens een vette stereo in laat bouwen om met muziek het geluid van de motor te overtroeven.

Doel electrisch: "schoner" en zuiniger rijden van A naar B

Dat hele milieugedoe vind ik zelf niet zo boeiend.

Wat wel interessant is aan het eerste filmpje is die enorme snelheid waarmee die auto van z'n plek komt. Als je nu de voordelen van electrisch en een gewone motor kan combineren, niet om het mileu maar om gewoon idioot snel te rijden, heb je de ideale combinatie.

Geplaatst:

Yep,

heel veel dingen aan een auto zijn al niet functioneel.

Lak (in kleur, waarom ?),

Notenhouten / aluminium gepolijst / lederen bekleed dashboard,

Niet functionele vormgeving,

Vorm van lampen, etc.

Dus je kunt discussieren, waarom geluid aanwezig moet zijn in niet-functionele vorm.

Motorgeluid kan wel functioneel zijn, indien je denkt aan het waarschuwen van voetgangers en fietsers voor een naderend voertuig.

Maar als we over wel of niet functioneel willen filosoferen;

Waarom bouwen we voertuigen om er vervolgens rondjes mee te rijden ..... ?????

Just for the fun of racing !!!

Wel zie ik dat elektrische aandrijving (lees aktuatoren) voordelen biedt.

Je kunt hierbij nl. regeltechnieken implementeren, welke je mechanisch gewoonweg niet kunt realiseren. Met een digitale regelaar, kun je nl. regelen in het z-domein ! Hierin kun je overdrachtsfunkties beschrijven, welke met een analoge regelaar niet gerealiseerd kunnen worden.

Waar je je aandrijf-energie uiteindelijk vandaan haalt is om het even.

Dit mag elektische energie, brandstof, waterstof of iets anders zijn.

Groeten,

Alex

Geplaatst:
Geluidsgenerator :?

Dat hele milieugedoe vind ik zelf niet zo boeiend.

MILIEU........MILIEU??????????????

Ik zeg asfalt erover!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst:

:) precies! Maar alles hoeft ook niet.

Ik zeg een metertje of 8 breed, wat bochtjes hier en daar, curvestones op de hoeken en start-finish op het rechte gedeelte. Op de Hoge Veluwe is ruimte genoeg.

Geplaatst:

@Alex

Zeer interesant wat ga je nog meer ontwikklen ? zelf had ik nog wat ideen om het motor managment uit te lezen komt ooit op de Striker.

Hou ons op de hoogte !

:)

Gast Bart Ogink
Geplaatst:

Alex,

Ik denk dat het creeeren van geluid bij elektrische auto's nog wel eens erg belangrijk kan gaan worden in verband met de voetgangers veiligheid.

Er zijn al cijfers dat er wel erg veel ongelukken gebeuren met b.v. de prius omdat niemand de auto hoort aankomen.

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leuk

Stel je de volgende auto eens voor:

elk wiel een eigen geregelde elektrische motor.

De regelaar kijkt naar je stuurbewegingen en regelt daarmee elke motor zodanig dat je maximale grip wegligging en bochtsnelheid kunt genereren.

Als je daar goed over nadenkt lijkt een differentieel wel in eens een erg oud en achterhaalt ding.

Dit hopelijk gecombineerd met over een aantal jaar zeer hoge capaciteit accu's met laag gewicht. en bijna niemand wil nog een "ouderwetse" benzine motor. :lol:

maar tot het zover is rijdt ik met de murtaya de laatste benzine nog wel even op...

alex mocht je nog eens hulp nodig hebben dan laat maar weten.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...