R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 25 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 25 mei 2016 Hallo, Zou je met dit:http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-performance-hydraulic-brake-clutch-master-cylinder-rod-system-performance-efficient-transfer-pump/32649274666.html?spm=2114.13010308.0.50.OSPlNX En dit:http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Rear-Brake-Master-Cylinder-For-Honda-CB-1-CB400-VTEC-1-4-VT250-VTR250-CBR400/32444652539.html?spm=2114.13010308.0.45.OSPlNX niet heel eenvoudig een hydraulische koppeling kunnen maken? Aansluiting van de koppelingscylinder lijkt erg veel op het laatste stuk kabel van een ford koppelingskabel. Zou het de kracht aankunnen? Travel is bij deze geloof ik 30 mm. Er zijn er ook een hoop met een travel van 11 mm, maar dat zal wel te weinig zijn? Gr, Robin
Thimo Jansen Geplaatst: 25 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 25 mei 2016 Ik ga iets vergelijkbaars doen met een Wilwood koppelingscilinder, aan te sturen met een remhoofdcilinder (zie plaatjes). Dit spul is bedoeld voor gebruik op (race)auto's.
Harry Bouma Geplaatst: 26 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 26 mei 2016 Haal je met een rempomp wel de benodigde slag op de cilinder? Daar heb ik in het verleden wel eens problemen mee gehad.
Menno Groenendaal Geplaatst: 26 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 26 mei 2016 Wilwood schrijft een 3/4" rempomp voor bij deze cilinder. Bij mij werkt dit prima. Deze slave cilinder heeft een boring van 7/8" echter is het exacte volume kleiner omdat de trekkende as daar nog van af gaat.(beetje als een lucht cilinder die kan harder duwen dan trekken omdat de zuigerstang effectief oppervlak weg neemt. Mijn ervaring is dat hij niet de maximale slag haalt met 3/4". Dit is echter bij mijn koppeling ook niet nodig. Mijn advies is om de setup nie zo te maken dat je de maximale slag van deze slave cilinder nodig hebt. Het is beter om iets slag over te hebben anders zet je veel kracht op de interne componenten.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.