Stefan Ottenhof Geplaatst: 18 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2016 Ik ben van plan een bol raam te maken voor mijn westfield. hiervoor ga ik een raam van een Mercedes sprinter gebruiken. Deze gezaagt met een diamant schijf dit ging goed. Hierna glad geslepen met een lamellenschijf. Nu zoek ik een raam lijst van een westfield seiw het liefst een hoog model. Gr Stefan
EvdPlas Geplaatst: 18 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2016 Kan je niet helpen met de raamlijst maar ben wel erg benieuwd naar het resultaat. Speel zelf met het zelfde idee.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2016 Dit is het stukje wat ik uit een busruit heb gezaagt. Het raam is wel dikker(8mm)maar het gaat goed
Fabian Snijders Geplaatst: 18 mei 2016 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2016 Stefan interessante gedachte ben benieuwd naar het eindresultaat gr fabian
Stefan Ottenhof Geplaatst: 31 augustus 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 31 augustus 2016 We zijn al een stuk verder en toch niet. Het slijpen ging op een heel raam toch niet. Een andere andere oplossing gezocht bij een glaskunstenaar. Deze kon hem wel uit stralen. Dus een transporter raam geverd en voor mekaar. Maar de volgende morgen zat er spontaan een barst In dus toch te veel spannig. Nu ben ik op zoek naar een passend standaard raam. Fiat 500 voorruit te groot achter te klein. Misschien een mini langs de weg een papieren mal gemaakt van een achterraam. Dit lijkt te passen. Nu de vraag heeft iemand een achterraam van een mini te leen om te passen. Het zal Super zijn je krijgt hem heel terug
Henk Droppers Geplaatst: 3 september 2016 Rapporteer Geplaatst: 3 september 2016 Classic mini achterruit heb ik hier in Apeldoorn voor je liggen
Stefan Ottenhof Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 21 juni 2017 Waarom lukt het gvd niet om foto's uit mijn galerij hier te plaatsen. Ik wordt er gek van. Nu heb ik foto's van mijn nieuwe voorraam. Maar ik kan het niet laten zien. Sorry. Gr stefan
Ad Huijgens Geplaatst: 23 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 23 juni 2017 Ik heb zijruiten laten maken bij een bedrijf welke ruiten maken voor jacht en scheepsbouw. Kunnen tot 8% buigen waarna het glas wordt gehard. Ik heb een triplex mal en de sponning aangeleverd. Kreeg alles netjes gemonteerd terug. https://www.dropbox.com/s/zb4vp0o2uccbsb4/2016-02-17 16.56.36 kl.jpg?dl=0
Stefan Ottenhof Geplaatst: 23 juni 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 23 juni 2017 Dank je ad zoals je ziet is het gelukt om een gebogen ruit te krijgen. Ik heb er diverse foto's van maar ik krijg ze niet geplaatst helaas. Gr stefan
Ad Huijgens Geplaatst: 23 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 23 juni 2017 Probleem heb ik ook. Kan alleen een link of een bestaande foto plaatsen. Eerder probleem gehad met foto's plaatsen omdat de limit bereikt was. Is verholpen maar nu een ander probleem denk ik.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 23 juni 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 23 juni 2017 Is jammer dat het niet gemakkelijk gaat. 1 foto zegt meer dan 100 woorden . Misschien een wattsapp pagina maken. Daar gaat het heel gemakkelijk. En kan je de foto's en filmpjes er makkelijk opzetten.
p.hawinkels Geplaatst: 23 juni 2017 Rapporteer Geplaatst: 23 juni 2017 hoi stefan ,,kan ik ook zo,n ruit incl pillaren bij jou kopen voor een westfiekd ,,ik hoor mvr gr pierre
Stefan Ottenhof Geplaatst: 24 juni 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 24 juni 2017 Helaas het is allemaal zelfbouw. Afkijken hoe ik het heb gedaan mag altijd. De pilaren zijn overigens gewone westfield pilaren. Gr stefan.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 16 augustus 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 16 augustus 2017 Even een tussenvoegsel na het zagen en slijpen van een bestaand voorruit ben ik tot de conclusie gekomen dat het hem niet wordt. Verder gedacht en geïnformeerd hieruit bleek dat een gehard raam tot 8cm kan buigen per meter dit zou genoeg zijn voor mijn doel. Maar het idee dat hij zou kunnen klappen maakt mij niet blij. Nu kwam ik een bedrijf in Purmerend tegen die glas buigt. Dit werd interessant toen ook nog bleek dat dat ook nog aleen van gelaagd glas kon was het feest compleet. Maar de prijs?? Deze was veel te hoog. Ik vond het wel interessant hoe het in zijn werk ging hieruit blijkt dat het maken van de mal het duurst is. Dus zelf de mal gemaakt van plaatstaal 5mm dik met vierkante buis als ondersteuning. Na 5 weken opgehaald en perfect. Nu een zwarte rand geschilderd met etsprimer. Mijn raamlijst pasgemaakt aan de bolling van het raam. Extra steunen gelast aan het frame zodat hij niet kan knikken. Een caravanrails aan de bovenkant gelast voor het dakje. Ik wilde graag een logo in het raam van westfield. Dit lukte bij een glassierkunst bedrijf. Dus raam lijmen in de lijst en afkitten. Nu had ik een modern raam en dito lijst. Alleen bij westfield zit het raam geklemd in de staanders. Deze zijn voor een plat voorruit dus deze hoek ook aangepast. Nu ik toch aan het lassen ben de 2 bouten waar de staanders mee vastzitten uitgeboord en conische inbusbouten ingezet en daarna dicht gelast met aluminium voor een strak geheel. Het raam is iets hoger gemaakt zodat ik niet tegen de bovenkant zit aan te kijken. Helaas is hierdoor de lijn uit de auto gegaan dit heb ik opgelost door hem een beetje achterover te laten hellen.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 16 augustus 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst: 16 augustus 2017 Ruitenwissers is een ander probleem hier van past niets meer. Zelfs de gaten in de schutte zitten verkeerd. Dit moest dus ook modern worden met flatblades. De juiste maat was het achterwissertje van een vw polo maar het armpje past voor geen meter. Dus zelf gemaakt van een Fiat 125. Ik wilde een ander wissermechaniek als standaard (zoals mijn dochter zegt zoenende wissers) hiervoor moest de één linksom en de ander rechtsom draaien. Als ze nu in rust zijn liggen ze plat. En blijft het raam symmetrisch.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.